۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

     

عالم طلبگی و روحانیت اگر آمیخته با یک اخلاص نباشد، تماما ضرر، سقوط و شکست است چرا که یک روحانی به هر موقعیت اجتماعی که برسد، در حوزه مسائل اقتصادی به بهره چشمگیری نخواهد رسید.

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت الله علم الهدی صبح امروز در دیدار با طلاب جدیدالورود مدارس علوم دینی که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب طلبگی و روحانیت برای شما به عنوان شغلی برای اداره زندگی شما و یا حرفه و هنر و تخصصی نیست که در سازندگی یک زندگی مادی و اقتصادی برای شما از بهره برداری وسیع و گسترده ای برخوردار باشد.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: عالم طلبگی و روحانیت اگر آمیخته با یک اخلاص نباشد، تماما ضرر، سقوط و شکست است چرا که یک روحانی به هر موقعیت اجتماعی که برسد، در حوزه مسائل اقتصادی به بهره چشمگیری نخواهد رسید.

اخلاص لازمه فعالیت تحصیلی در حوزه علمیه است

وی خاطرنشان کرد: زحمتی که یک طلبه در حوزه تحصیل علم و فراگیری تخصص می کشد، در هیچ رشته دانشگاهی این اندازه صرف نیرو نیاز نیست؛ اگر بنا شد رسیدن به یک موقعیت اجتماعی در جریان طلبگی مورد نظر باشد، انسان یک موجود ورشکسته است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: انگیزه ای که در دل و مغز یک طلبه و روحانی به همه وجود او اهمیت و ارزش می بخشد و او را در مدارج انسانیت قرار می دهد و در همه دیدگاه ها و دل ها نیز خدا برای او جایگاهی می آفریند، مسأله اخلاص در تحصیل برای به دست گرفتن ابزار خدمت در محضر مقدس پیامبر اکرم(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خطاب به طلاب جوان اهل تسنن اظهار کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند «سه علم برای انسان ضروری است که اگر انسان هیچ علمی نداشته باشد اما این سه علم را داشته باشد، راه خود را در می یابد؛ علم به مبدأ خود، علم به موقعیت فعلی اش و علم به مقصد راهش.» این فرمایش امیرالمؤمنین(ع) به عنوان یک خط راهبردی برای هر جوان و نوجوانی در زندگی مادی وجود دارد و شما عزیزان باید توجه داشته باشید که اگر استعداد خود را شکوفا نکنید، نشاط امروز را نخواهید داشت.

دشمنی ها با جمهوری اسلامی به خاطر دین است

وی افزود: به برکت خون شهدا و پیروزی انقلاب اسلامی در موقعیتی هستیم که روحانیت عزیزترین اقشار برای مردم است، این عزت و عظمت اجتماعی تا به امروز در تاریخ اسلام برای روحانیت وجود نداشته است؛ شما باید از این امکاناتی که فراهم شده، استفاده کنید، آنچه مهم است اراده و تصمیم شما برای تعیین مقصدتان است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر لزوم تقویت بصیرت دینی و انقلابی در طلاب علوم دینی گفت: مسأله امروز ما با دنیا فقط درباره اسلام و دین است، ما امروز جامعه ای هستیم که دشمنان مان با تاکتیک های مختلف بر سر ما ریخته اند، این دشمنی به چه خاطر است؟ برای ایرانی بودن ماست؟ برای نفت ماست؟ به خاطر این مسائل نیست، بلکه به خاطر جبهه پیامبر و اسلام است. این انقلاب اسلام را از زندان مساجد درآورد و بر سیاست های دنیا مسلط کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر امروز مسؤولان نظام ما اعلام کنند اینجا یک کشور سکولار مثل ترکیه است، تمام عداوت ها برطرف می شود اما وقتی که سیاست استکبار جهانی این است که باید در این منطقه اسراییل حاکم شود و هر جریان برابر آن باید نابود شود، تنها نقطه ای که صدا بر می آورد و می پرسد «چرا؟»، ما هستیم؛ چرا یک عده زن و کودک و جوان برای تثبیت استکبار در جهان باید در فلسطین نابود شوند؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی شما پاسدار معارف پیامبر(ص) شدید، معنایش این است که باید با این عداوت ها بجنگید و تمام زندگی شما عبارت باشد از مبارزه و مقاومت. این که اهل چه مذهبی هستید، در جبهه مقاومت موضوعیت ندارد. تمام موارد اختلافی بین عامه و تشیع، به اندازه اختلافات بین برخی مذاهب اهل سنت نیست. شیعه و سنی هم به همین شکل هستند. دشمن می خواهد اسلام و قرآنی که همه به آن معتقد هستیم را نابود کند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی