۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

   

درجهت رفع مشکلات باید شورای توسعه ی نماز مدارس با حضور دستگاه های مرتبط ازجمله اوقاف و امورخیریه،ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد و...تشکیل گردد.

به  گزارش Alamolhoda.com ،  آیت الله علم الهدی صبح امروز در دیدار با مدیرکل ،معاونین ومشاورین اداره کل و روسای ادارات آموزش وپرورش مشهد گفت:مشکلی که در آموزش و پرورش کشورداریم این است که برنامه ریزی و سیاست ها دریک مرکز در کل کشور صورت می گیرد و این درحالی است که حتی دردانشگاه ها اینگونه نیست و مدیریت هر دانشگاه نظام مدیریت و برنامه ریزی خود را دارد و به عنوان مثال در دانشگاه فردوسی و شهید بهشتی که دو دانشگاه مادر می باشد برنامه ریزی متفاوت است.

امام جمعه مشهد افزود:در مدارس یک مطلب و الگو را ازتهران تدوین و تا لب مرز در بعد آموزش و اجرا به آن عمل می شود و بین دانش آموزی که در بهترین مدارس مرکزکشور و دانش آموزی که درمدارس کپری درس می خواند تفاوتی وجود نداشته و این موضوع درست نشده ،به تذکرها هم توجه نمی شود و کسی گوش نمی کند.

نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی با اشاره به تفاوت شرایط مناطق مختلف از نظر دانش آموزان، نوع فعالیت ها، محیط خانوادگی و...بر توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع در جهت فراهم شدن امکان شکوفایی بیشتر استعدادها تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی بومی ومحلی صورت گیرد و در صورت صلاحدید اختیارات به روسای ادارت مناطق داده شده و شورایی در این مناطق تشکیل و برنامه ریزی براساس منطقه صورت گیرد.

آیت الله علم الهدی ضمن اعلام آمادگی جهت حضور درجمع مربیان امورتربیتی در هشتم اسفند در مورد برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان گفت: معتقدم در برنامه جشن تکلیف دانش آموزان آستان قدس رضوی باید پیش قدم شود وایام میلاد حضرت زهرا(س) فرصت مناسبی برای برگزاری این جشن می باشد.

نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی همچنین گفت: در راس فرهنگ کشور آموزش و پرورش است که مشکلات بودجه ای دارد.

آیت الله علم الهدی با تاکید براهمیت برگزاری نمازجماعت مدارس افزود: در جهت رفع مشکلات باید شورای توسعه ی  نماز مدارس با حضور دستگاه های مرتبط از جمله اوقاف و امورخیریه، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد و...تشکیل گردد.

 وی افزود: درمورد حق الزحمه ائمه جماعت روحانی در مدارس معتقدم این موضوع به یک سازمان معین متمرکزشود.

امام جمعه مشهد درمورد برگزاری نمازجماعت مدارس حاشیه شهر گفت:درحاشیه شهر روحانیون برگزیده ملزم به حضور و اقامه نمازجماعت درمدارس این مناطق شده اند .

امام جمعه مشهد درپایان  براستفاده ازظرفیت خیرین مدرسه ساز درجهت ساخت نمازخانه ی مدارس وتشکیل مجمع خیرین مسجدساز واختصاص نزدیکترین مسجد به نمازجماعت مدرسه وتنظیم برنامه ی ظهروعصراین مساجد با مدارس درجهت حضورپررنگ دانش آموزان درنمازجماعت تاکید نمود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی