۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

   

بنده از ۴۰ سال گذشته در سیاست و انقلاب فعال هستم، نه مدیرم، نه وکیل، نه قاضی و نه مقامی دارم، ما که به دنبال قدرت نیستیم چرا که به دنبال توسعه مملکت شرعی هستیم تا باطل به ما مسلط نشود؛ دعوای ما سر ایمان است، نه سیاست.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی شامگاه گذشته در جلسه تفسیر قرآن که در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در مهدیه مشهد بیش از ۳۰ سال اس که قرآن خوانده می‌شود، توسل صورت می‌گیرد و دعا قرائت می‌شود، امامان معصوم(ع) به این مکان توجه و نظر دارند و در روزی که آخرین آیه قرآن تفسیر شد، یکی از بزرگان به بنده فرمود که خوب است آیات مهدویت را نیز برای مردم تفسیر کنید.

 

وی در مورد تفسیر آیه ۱۴۰ سوره آل عمران گفت: این آیه به جریان جنگ عهد اشاره دارد، در این جنگ مسلمانان در محاصره دشمن و کفار قرار گرفتن و موجب شد بسیاری از مسلمانان در خلال این جنگ، شهید و یا مجروح شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: سه هزار نفر از قبیله قریش در این جنگ حضور داشتند که در مقابل آن‌ها تنها امیر المومنین(ع) بود که از حضرت پیامبر(ص) دفاع می‌کرد، اگر پیامبر در این جنگ دست به شمشیر می‌شد و غضب می‌کرد، عذاب بر قبیله قریش نازل می‌شد پس پیامبر(ص) تا جایی که می‌توانست بایست دست به شمشیر نمی‌شد، از همین رو امام علی(ع) تمام آن لشکر سه هزار نفره را با وجود ۹۰ زخم کاری بر بردنشان، متواری کردند و در نهایت پیامبر(ص) و امام علی(ع) به سمت مدینه بازگشتند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: پس از این جریان مردم به پیامبر(ص) گفتند که چرا این وضع بر سر ما آمده است، پیامبر(ص) پاسخ دادند «نه سست شوید و نه غمگین، شما پیشرفت می‌کنید به شرطی که ایمان داشته باشید؛ در آیه ۱۴۰ سوزه آل عمران آمده است که اگر در حادثه‌ای دچار خسارت شدید و آن‌ها نیز دچار خسارت شدند، این روزگار را بین مردم دست به دست می‌کنیم تا خداوند بداند که چه کسانی ایمان دارند.

 

وی عنوان کرد: این اندیشه در اذهان بسیاری از ما وجود دارد که ما نباید شکست بخوریم چون خداوند پشت ماست ولی پروردگار می‌فرمایند که روزگار را بین مردم دست به دست می‌گردد، این در حالی است که کفار هم مخلوق خداوند هستند و این امکان وجود دارد که در زمان پیروزی آن‌ها، بخشی از آن کفار بهدین اسلام بگرایند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه همه در فضای امن و ایمن مومن و بنده خدا هستند، گفت: در زمانی که جبهه کفر در مقابل جبهه اسلام باستد اسلام و مسلمانی باید خود را نشان دهد، در این زمان است که مشخص می‌شود مسلمان واقعی کیست و چه کسی است که اسلام را با زحمت بخواهد.

 

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: تنها اسباب ظهور ایمان جنگ و مقابله با دشمن خداست، حال این جنگ نرم باشد و یا جنگ سخت؛ انسان اگر در زندگانی مسلمانی خود رزمنده در جامعه، سیاست و اجتماع نباشد، مومن نیست؛ فردی در هشت سال در جاده کربلا که جنگ بود سرو کله‌اش پیدا نبود حال که مسئله زیارت کربلاست از همه جلوتر است.

 

وی با بیان اینکه شهدایی که رد سوریه جان فشانی می‌کنند، الگو و آینه در برابر چشم دیگران هستند، گفت: گاهی نیرو‌های حزب اللهی می‌گویند که آدم‌های ضد دین و اسلام را باید از میان برداریم ولی این عقیده غلط است، گاهی اوقات اگر تمامی باطل‌ها کشته شود، دیگران از آن‌ها الگو می‌گیرند تا خط و راهشان را ادامه دهند، این در حالی است که خداوند می‌خواهد خط و جریان آن‌ها حذف شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: بنده از ۴۰ سال گذشته در سیاست و انقلاب فعال هستم، نه مدیرم، نه وکیل، نه قاضی و نه مقامی دارم، ما که به دنبال قدرت نیستیم چرا که به دنبال توسعه مملکت شرعی هستیم تا باطل به ما مسلط نشود؛ اگر کفر در کشور حاکم شود از دین و ایمان مردم مظهری باقی نمی‌ماند، دعوای ما سر ایمان است، نه سیاست.

صوت کامل جلسه


دریافت

صحبت های حامد شاکر نژاد قبل از قرائت قرآن


دریافت

مداحی حاج احمد واعظی


دریافت

تشکر آیت الله علم الهدی از حضور مردم 



دریافت

نظرات (۱)

  • سید عادل حسینی
  • سلام علیکم. دستتون درد نکنه که صوت تلاوت و سخنرانی رو گذاشتین. پس از تلاوت استاد شاکرنژاد در این جلسه توفیق حضور داشتم. کاش همیشه مشهد بودم و از جلسه ی تفسیر حضرت آیت الله علم الهدی استفاده می کردم. در سال هایی که اینجا دانشجو بودم، مطالب مفیدی از خطبه هاشون یاد گرفتم..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی