۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

   

خوشبختانه فضایی که امروز برای ما در انقلاب پیش‌آمده، مجاهدان زن و مرد یکسان هستند و همه یک‌جور در حال مجاهدت هستند.همسر شهید هم به‌عنوان یک مجاهده درآمده است و در جهاد شوهرش شریک است، با 3 الی 4 ماه زندگی کردن ایشان یک خانم مجاهده شده است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی دقایقی پیش در منزل شهید حسین هریری از شهدای مدافع حرم که اخیراً در حلب سوریه به شهادت رسیده است خطاب به خانواده این شهید اظهار داشت: تفاوت شما با زائران حرم امام حسین (ع) این است که قبل از رسیدن اربعین سیدالشهدا (ع) زیارت شما را قبول کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم خداوند این شهید را از شما قبول کند و ذخیره آخرت شما باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی انسان در عالم برزخ چشم خود را باز می‌کند در شب اول قبر از 2 حال خارج نیست، یا اهل‌بیت (ع) به او مراجعه نمی‌کنند یا به سراغش می‌آیند، کسانی که محب اهل‌بیت (ع) هستند برحسب درجه آن‌ها ائمه به سراغ آن‌ها می‌آیند.

وی افزود: وقتی انسان ائمه را می‌بیند فکر می‌کند که در طول زندگی‌اش برای اهل‌بیت (ع) چه کرده است و شرمنده می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شما پدر و مادر شهید این امتیاز را دارید که به‌محض اینکه ائمه اطهار را ملاقات کنید خوشحال هستید که عزیز خودتان را تقدیم پیامبر (ص) کردید، گفت: همسر شهید هم به‌عنوان یک مجاهده درآمده است و در جهاد شوهرش شریک است، با 3 الی 4 ماه زندگی کردن ایشان یک خانم مجاهده شده است.

وی با اشاره به ماجرای مراجعه همسران شهدا در دوران پیامبر (ص) به ایشان گفت: در زمان پیامبر اکرم (ص) تمام همسران رزمندگان روزی به خدمت پیامبر رسیدند و گفتند شوهران ما در رکاب شما می‌آیند و به شهادت می‌رسند و پس از شهادت در نعمت‌های بهشتی ابدی خوشحال هستند ولی ما باید یک‌عمر به‌پای داغ آن‌ها و نگهداری از فرزندان آن‌ها زندگی کنیم، تکلیف ما چیست؟ پیامبر پاسخ دادند؛ شما که زندگی آن‌ها را جمع می‌کنید و فرزندان شهدا را تربیت می‌کنید در تمام جهاد آن‌ها شریک هستند و هر چه به آن‌ها بدهند به شما هم خواهند داد و شریک آن‌ها هستید.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ممکن بود این جوان در جاده تصادف کند و از بین برود اما امروز در راه خدا قربانی شده است و فدای خداوند شده است و همسر ایشان به‌واسطه 4 ماه زندگی مشترک به چنین جایگاه والایی رسیده است.

وی تأکید کرد: از هرچند هزار زندگی یکی این‌طور می‌شود که بعد از 4 ماه زندگی مشترک تبدیل به یک مجاهد در راه دین شوید و این سعادت نصیب شما شده است و این موضوع برحسب لیاقتی بوده که شما داشته‌اید و حسب تربیت بسیار ارزشمند مادر شماست.

امام‌جمعه مشهد گفت: در سال‌های ابتدایی جنگ مسئله شهادت برای مردم جا نیافتاده بود، در دوران پیروزی انقلاب عده‌ای شهید داشتیم و بعد گفتند شهادت به پایان رسید و انقلاب به پیروزی رسید و باید حکومت کنیم و زندگی کنیم و کسی آماده جهاد و شهادت نبود.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب همه آمادگی داشتند اما پس از انقلاب همه به دنبال تشکیل حکومت و زندگی کردن بودند، در ماه‌های اول جنگ که پیکر شهدا از جبهه به شهرها می‌آمد جامعه را تکان می‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضایی که امروز برای ما در انقلاب پیش‌آمده، مجاهدان زن و مرد یکسان هستند و همه یک‌جور در حال مجاهدت هستند.

وی در پایان تصریح کرد: ان‌شاءالله ایشان هم سال‌ها جریان مجاهدت شوهرش را ادامه می‌دهد و با بار سنگین عملیات و فیضی که از این دنیا می‌برد به شوهرش ملحق می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی