۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

 

خطبه دوم ـ دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تحقیر ایران هستند تا دیگران جرأت ایستادگی در مقابل آنان را نداشته باشد، وضعی وجود بیاورند که سایر جوامع اسلامی بگویند دیگر ما با آمریکا درنیفتیم، اگر با آمریکا دربیفتیم، بلای ایران سر ما می‌آید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 7 آبان ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، بابیان این‌که دیروز، سالروز شهادت جان‌گداز امام سجاد (علیه‌السلام) بود، اظهار کرد: وجود مقدس امام سجاد (علیه‌السلام)، سومین رهبر انقلاب کربلا است، حکومت یزیدی در جریان اسارت اهل‌البیت (علیهم‌السلام)، دو هدف را تعقیب می‌کرد؛ هدف اول، برق از چشم مخالفین گرفتن در مورد نمایش دادن وضعیت اهل‌البیت (علیهم‌السلام) در اسارت بود.

 

ایجاد ترس و وحشت در مخالفان بنی‌امیه، هدف اول تحقیر اهل‌بیت

 

ایشان ادامه داد: او می‌خواست منظره‌ای نشان دهد که به‌عنوان یک عبرت برای همه مخالفین حکومت یزیدی مطرح شود و این‌ها دیگر جرأت نکنند به‌عنوان مخالفت، کسی در مقابل قدرت یزید و حکومت بنی‌امیه، قد علم کند لذا سعی بر این داشت انواع مظالم را در این اسارت اهل‌البیت بر آنان تحمیل کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به بیان نقلی از امام سجاد (علیه‌السلام) در مورد سخت‌ترین روزهای اسارت پرداخت و گفت: وقتی از امام سجاد (علیه‌السلام) می‌پرسند در همه این مصائب، داغ دیدن‌ها، رنج دیدن‌ها و سوزوگدازها، از همه‌جا، کجا بیشتر به شما سخت‌تر گذشت؟ می‌فرمایند «الشام»، شام از همه‌جا سخت‌تر گذشت؛ آقا عزیزان شما را در کربلا کشتند اما می‌گویید شام از همه سخت‌تر؟ چون شام را بنی‌امیه نمایشگاهی درست کردند که نشان دهند کسی که با یزید مخالفت کند، چه می‌شود و چه به سرش می‌آید.

 

ایشان افزود: امام سجاد (علیه‌السلام) ذیل حدیثی می‌فرمایند: «ما را هنگام طلوع آفتاب، در دروازه شام آوردند، در نقطه‌ای در ورودی شهر ما را نگه داشتند، ما را متوقف کردند و گفتند باید اجازه ورود بگیریم، در همین حال که متوقف بودیم در این نقطه، یک‌مرتبه دیدیم یک لشکری به ما حمله کرد، یک عده افراد مسلح با یک غضب خاص دارند به‌طرف ما می‌تازند، نیزه‌ها را به‌طرف این 84 زن و بچه گرفته‌اند، این‌ها آمدند اطراف ما را محاصره کردند، با یک عملیات مخصوص، حمله می‌کردند، این نیزه‌ها را برمی‌گرداندند، با پشت نیزه به پشت و پهلوی زن و بچه وارد می‌کردند، صدای ضجه این‌ها بلند می‌شد.»

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ایشان فرمودند «سرهای عزیزان ما را بالای نیزه‌ها بلند کردند، نیزه‌هایی که سرش، سرهای بریده بود به میان این 84 زن و بچه‌ها آوردند، با این نیزه‌هایی که سر بریده بالایش بود، می‌رقصیدند، حرکاتی انجام می‌دادند، این زن و بچه هم تماشا می‌کردند و ضجه می‌زدند، گاهی اوقات همین‌که می‌دیدند این سر بریده تعلقی به زن و بچه دارد، سر بریده را با نیزه به‌طرف او می‌آوردند، او دستانش را دراز می‌کرد سر بریده را در آغوش بگیرد، همین‌که نزدیک می‌شد، سر را از آغوش او جدا می‌کردند و او صدای ضجه‌اش بلند می‌شد؛ این سرها گاهی از روی نیزه‌ها روی زمین می‌افتاد و زیر دست و پای اسب‌ها لگدمال می‌شد».

 

ایشان بابیان این‌که اهل‌بیت (علیه‌السلام) را برای تحقیر در شهر حرکت می‌دادند، خاطرنشان کرد: یکی از کسانی که در مدینه بود و حضرت برای او شرح می‌دادند، عرض کرد از دروازه تا قصر یزید که راهی نیست، چند دقیقه بیشتر راه نیست، چطور این‌قدر طول کشید؟ فرمودند «سر هر چهارراهی که می‌رسیدیم، ما را نگه می‌داشتند، نوازندگان می‌نواختند، رقاصان می‌رقصیدند، مردم شادی می‌کردند، یک عده به ما سنگ می‌زدند، یک عده به ما دشنام می‌دادند»؛ این، یک هدف یزید و دشمن در جهت سرکوبی انقلاب سیدالشهدا (علیه‌السلام) بود.

 

حذف ارزش‌های اسلامی، دومین هدف بنی‌امیه از تحقیر اهل‌بیت(علیه‌السلام)

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، دومین هدف بنی‌امیه از تحقیر اهل‌بیت (علیه‌السلام) را حذف ارزش‌های اسلامی از جامعه عنوان و تصریح کرد: هدف دومی که تعقیب می‌کرد، این بود که می‌خواست با تحقیر اهل‌بیت، ارزش‌ها و اصول انقلاب امام حسین (علیه‌السلام) را از بین ببرد، نه‌تنها در انقلاب امام حسین (علیه‌السلام)، آنچه در اسلام و تاریخ اسلام ارزش است، آن را با تحقیر اهل‌بیت به ضد ارزش مبدل کند.

 

معرفی فتح خیبر به دست امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به‌عنوان یک ضد ارزش

 

ایشان به بیان مثالی از عملکرد بنی‌امیه در تحقیر اهل‌بیت (علیه‌السلام) پرداخت و عنوان کرد: یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی در تاریخ، جریان فتح خیبر بود که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) خیبر را فتح کرد، این به‌عنوان یک طلیعه و نقطه طلایی در تاریخ اقتدار اسلام و مسلمین می‌درخشید که قلعه با آن عظمت به دست امیرالمؤمنین فتح شد، همه آنان به هلاکت افتادند و نابود شدند، این نقطه طلایی اقتدار اسلام و مسلمین بود، سعی می‌کردند این ارزش‌ها را به‌صورت ضد ارزش مبدل کنند، امام سجاد فرمودند «ما را وارد محله یهودی‌ها کردند، یک منادی فریاد زد ای جماعت یهودیان، می‌دانید این‌ها چه کسانی هستند؟ این‌ها کسانی هستند که پدر این‌ها، پدران شما را از خیبر بیرون و شما را آواره کرد» یعنی مسئله فتح خیبر شد ضد ارزش؛ حضرت فرمودند «وقتی صدای این منادی بلند شد، یهودیانی که بالای بالاخانه‌ها و بالای پشت‌بام‌ها نگاه می‌کردند، هرچه به دستشان آمد به‌طرف ما پرتاب کردند، حتی برخی از این زن‌های یهودیه، تشت‌های آتش را از بالای پشت‌بام به روی ما می‌ریختند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: حضرت فرمودند «یک زن یهودیه‌ای، یک تشت آتش را از بالای بالاخانه روی سر من ریخت، یک گله آتش به عمامه من اصابت کرد، عمامه من شروع به سوختن کرد، برای این‌که این آتش به سر من نرسد، باید این عمامه را از سر برمی‌داشتم، خواستم  عمامه را بردارم اما دست‌های من با غل و زنجیر بسته بود، عمامه سوخت، آتش به سر من رسید، پوست سر من مجروح شد»، این‌ها می‌خواست ارزش‌ها را با تحقیر اهل‌بیت، به ضد ارزش مبدل کنند.

 

دشمن با اعمال تحریم‌های اقتصادی به دنبال تحقیر جمهوری اسلامی است

 

ایشان یادآور شد: شرایط امروز انقلاب ما دقیقاً در همین شرایط است؛ دشمنان ما هم می‌خواهند همین کار را بکنند، با تحقیر ما به‌وسیله ترحیم‌های مسائل اقتصادی، کار را به‌جایی برسانند که در این مملکت مردم پشیمان شوند و بگویند همه این بیچاره‌ای‌های خود را از مرگ بر آمریکا داریم، می‌خواهند قضیه را با اینجا برسانند، این‌قدر ما را تحقیر کنند، با تحقیر ما می‌خواهند این وضع را به وجود آورند.

 

آمریکا با تحقیر ایران به دنبال سرکوبی جوامع اسلامی است

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تحقیر ایران هستند تا دیگران جرأت ایستادگی در مقابل آنان را نداشته باشد، خاطرنشان کرد: می‌خواهند وضعی برای ما به وجود بیاورند که از نظر فرهنگی و اقتصادی که سایر جوامع اسلامی بگویند دیگر ما با آمریکا درنیفتیم، اگر با آمریکا دربیفتیم، بلای ایران سر ما می‌آید.

 

ایشان یادآور شد: خط دشمن در مقابل ما دقیقاً خط یزید در مقابل اهل‌بیت (علیه‌السلام) است، ما باید کاری کنیم که امام سجاد (علیه‌السلام) کرد؛ با این کارها و مظالمی که در روز ورود به شام به سر اهل‌بیت (علیه‌السلام) آوردند، مدیریت قضیه به‌وسیله امام سجاد (علیه‌السلام) و حضرت زینب (سلام‌الله علیها) به‌جایی رسید که روز ورود به شام، انواع ذلت‌ها و حقارت‌ها را به اهل‌بیت امام حسین (علیه‌السلام) تحمیل کردند اما با کمتر از ده روز که این زن و بچه و این جمعیت خواستند از شام بیرون بروند، با آن حس بدرقه عظیم مردم شام و تکریم و احترام مردم شام روبرو شدند.

 

یعنی کار این چند روز، یک نقشه نه‌تنها روز ورود شام را بلکه نقشه 40 ساله معاویه را از بین برد.

 

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این امام سجاد و حضرت زینب، نقشه‌های 40 ساله بنی‌امیه را نقش بر آب کردند، خاطرنشان کرد: که این مردم 40 سال تحت تربیت معاویه بودند، معاویه این‌ها را به‌عنوان دشمنان اهل‌بیت و دشمنان امیرالمؤمنین پرورش داده بود، امام سجاد چه کرد؟ مدیریت امام سجاد و حضرت زینب چه بود که در مدت کمتر از 10 روز که می‌خواستند از شما بیرون بورند، همین مردم این بدرقه عظیم را از اهل‌بیت انجام دادند؛ روزی که وارد شدند، این‌ها سر چهارراه‌ها جشن گرفتند که عزیزان این‌ها را کشتند اما روزی که بیرون می‌رفتند، مردم شام پشت کجاوه‌های سیاه‌پوش این‌ها اشک می‌ریختند، ضجه می‌زدند و عزاداری می‌کردند، چه کرد امام سجاد و چه کرد زینب کبری.

عزاداری دوماهه محرم و صفر، کلاس عمل به انقلاب کربلا است

 

ایشان بابیان این‌که دو ماه عزاداری ما، صرفاً یک مراسم و شعائر دینی نیست، افزود: برادر من، خواهر من، ما وارث کربلاییم، سالی دو ماه عزاداری امام حسین و دم از کربلا زدن، این مراسم نیست، این شعائر نیست، این کلاس درس است، این آموزه، حرکت، عمل و راه افتادن دنبال این انقلاب است، ما وارث چنین آموزشی هستیم، ما وارث این امام سجاد هستیم که در کمتر از 10 روز، 40 سال کار را خاک و خاکستر کرد و ما با دشمنی روبرو هستیم که نقشه‌اش، نقشه آن روز یزید است و دقیقاً مقام معظم رهبری راه را روشن کردند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: این‌ها می‌خواهند با این تحریم‌ها، ادامه فشار اقتصادی و شیطنت‌های نابکارانه‌ای که ما را به ذلت بکشانند، سر میز تعامل، مذاکره و التماس که فشار را روزبه‌روز بر ما بیشتر کنند، می‌خواهند بلایی به سر ما بیاورند که نقشه آن روز یزید نسبت به اهل‌بیت امام حسین بود.

 

نه مسؤولان و نه مردم اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفتند

 

ایشان با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب، نقشه ایستادن در مقابل دشمن را از سه سال پیش مطرح و راه‌های اجرایی آن را بیان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری، هوشیار و بیدار از سه سال قبل به ما راهکار و طرح دادند، مؤلفه‌های طرح را گفتند، شاخصه‌های طرح را گفتند، راهکار اجرایی طرح را هم گفتند، مسئله اقتصاد مقاومتی و درون‌نگری، ما ببینیم در خودمان توانمندی خودمان، داشته‌ها و استعدادهای خودمان را استخدام کنیم و در مقابل همه این نابکاری‌های یزیدواری که آمریکای ملعون می‌خواهد به سر ما بیاورد. «تکبیر»

 

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از مسؤولان و مردم به‌واسطه جدی نگرفتن اقتصاد مقاومتی، گفت: تازه بعد از سه سال، نه مردم ما قصه را جدی گرفتند، بازارهای ما پر از اجناس خارجی است، نه مسؤولین ما قصه را جدی گرفتند در خط تعامل و قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی هستند، کاش به همین اکتفا می‌شد، بعد از سه سال، چشم باز کردیم، می‌گویند هشت هزار میلیارد از ثروت این مردم را دزدیدند.

 

دزدی از جیب معلمان جامعه‌ساز

 

ایشان به اختلاس هشت هزارمیلیاردی اخیر صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و عنوان کرد: از دارای این مردم را دزدیدند، آن‌هم از کی؟ از یک قشر ضعیف خدمتگزار، دلسوز جامعه‌ساز ما، یعنی معلمین، از این‌ها هشت هزار میلیارد دزدیدند، یک آقایی از سه چهار سال پیش، خودش مدیرعامل بانک سرمایه بود، صندوق ذخیره فرهنگیان از سال 73 تأسیس شد با پنج درصد از حقوق معلمینی که عضو هستند، به این صندوق واریز شد، معادلی نیز قرار شد از بودجه کشور، دولت بدهد، این صندوق الآن 27 شرکت و دستگاه اقتصادی دارد که یکی از آن، بانک سرمایه است که مال همین صندوق است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: در این بانک سرمایه، آقای مدیرعامل، خودش، زنش و پسرش که مسؤولین مالی بانک بودند، اسنادی را جعل کردند و اموال مردم، آن‌هم اموال این معلمین، اموال این‌ها را به‌حساب شخصی واریز کردند، در سال 93 بانک سرمایه اعلام ورشکستی کرد، الا که قضیه درآمده، مشخص شد هشت هزار میلیارد از پول این معلمین دزدیده‌شده.

 

مگر شما چشمتان باز نبود که 8 هزار میلیارد پول معلمان را بدزدند؟

 

ایشان با انتقاد از مجموعه‌های بالادستی این صندوق و عدم نظارت بر آن، تأکید کرد: مگر شما چشمتان باز نبود که یک دزد بیاید در این مملکت، هشت هزار میلیارد بدزدد؟ می‌گویند الآن اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از معلمین و فرهنگیان، 900 هزار نفر هستند، هشت هزار میلیارد از مال این 900 هزار نفر را دزدیدند که یعنی درواقع از جیب هر معلم، هشتم میلیون و هشت‌صد هزار تومان دزدیده شد، یعنی چیزی که در اقتصاد مقاومتی نشد، این ثروت هم از دست رفت و این دارایی را دزدیدند و رفتند.

 

اعطای تسهیلات کلان بدون وثیقه به افرادی محدود از سرمایه معلمان

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: واقعاً مسئله باید به همین شکل باشد؟ ما این‌جور می‌خواهیم؟ ما دنباله‌رو امام سجاد هستیم، ما وارث زینب و امام سجاد شامیم، ما روضه‌خوان دم دروازه شام هستیم، روضه گوش کن و مصائب اهل‌بیت در دروازه شامیم، باید دنبال آنان راه بیفتیم و مملکت را آن‌گونه اداره کنیم، این اداره کشور شد که از جیب هر معلمی، هشت میلیون و هشت‌صد هزار تومان بدزدند؟ 90 درصد تسهیلات این بانک فقط به 30 نفر داده شد، حالا که آمدند این 30 نفر را بررسی کردند که هرکدام چندین میلیارد وام گرفته‌اند، اکثر این وام‌ها بی وثیقه است، با یک برگه کاغذ میلیاردها وامداده‌اند.

 

ایشان گفت: حالا اگر همین معلم بخواهد از این بانک سرمایه می‌خواست دو یا چهار میلیون وام بگیرد، باید چند ضامن می‌آورد، دو ماه او را سر می‌دواندند، پشیمان می‌شد و برمی‌گشت، وام برای معلمی که صاحب این بانک است و این‌جوری با مال مردم رفتار کردن؟ سه سال پیش مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اگر آن روز مردم ما و مسؤولین ما درون‌نگری می‌کردند، داشتن‌ها، سرمایه‌های نقدی، موجودی خود، استعداد، توان و قدرت فناوری و علم دستگاه‌های دانش‌بنیان را بررسی می‌کردند، مسیر اقتصادی مقاومتی را طی می‌کردند، مگر کسی می‌توانست جلوی چشمان بینایی کسانی که اقتصاد مقاومتی هستند، هشت هزار میلیارد بدزدد، از جیب هر معلم پریشانی، هشت میلیون و هشت‌صد هزار تومان دزدی کند؟ مگر می‌شد؟

 

آیت‌الله علم‌الهدی، مردم ولایی ایران را مردم رشد یافته از روضه سیدالشهدا (علیه‌السلام) خواند و ادامه داد: عزیزان من، هم مسؤولین ما بدانند، هم مردم ما بدانند، ما محرم داریم، ما امام حسین داریم، ما از دیروز که 25 محرم بوده تا 5 روز دیگر که روز اول ماه صفر است و اهل‌بیت وارد شما می‌شوند، هی روضه شام می‌خوانیم، روضه دروازه شام می‌خوانیم و گریه می‌کنیم، ما چنین مردم و ملتی هستیم، با همین ایده و انگیزه، امام بزرگوار ما گفت ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، مردم سینه خود را جلوی گلوله گرفتند، ماه صفر که تمام شد، انقلاب ما پیروز شد.

 

نباید در مسائل اقتصادی کشور به گزاف سخن گفت

 

ایشان بابیان این‌که نباید در خصوص مسائل اقتصادی، به گزاف سخن گفت، اظهار کرد: ما الآن بعد از 37 سال از این انقلاب و نظام، بایستیم به همین سادگی هشت هزار میلیارد تومان بدزدند، ببرند و بنشینند، همین یکی نیست و ما هرروز با چنین خبری روبرو شویم؛ بعد از این‌که رهبر این‌قدر داد زد، فریاد زد، بروید درون‌نگری کنید، داشتن‌ها و توانستن‌های خود را حساب کنید و با این قدرت با آمریکا مقابله کنید و از آن‌طرف هم دست گدایی و دست ذلت به‌طرف استکبار جهانی دراز کنیم و هرروز یک جلسه، هرروز یک معامله، هرروز یک مذاکره و تعامل، بعد هم بگوییم تا ما تعاملمان با این‌ها درست نشود، توسعه اقتصادی و توسعه صادرات نداریم، این‌طور گزاف هم حرف بزنیم، این درست است واقعاً؟

 

ویدئو خطبه دوم نماز جمعه

 


دریافت
مدت زمان: 28 دقیقه 17 ثانیه

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی