۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

حل شدن مشکل فرهنگی کلات با ایجاد حوزه ی علمیه ممکن است

بعد از پیروزی انقلاب مقداری عمران و آبادی در این منطقه صورت گرفت اما بسیار کم بود. کلات از بسیاری از ظرفیت های خود محروم مانده است و بحث مهمتر ، مرزی بودن کلات است. خطر بزرگ فرهنگی برای منطقه ای است.حل شدن مشکل فرهنگی کلات با آوردن مبلغ حل نمی شود. بلکه با ایجاد حوزه ی علمیه ممکن است. چون اینها تولید یک فرهنگ دینی ریشه دار در منطقه می کند.

دیدار با طلاب مدرسه ی علمیه چهارده معصوم کلات

آیت الله علم الهدی در دیدار با طلاب مدرسه ی علمیه ی چهارده معصوم (ع) کلات  بعد از شنیدن سخنان چند تن از مسئولین و طلاب بیان کردند: کلات نیاز به یک رهبر روحانی  ودینی داشت تا مروج کاملی از سیره ی زندگی در این شهر باشد. کلات مسئله دارد که حساسیت خاصی به این شهر داده است. کلات با نزدیکی که به مشهد داشته اما از یک نفوذ معنویت در تاریخ خود برخوردار نبوده است.


در تاریخ کلات یک با توجه به نیاز به انسجام دینی و اجتماعی از یک روحانی وعالم قوی برخوردار تبوده و چون در کلات عشایر کرمانج به آن منطقه آورده شدند و آنها دارای شور حماسی و دینی و با غیرت مندی بالایی بودند اما از این قضایا هیچ یک از علما بهره نبردند. یکی از مزایای این منطقه شیعه بودن این مرزنشینان است که بر خلاف مناطق مرزی دیگر که سنی نشین هستند. این عشایر کرمانج شیعه وولایی بودند



بعد از پیروزی انقلاب مقداری عمران و آبادی در این منطقه صورت گرفت اما بسیار کم و نازل بود.کلات از بسیاری از ظرفیت های خود محروم مانده است و بحث مهمتر مرزی بودن کلات است که باز شدن مرز  خطر بزرگ فرهنگی برای منطقه ای است که بنیه ی فرهنگی قوی ندارد.حل شدن مشکل فرهنگی کلات با آوردن مبلغ حل نمی شود بلکه با ایجاد حوزه ی علمیه ممکن است چون اینها تولید یک فرهنگ دینی ریشه دار در منطقه می کند.وبهترین بنیه فرهنگی برای این منطقه همین حوزه ی علمیه ای است که شما دارید و ایجاد کرده اید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی