۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

   

بسیج باید در این میدان باز باهمت عالی و با برنامه‌ریزی مستقل کار را از دست ساپورت چی‌های سیاسی و اقتصادی بگیرد، اگر بسیج نظام کار را به دست گیرد و شرایط را عوض کند و تیم‌های ورزشی و قهرمانان بااستعداد را از ساپورت چی‌های سیاسی و کلاه‌برداران اقتصادی گرفته و همچون دفاع مقدس مدیریت کند، مشکلات مرتفع خواهد شد.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با رؤسای اداره ورزش و جوانان شهرستان‌های خراسان رضوی و تعدادی از رؤسای هیئت‌های ورزشی استان که در دفتر امام‌جمعه مشهد برگزار شد به مسئله فرهنگ در ورزش و ورزش حرفه‌ای در خراسان اشاره کرد و اظهار داشت: درباره مسائل فرهنگی جریان فرهنگ در کشور فعالیت‌های یکنواخت کپی شده است که در همه نهادها و دستگاه‌ها برنامه‌های ترویجی و آموزش عملی یکسانی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نوع فعالیت فرهنگی باید هم‌سنخ با همان جریان و اثرگذار در آن باشد، گفت: مسئله اخلاق و فرهنگ از هم مجزا هستند و مسائل فرهنگی بالاتر از مسائل اخلاقی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ نوعی ارزش‌گذاری است در هر نهاد است، افزود: برای فعالیت فرهنگی در عرصه ورزش باید ارزش‌گذاری داشته باشیم و یک جامعه ورزشی به سمت تکالیف دینی و فرهنگ دینی جامعه بیاید و راه این ارزش‌گذاری در عرصه ورزش خود ورزش است نه برنامه‌های ترویجی سایر نهادها و این ارزش‌گذاری باید در رأس این جریان صورت بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: می‌توان فرهنگ را از ورزش به کل جامعه تزریق کرد فلذا ارزش‌گذاری در فرهنگ ورزش باید از طریق ورزشکار و در سطح قهرمان‌ها صورت گیرد و خود آن قهرمان که محبوبیتی کسب کرده است اگر صبغه دینی گرفته باشد تأثیرگذاری چند برابری در جامعه خواهد داشت.

وی حضور بانوان باحجاب در مسابقات پارالمپیک را بسیار مؤثر با اثرگذاری بسیار بالاتر در حوزه ترویج حجاب و تبلیغ آن به عنوان یک ارزش عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم کالای دین را از طریق قهرمانان در جامعه تبلیغ کنیم؛ زمانی که آقای رضازاده با «یا ابوالفضل» گفتن یا ورزشکار دیگر با به سجده افتادن محبوبیتی چند برابر کسب می‌کند و این‌گونه می‌توانیم ارزش‌های دینی را به کل جامعه منتقل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وزارت ورزش باید این خط را دنبال کند و با استفاده از روان‌شناسی ورزش بهترین راهکار اجرایی را بیابد، افزود: این مساله غیر از آموزش‌های دینی لازم است و البته نباید این‌گونه باشد که شرکت در کلاس‌های آموزشی ضریب داشته باشد بلکه ازآنجا که جلوه گری در ورزش حرف اول را می‌زند باید برترین‌های ورزش قهرمانی را در این مسیر قرار دهیم که وقتی ورزشکار جلوه دینی دارد محبوبیت بیشتری هم در میان مردم دارد و باید محبوبیت از این سنخ را در جامعه توسعه داد و توسعه آن بر عهده جامعه ورزشی است.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه کشور ما یک کشور سیاست زده است و در کشور سیاست زده همه جریانات در جهت سیاست استخدام می‌شوند، گفت: در چنین جامعه‌ای ورزش و ورزشکار هم در استخدام سیاست درمی‌آید و این بزرگ‌ترین آفت و بلای خطرناک برای ورزش و جامعه ورزشی است.

وی افزود: راه نفوذ جریانات سیاسی در ورزش همین است که تیم‌های ورزشی را در استخدام جریانات سیاسی خود درمی‌آورند و وقتی تیم را تأمین کردند، خواه‌ناخواه ورزش در استخدام آن جریان درمی‌آید و گاها جریانات اقتصادی هم همین کار را می‌کنند؛ برای مثال جریان تجاری که در این شهر اموال دولت را به عنوان سهام می‌فروشد و تیم داری می‌کند، این بهترین تبلیغ برای این جریان تجاری است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه جریانات سیاسی برای نفوذ تیم‌سازی می‌کنند و یک جریان ورزشی محبوب را تابلوی تبلیغات خود قرار می‌دهند، تصریح کرد: این‌گونه اثرگذاری بیشتری خواهند داشت و این‌گونه ورزش مستعمره می‌شود.

آیت‌الله علم الهدی بر لزوم برنامه‌ریزی برای مقابله با این جریانات تأکید کرد و گفت: بسیج بهترین وسیله برای برنامه‌ریزی است و باید کل فعالیت‌های ترویجی ورزشی را به دست بگیرد و نیروها و استعدادها را در جبهه ورزش که افتخار نظام ما مقابل دشمنان است، ساماندهی کند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان امروز کشور و شرایطی که دشمنان می‌خواهند ما را در عرصه بین‌المللی بایکوت کنند، ورزش مساله تأمین مقاومت ماست و ابزار دفاعی قوی مقابل این توطئه دشمنان است و ما باید برای توسعه ورزش‌کار کنیم چراکه ورزشکار در خاک‌ریز دشمن او را شکست داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن در همه عرصه‌ها سعی کرده و توانسته ما را عقب بزند اما در عرصه ورزش نتوانسته و این کار به ضرر خودش نیز هست، گفت: ورزش میدان بازی برای مبارزه است و درباره مسابقه با کره جنوبی در شب عاشورا که عده‌ای مخالف بودند، بنده مخالف تعطیلی مسابقه نبودم و معتقد بودم باید این مسابقه را با شعائر دینی درآمیخت که الحمدالله این اتفاق افتاد.

آیت‌الله علم الهدی با تأکید بر اینکه دشمن نمی‌تواند ما را در عرصه ورزش حذف کند و راهی برای حذف ما ندارد، افزود: چرا باید در یک مسابقه بین‌المللی که جاده و میدان باز ماست با دست خودمان میدان را ببندیم؟ شب عاشورا شب رزم با کفار و شب جنگ با منافقین و مشرکین است چرا این میدان را تعطیل کنیم؟

وی عنایات غیبی و انفاس غیبی سیدالشهدا در برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی را بارز دانست و ابراز امیدواری کرد: خداوند جزای خیر به بانیان برگزاری مسابقه به آن شکل بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پایان با تأکید بر اینکه بسیج باید در این میدان باز باهمت عالی و با برنامه‌ریزی مستقل کار را از دست ساپورت چی‌های سیاسی و اقتصادی بگیرد، افزود: اگر بسیج نظام کار را به دست گیرد و شرایط را عوض کند و تیم‌های ورزشی و قهرمانان بااستعداد را از ساپورت چی‌های سیاسی و کلاه‌برداران اقتصادی گرفته و همچون دفاع مقدس مدیریت کند، مشکلات مرتفع خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی