۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

   

آن‌هایی که امام حسین سکولار را ترویج می‌دهند و حرکات خرافی اسلامی را در جامعه انجام می‌دهند همان عبدالله عمر زمان ما هستند، کسی که با جبهه امام حسین(ع) کاری ندارد پیرو پساعاشورای عبدالله عمر است.

به گزارش Alamolhoda.com،  آیت‌الله علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در مراسم هفتم عزاداری سیدالشهدا و عاشورای حسینی ظهر امروز در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد اظهار داشت: باید بیندیشیم روز هفتم سیدالشهدا روز شهادت سیدالشهدا برابر با عزیز ازدست‌رفته ما است یا از دست دادن افرادی خاص و آغاز یک جریان جدید.

وی ادامه داد: اصطلاح دارای بار فرهنگی و اجتماعی در معرفت‌شناسی مؤثر است و یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌سازی‌ها در جامعه جمع اصطلاحات نو است که بر اساس محتوی جریان فرهنگی میان مردم بنیان‌گذاری شود.

آیت‌الله علم الهدی بابیان اینکه اصطلاح پساعاشورا داری بار فرهنگی از بینش اسلامی است و ابعاد اصلی عاشورا را روشن می‌کند، افزود: برای پساعاشورا دو معنی در نظر می‌توانیم بگیریم که در معنی اول به مناسب عاشورا اشک ریخت بر امام حسین (ع) در قتلگاه و دست‌های قلم شده حضرت عباس و طفل سربریده سیدالشهدا و اسارت خاندانش در شام و اینکه عاشورا کانون مظالم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: معنی دومی که می‌توان از پساعاشورا گرفت این است که عاشورا را یک جریان بدانیم که با انقلاب سیدالشهدا در کربلا آغازشده و باید از این انقلاب پیروی کنیم و جریان را مهم و جدی بدانیم.

وی تأکید کرد: پیاده کردن اهداف عاشورا در عرصه سیاسی و اجتماعی امروز باید پیگیری شود و ضروری است خود را مکلف به اجرای آن بدانیم.

آیت‌الله علم الهدی گفت: مسئله اشک ریختن یک جریان انفعالی عاطفی است که در هر انسانی در پساعاشورا به وجود می‌آید و واژه قتیل الاعبرات به همین منظور ذکرشده اما برخی عاشورا را در شعاع اشک می‌بینند که پس از هفتم سیاهی‌ها را جمع کنند وزندگی عادی خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: عده‌ای هم نهضت عاشورایی اشک و ناله با وابستگی قلبی عاطفی و از منشأ عقیده و جریان سیاسی و اجتماعی دارند که ادامه پساعاشورا اهل‌بیت است.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره بر اینکه پساعاشورا اهل‌بیت بعد از کربلا آغاز شد، عنوان داشت: خاندان اهل‌بیت در مسیر اسارت مسیر و انقلاب امام حسین (ع) را شفاف‌سازی کردن و پیام سیدالشهدا را منتشر کردند.

وی افزود: پساعاشورای زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (س) به اشک ریختن منتهی نشد بلکه با فریادهایی بر سر ابن زیاد و آشنا سازی دست‌پرورده‌های حکومت شام ادامه یافت.

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: ما هرچه اشک و آه هم داشته باشیم به‌اندازه حضرت زینب (س) دلمان نمی‌سوزد اما ایشان در این اشک ریختن حرکت و جران امام حسین را فریاد می‌زد.

وی ادامه داد: هم‌زمان با مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) عده‌ای جوان جان‌برکف در مقابل دشمنانی که سعی دارند ریشه مکتب امام حسین و اهل‌بیت پیامبر (ص) را نابود کنند ایستاده‌اند و آن‌ها را در بین عراق و شام در ساحل مدیترانه به خاک ذلت کشانده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: روضه‌ای که زین‌العابدین در هفتمین روز پس از شهادت امام حسین خواند را کمتر روضه‌خوانی می‌تواند تکرار کند زیرا ایشان جرائم یزید را گفت و با منطق بایزید برخورد کرد.

وی یادآور شد: ما می‌توانیم پساعاشورای زینبی داشته باشیم اما اگر این عزاداری بدون توجه به‌نظام و انقلاب بر خواسته از اندیشه حسینی باشد مانند اشک عبدالله عمر است.

آیت‌الله علم الهدی ابراز داشت: آن‌هایی که امام حسین سکولار را ترویج می‌دهند و حرکات خرافی اسلامی را در جامعه انجام می‌دهند همان عبدالله عمر زمان ما هستند، کسی که با جبهه امام حسین کاری ندارد پیرو پساعاشورای عبدالله عمر است.

وی افزود: ابن عباس زمان خروج پیامبر از مدینه پیشنهاد سفر به ییلاقات صعب‌العبور یمن را داد اما مسیر اهل‌بیت این نبود و امام حسین به قیام خود اندیشه کرده بود.

امام‌جمعه مشهد مقدس گفت: سرزمین ما امروز کربلا است و روزهای ما روز عاشورا که تمام دنیا برای براندازی مکتب امام حسین (ع) آماده‌شده‌اند.

وی ادامه داد: امروز مهم‌ترین کارشناسی سیاسی در مشاوره با دشمنان امام حسین مسیر قطع دو بال‌سرخ شهادت و سبز انتظار ظهور را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در انتها گفت: باید امروز جریان کربلا را جدی بگیریم و مسیر زندگی خودمان قرار دهیم، هنوز هم می‌توانیم بعد از ۱۴۰۰ سال در لشگر امام حسین (ع) باشیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی