۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت

   

موقوفه حضرت زهرا(س) ارزش بسیاری دارد و راه افتادن قضیه وقف فاطمی با حضور خانواده‌های معزز شهدا برکات فراوانی خواهد داشت

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی در اولین نشست بانیان بزرگ‌ترین موقوفه فاطمی در خراسان رضوی بنام «موقوفه حضرت زهرا(س)» که ظهر امروز در محل بیت امام‌جمعه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این موقوفه از آثار فعالیت حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد است که توانسته با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در اداره اوقاف، این موقوفه عظیم را بنا سازد.

وی با اشاره به اینکه از برکات وقف، ابدی‌ و نهادینه شدن «موقوف علیه» است، ادامه داد: در اکثر اماکن موقوفه امام حسین(ع)، مراسم عزاداری سالار شهیدان نهادینه‌شده و چنانچه این موقوفات در بسیاری از روستاها وجود نداشت، مراسم عزاداری و روضه‌خوانی نیز ادامه پیدا نمی‌کرد و مردم متدین آن نقاط با مشکل مواجه می‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: این وقف تنها سبب ابدی شدن موقوفه نیست، درواقع نهادینه شدن موقوف علیه را هم به همراه دارد و خوشبختانه حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با ایجاد این موقوفه مسئله اجتماع عظیم فاطمی را به‌شکل یک جریان نهادینه درآورد و این از حسن ابتکار وی بوده است.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه موقوف علیه موقوفه حضرت زهرا(س)، اجتماع عظیم فاطمی است، عنوان کرد: این عمل سال‌ها باعزت و اهمیت ادامه دارد و روزبه‌روز توسعه پیدا می‌کند و این موقوفه ضامن اجرا و نهادینه‌شدن شعائر و مراسم عظیم شهادت حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: این موقوفه ارزش بسیاری دارد و ارزش آن بیش از برکات خود موقوفه است‌ و راه افتادن این قضیه وقف فاطمی با حضور خانواده‌های معزز شهدا برکات فراوانی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در پایان یادآور شد: صاحب رتبه‌ترین شیعیان مادران و همسران شهدایی هستند که همسرانشان در دفاع از حریم حرم دخت بزرگوار حضرت زهرا(ع) یعنی زینب کبری(س) به شهادت رسیده‌اند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی