۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

   

امروز انقلاب اسلامی در شرایطی قرارگرفته است که در برابر تهاجم دشمن خارجی و هم‌دستی جریان‌های سیاسی ضد ولایی که دست به دشمن داده‌اند قرار دارد و شما رهروان، انقلاب را به‌گونه‌ای یاری کنید که زینب (س) عاشورا را یاری کرد.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در اجتماع رهروان زینب (س) که در پایانه معراج برگزار شد، با اشاره به مصرع «سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب (س) نبود»، اظهار داشت: این شعر بیان واقعیتی است که شناخت این واقعیت نیازمند به تحلیل و تبیین است و در جریان انقلاب عاشورا معرفت‌شناسی حضرت زینب (س) یک‌پایه عظیم در سطح معرفت‌شناسی خود عاشوراست.

وی با بیان اینکه تا معرفت‌شناسی زینب (س) صورت نگیرد، معرفت‌شناسی کربلا ناقص است، افزود: اگر معرفت‌شناسی زینب نباشد با هیچ بیانی نمی‌توانیم ماهیت واقعی عاشورا را تبیین کنیم و اگر آن را تبیین نکنیم تمام انعکاس تاریخی انقلاب عاشورا به یک زدوخورد نابرابر یک جمعیت کم در برابر جمعیت زیاد مبدل می‌شود.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: اگر حضرت زینب (س) در عاشورا تحلیل نشود، عاشورا صورت انقلاب به خود نمی‌گیرد بلکه نقطه اشکال در رفتار ولایت مقام امام باقی می‌ماند؛ چراکه تحلیل گران معتقدند میدان جنگ جایگاه زن آبستن و بچه شیر خوره نیست و این‌گونه شخصیت ولایتمدارانه امام (ع) را زیر سؤال می‌بردند و کربلا انقلاب نمی‌شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در فلسفه قیام عاشورا سخن بسیار گفته‌شده اما در مورد عملیات عاشورا تحلیل کمتری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مصائب این قیام بسیار ذکرشده است اما هدف ناقل تحریک عواطف و عشق‌ها و هدف شنونده هم اشک ریختن بوده است اما با تحلیل و تفسیر واقعه قیام سیدالشهدا (ع) متوجه می‌شویم که زینب (س) همه‌کاره انقلاب عاشورا و به‌نوعی محور آن بود و اگر او نبود جریان عاشورا معکوس می‌شد.

وی ادامه داد: در این صورت کربلایی که باید قهرمان ساز می‌شد و انقلاب‌های امت اسلام در پرتو آن به وجود می‌آمد، نقطه سیاه و اشکال و تخطئه نسبت به مقام امامت و ولایت به وجود می‌آمد‌.

امام‌جمعه مشهد داستان کربلا را بین دو توطئه دشمن دانست و گفت: عده‌ای می‌گویند کربلا ندانم‌کاری یزید بود اما باید دانست کربلا جزء پیچیده‌ترین جریان‌هایی بود که نفاق به وجود آورد و هیچ جریانی مثل جریان کربلا جریانی پیچیده همراه با توطئه و فتنه‌گری و سرکوب و کشتار همراه نبود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دو توطئه دشمن افزود: توطئه اول پراکنده‌سازی مردم و چهره ضد مردمی دادن به امام است و توطئه دوم تحقیر امام و امامان قبل و درنهایت پیامبر (ص) است.

وی ادامه داد: اینکه عبیدالله بن زیاد با حرکات شیطانی به فاصله 20 روز کوفه یکپارچه جریان انقلابی امام را به کوفه یکپارچه اموی و یزیدی تبدیل کرد، شیطنتی پیچیده بود ولی نباید امام را در این شیطنت شکست‌خورده بدانیم چراکه مردم کوفه همان مردمی بودند که بعد از صلح امام حسن (ع) یک‌شبه بیش از 80 هزار نفر به معاویه ملحق شدند و امیرالمؤمنین (ع) از آن‌ها به‌عنوان مردهای نامرد یاد می‌کردند و اگر امام حسین (ع) به کوفه می‌رسید آن‌ها قطعاً پشت او را خالی می‌کردند و یک‌شبه به یزید می‌پیوستند.

امام‌ جمعه مشهد حرکت سیدالشهدا (ع) را دگرسازی و انقلاب آفرین در طول همه زمان‌ها عنوان و تصریح کرد: امام هیچ‌وقت شکست نخورد چراکه با قیام خود یزید و معاویه را رسوا نمود و اگر کوفیان بر بیعت خود می‌ماندند عاقبت امام اسف‌بار تر از امام حسن (ع) می‌شد.

آیت‌الله علم‌الهدی برنامه دوم دشمن را تحقیر اهل‌بیت (ع) برای کل خاندان پیامبر (ص) دانست و خاطرنشان کرد: یکی از سرلشکران یزید بعد از تحویل اسرای عاشورا به وی گفت که من روحیه خود را باخته‌ام چراکه هدف ما تحقیر و التماس آنان و از بین رفتن صلابت و هیبت پیامبر (ص) بود اما آنان با صبر و مقاومت خود ابتکار عمل را از ما گرفتند و ما در برابر آنان روحیه خود را باختیم.

وی ادامه داد: حتی در همان مجلس که حضرت زینب (س) سخنرانی کرد یزید احساس کرد هیچ‌کسی ذلیل‌تر از او وجود ندارد و این عظمت زینب (س) است که جلوه‌گر شده است و خود را منفور احساس کرد و برای همین از شدت غضب با چوب خیزران به سر مبارک امام زد و اگر قهرمانی زینب (س) نبود نقشه دشمن عملی می‌شد و امامان تحقیر می‌شدند و کربلا نه‌تنها دل‌ها را جذب نمی‌کرد بلکه نقطه اشکال برای ولایت می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به رهروان زینبی گفت: امروز انقلاب اسلامی در شرایطی قرارگرفته است که در برابر تهاجم دشمن خارجی و هم‌دستی جریان‌های سیاسی ضد ولایی که دست به دشمن داده‌اند و از تبار ولنگار بی‌بندوبار و بی‌عفت و تخطئه باری که مجری خط دشمن هستند، قرار دارد و شما رهروان، انقلاب را به‌گونه‌ای یاری کنید که زینب (س) عاشورا را یاری کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: شما باید زنده کننده خون شهیدان انقلاب باشید آن‌گونه که زینب (ع) زنده کننده خون شهیدان عاشورا بود و دوستی و علاقه به زینب (س) فقط اشک ریختن نیست بلکه رهروی راه زینب (س) است و اینکه در جاده و مسیر و خط زینب جامعه انقلابی را به‌پیش بردن است.

وی با تأکید بر اینکه دین ما به زینب (س) با اشک و ذکر مصیبت تمام نمی‌شود، تصریح کرد: جامعه امروز ما سرزمین کربلاست و شما باید در همه موقعیت‌ها دنباله‌رو حضرت زینب (س) وزنده کننده خون شهدا باشید و در خطی که شهدا را احیا می‌کند حرکت کنید.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: شما چند برابر زینب (س) می‌توانید تأثیرگذار باشید چراکه شما اسیر نیستید و زمینه‌ای که شما دارید بیش از زمینه ایشان است و نقش‌آفرینی شما از کانون خانواده شروع می‌شود و تا کل جامعه پیش می‌رود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگر به عزاداری اکتفا کنید رهروی راه زینب (س) را نکرده‌اید و نهی از منکری که شما می‌توانید در برابر حرکت‌های مفسدانه کنید مردان نمی‌توانند و اگر زینب (س) محور انقلاب در کربلا و پساعاشورا بود شما هم می‌توانید محور جامعه امروز باشید.

وی ادامه داد: داشتن مقتدایی مثل زینب (س) وظیفه ساز است و شاید اگر زینب شناس نبودید این تکلیف را نداشتید اما شما موظفید همان نقشی را ایفا کنید که زینب (س) ایفا کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی