۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

 

در جامعه امروز نیز عده‌ای مسلمان همچون بنی‌امیه که برای رسیدن به قدرت تا نقطه براندازی دین پیش رفتند، وارد عرصه سیاست شده و تا براندازی نظام و اسلام، می‌ایستند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری روز عاشورا در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با طرح این سؤال که وقتی می‌گویند امام حسین (علیه‌السلام) در کربلا اسلام را زنده کرد به چه معناست، اظهار کرد: گاهی اوقات، رقابت‌ها و فعل‌وانفعالات جریان سیاسی، حمل بر رقابت در قدرت‌یابی می‌شود و این قدرت‌یابی، مبنای انتخاب مردم قرار می‌گیرد.

 

ایشان ادامه داد: وقتی سه جریان وارد عرصه برخورد با یکدیگر در فعالیت‌های سیاسی می‌شوند، تحلیل مردم این است که هرکدام می‌خواهند قدرت را به دست بگیرند و برای قدرت‌یابی وارد عرصه رقابت سیاسی شده‌اند؛ این رقابت، واقعیتی است که دنیا و فرهنگ سیاست امروز جهان آن را می‌پسندد اما اسلام با آن شدیداً مخالف است.

 

رقابت‌های سیاسی برای خوش‌آیند مردم، خلاف اخلاق سیاسی اسلام است

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در فرهنگ سیاست دنیا طبیعی است که در اجرای دموکراسی و مردم‌سالاری در هر کشوری، جریان‌های مختلف سیاسی به میدان رقابت وارد شوند و مردم هرکدام را پسندیدند، آن را حاکم می‌کنند اما این مسئله ازنظر اسلام، به‌عنوان یک خباثت و رذالت سیاسی مطرح است و در اخلاق سیاسی اسلام، محکوم است.

 

ایشان با بیان این‌که این کار در اسلام به معنای «تنافس» و «منافسه» است، اضافه کرد: ازنظر اسلام، این کار یعنی جریان‌هایی به جان هم بیفتند تا قدرت را در دست بگیرند، وقتی این‌طور شد، دیگر قضاوت مردم بر اساس حق و باطل نیست، قضاوت بین جریان‌ها تنها برای قدرت‌یابی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، دلیل گرایش مردم به بنی‌امیه را فراهم آوردن زندگی راحت عنوان و بیان کرد: مردم در آن زمان نتیجه گرفتند که قدرت بنی‌امیه به فتح و پیروزی نزدیک‌تر است، تصمیم گرفتند تحت قدرت بنی‌امیه دربیایند تا در فردای سیاسی آن نظام، آنان نیز سهمی داشته باشند.

 

ایشان تصریح کرد: در واقعیت موضوع این‌گونه است که عده‌ای جریان‌های سیاسی وقتی وارد عرصه قدرت‌یابی می‌شوند برایشان مرز وجود ندارد، در مقام اولویت یابی تا آنجایی جلو می‌روند که دین را براندازی کنند، برای به دست آوردن قدرت و فرصت در عرصه‌های اجتماعی با بسیاری از مقدسات و ارزش‌های دینی مبارزه کرده و می‌جنگند.

 

جریان سیاسی که مدافع بی‌حجابی است، همچون بنی‌امیه به دنبال براندازی دین است

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که امروز کشور ما کربلا و جامعه ما عاشورا است، گفت: در جامعه امروز نیز عده‌ای مسلمان همچون بنی‌امیه که برای رسیدن به قدرت تا نقطه براندازی دین پیش می‌روند، وارد عرصه سیاست شده‌اند؛ دستیابی آنان به قدرت نیازمند داشتن پیاده‌نظام در جامعه است و برای این‌که جریان‌های بی‌دین و لائیک از آنان حمایت کنند، تا خط براندازی ارزش‌های دینی و دین جلو می‌روند.

 

ایشان ادامه داد: سلسله جریان‌های سیاسی با ظاهر مسلمانی و تشیع وارد فضای سیاسی می‌شوند اما برای رسیدن به قدرت، تا براندازی اسلام می‌ایستند؛ آن روز مردم نمی‌فهمیدند که جنگ بزید با امام حسین، جنگ قدرت‌یابی نیست بلکه جنگ بر سر براندازی اصل اسلام است.

 

کدام جریان سیاسی مدافع بی‌عفتی و فسق و فجور است؟

 

آیت‌الله علم‌الهدی  با بیان این‌که امروز نیز برخی می‌گویند جریان‌های مختلف سیاسی برای رسیدن به قدرت، ریاست و وکالت باهم می‌جنگند، گفت: مردم باید ارزیابی کنند که کدام‌یک از جریان‌های سیاسی در عرصه قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی تا جایی پیش می‌رود که با دین خدا و حاکمیت خدا بجنگد، این کدام جریان سیاسی است؟ لشکریان عمر سعد نیز امام حسین را دوست داشتند اما بحث مقابله با قدرت است و این جنگ، جنگ قدرت‌یابی است، آنان نمی‌دانستند که جنگ کفر و اسلام است.

 

ایشان تصریح کرد: این جریان سیاسی که وارد عرصه سیاست شده، از فسق و فجور حمایت می‌کنند، از گناه، بی‌بندوباری، بی‌حجابی و بی‌عفتی حمایت می‌کنند، با جلوگیری از بی‌حجابی مخالفت می‌کنند تا بتوانند افراد لائیک را پیاده‌نظام خود قرار داده و باارزش‌های دینی مقابله کنند.

 

عاشورا، عامل بصیرت بخش در زندگی سیاسی است

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که عاشورا نیامد که تنها بر مظلومیت امام حسین (علیه‌السلام) گریه کنیم،  امروز باید بدانیم در عرصه اجتماعی و سیاسی چه کنیم و خط یزید و شمر را بشناسیم؛ خون حسینی عامل بصیرت بخش ما در زندگی امروز و راهبردهای زندگی ما هست، نیامده که تنها تجدید خاطره 1400 سال قبل کنیم و تمام شود؛ عاشورا برای به دست آوردن یک راهبرد در زندگی سیاسی است.

 

ایشان، جریان حق را جریانی عنوان کرد که در رأس آن، حجت امام زمان و مجتهد جامع‌الشرایط ایستاده و خاطرنشان کرد: امروز نیز صف کربلا وجود دارد، صف امروز کربلا دیگر 72 نفر نیست، صفی چندمیلیونی است، کربلا روزی تمام می‌شود که آخرین نفر از تبار کربلا بیاید تا کربلا را تمام کنم.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی