۱۴۰۳ يكشنبه ۰۹ ارديبهشت

 

حرم امام رضا ـ تصویر جبهه جنگ برای مسلمانان، مقابله با کفر خارجی و استکبار بیرونی است درحالی‌که مقابله با جبهه نفاق و انحراف داخلی، به‌مراتب لازم‌تر و حساس‌تر از کفر خارجی و استکبار بیرونی است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در سخنرانی در حرم امام رضا (علیه السلام)، با اشاره به مباحث مطرح‌شده پیرامون اسلامی بدلی و انواع آن، در ادامه تحلیل وجود این نوع از اسلام در امت اسلامی، اظهار کرد: معمولاً تصویر جبهه جنگ برای مسلمانان، مقابله با کفر خارجی و استکبار بیرونی است درحالی‌که مقابله با جبهه نفاق و انحراف داخلی، به‌مراتب لازم‌تر و حساس‌تر از کفر خارجی و استکبار بیرونی است.

 

خطر جبهه نفاق داخلی بیشتر از خطر استکبار خارجی است

 

ایشان با بیان این‌که نگاه به دو دشمن داخلی و خارجی در منطق پیغمبر اکرم نیز وجود دارد، ادامه داد: در فرهنگ و کلام رسول‌الله، جبهه نفاق و استکبار خارجی به جنگ بر اساس تنزیل و جنگ بر اساس تأویل تعبیر شده است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: خطر جبهه داخلی نفاق از جبهه بیرونی استکبار بیشتر است، ازاین‌رو، نقطه مقابل سیدالشهدا (علیه‌السلام) با اسلام بدلی بود، جریان‌های نفاق داخلی، اسم اسلام را نیاز داشتند که در سایه نام اسلام بتوانند قدرت به دست آورند اما برای این‌که از آن بخش ارزش‌ها و احکام و حدود الهی که با لذایذ نفسانی و با چپاولگری آنان نمی‌سازد، کاملاً مصون بمانند، سعی داشتند اسلام واقعی را به یک اسلام بدلی مبدل کنند.

 

اسلام مرفهین و متحجرین، اسلامی بدلی است

 

ایشان، نوعی از اسلام بدلی را اسلام متحجر رایج در مردم عنوان و خاطرنشان کرد: یک نوع اسلام بدلی، اسلامی بود که نظام حاکم و دستگاه بنی‌امیه او را در کنار اسلام واقعی ایجاد کردند اما یک نوع اسلام بدلی در بین مردم رایج شده بود، مردم و جامعه اسلامی آن روز به خاطر این‌که تحمل حدود و حقوق الهی را نداشتند، به‌نوعی اسلام بدلی روی آوردند که اسلام مرفهین و اسلام متحجرین و مقدسین بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که آنان، این دو نوع اسلام را جایگزین اسلامی واقعی کردند، تصریح کرد: مرفهین و مقدسین به دنبال اسلام بی‌دردسری هستند که در یک‌هوای مطبوع در یک خانه مفروش، دو رکعت نماز بی‌دردسر بخوانند یا روزه‌ای بی‌دردسر بگیرند؛ به اعتقاد این افراد اگر بخواهند کتاب مفاتیح‌الجنان را باز کنند و روی فرش امام رضا (علیه‌السلام) در هوای مطبوع دعاهای مختلف بخوانند، اسلام مطلوب است اما اگر بخواهند به نام اسلام جلوی بی‌حجاب را بگیرند، با آدم فاسق و فاجری که دین را ملعبه شهوت‌رانی خود قرار می‌دهد، برخورد کنند، اسلامی که بخواهند به خاطر مظلوم دست‌به‌گریبان آدم ظالم شوند، این اسلام را قبول ندارند.

 

ایشان ادامه داد: این افراد به عمره می‌روند و در فضایی آرام اعمال خود را به‌جا می‌آورند اما به یک مشت وهابی، تکفیری و آل سعود که می‌رسد، اگر بنا شد درگیری ایجاد کنیم و آنان نگذارند ما حج و عمره برویم، این اسلام را قبول ندارند، این اسلام مرفهین است؛ زمان سیدالشهدا، یک عده اسلامشان اسلام مرفهین بود، می‌گفتند معاویه و بنی‌امیه هرکه هستند، باشند، ما در فضای امن کاسبی کنیم اما وارد درگیری با قدرت انحرافی دشمن خدا نشویم.

 

امروز روز عاشورا در جامعه ما است

 

نماینده ولی‌فقیه اظهار کرد: امروز مملکت ما کربلاست، امروز روز عاشورا در جامعه ما هست، اسلام مرفهین را دارند ترویج می‌کنند؛ بهترین لذت و بالاترین درآمد را داشته باشند اما دست‌به‌دست اروپا و آمریکا بدهند، دست‌به‌دست آمریکا بدهند ولو در گوشه غزه، لبنان و یمن، مسلمانان را خاک و خاکستر کنند.

 

ایشان با بیان این‌که سپاهیان لشکر بنی‌امیه نیز از شیعیان امیرالمؤمنین بودند، عنوان کرد: وقتی بنا شد اسلام بشود اسلام مرفه، آدم را تا جایی می‌کشاند که برود در لشکر بنی‌امیه و پشت سر عمر سعد با اسلام بجنگد؛ بسیاری از سپاهیان بنی‌امیه، شیعیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بودند، ابتدا گفتند دعوت خود را پس می‌گیریم و دیگر با حسین کاری نداریم اما بنی‌امیه به کمتر از ریختن خون سیدالشهدا به دست این افراد راضی نشد.

 

حتی با دوستی با آمریکا، آنان دست از سر شما برنمی‌دارند

 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: شما که می‌خواهید دست در دست آمریکا و اروپا زندگی راحت داشته باشید، به شما هم رحم نمی‌کنند، مگر در این کشور 40 هزار مستشار آمریکایی نبود؟ فکر کردید اگر شما بگویید ما به یمن و لبنان و سوریه کاری نداریم، استکبار از شما دست برمی‌دارد؟ آنان به کمتر از این‌که شما را وارد این جنگ کرده و دست شما را به خون مسلمانان آلوده کند، راضی نخواهد شد.

 

ایشان با بیان این‌که معتقدان به اسلام متحجر در 200 سال قبل زندگی می‌کنند، گفت:زمانی که کشور در دست 200 هزار مستشار آمریکایی بود، آنان به یک اسلام حداقلی در دو رکعت نماز مستحبی، دعا و یک روزه ساده اکتفا می‌کردند اما امروز نظام و حاکمیت اسلام با صدها هزار شهید که استکبار را ذلیل کردند، نمی‌بینند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که روضه‌خوانی و نوحه‌خوانی این افراد با 50 سال پیش تفاوتی نمی‌کند، عنوان کرد: متحجرین که تنها برای زینب «خون‌جگر» گریه می‌کرد، زینب قهرمانِ مرد آفرین که برهم زننده نظام استکباری یزیدی بود را کاری ندارد؛ عبدالله عمر هم آن زمان می‌گفت به من ربطی ندارد یزید سگ بازی و عرق‌خوری می‌کند، امروز نیز برخی این حرف‌ها را تکرار می‌کنند.

 

در برابر جبهه کفر بی‌تفاوتید و ادعای مسلمانی دارید؟

 

ایشان تصریح کرد: خطری که جامعه امروز ما از سوی تحجر در نظام و انقلاب احساس می‌کنیم، به‌مراتب از خطر دشمنان رسمی انقلاب خطرناک‌تر است، مقدسین و متحجرینی که صف اول نماز جماعت می‌ایستند و می‌گویند رهبری را قبول نداریم، انقلابی که در خط مقدم مبارزه با کفری ایستاده که می‌خواهد اسلام را براندازی کند به چشم آنان نمی‌آید؛ شما شیعه امام‌حسینی هستید که می‌خواست اسلام سلطنتی و استکبار را براندازی کند؟ شما امروز در برابر جبهه کفر بی‌تفاوت هستید و ادعای مسلمانی و تدین دارید؟ اسلام مقدسین و اسلام متحجرین هم اسلام بدلی بود که آن روز سیدالشهدا با آن جنگید.

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی