۱۴۰۳ شنبه ۰۶ مرداد

نماز جمعه ی هشتم آذر 92

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۲۵ ب.ظ

یعنی چه می‌گویند "مردم فیلم بد را نبینند" مگر تابلو زدند که این فیلم خوب است یا بد

یک آرامش در حرکت بحرانی در جامعه بوجود آمد اما آیا این نقطه پایانی استکبار با ما بود؟! خیر، این نقطه آغاز مقابله رویارویی صهیونیستم با ما است. اوباما در مذاکره تلفنی با پادشاه عربستان چه می‌گوید که او را آرامش می‌دهد؟ قطعا برای او قرآن نمی‌خواند بلکه می‌گوید می‌خواهیم ایران را سرنگون کنیم.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت

 

بخش عربی از خطبه ی دوم

دریافت

 

 

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ، اظهار داشت: در بررسی سیره سیاسی اهل بیت(ع) باید راهبرد و حرکت خود را اخذ کنیم اما در بررسی و تحلیل رویدادهایی که در زمان ائمه علیهم‌السلام رخ داده باید در عرصه‌های اجتماعی عبرت بگیریم.

 

حسینی بودن تنها به اشک و ناله نیست

 

وی با بیان اینکه عاشورایی و حسینی بودن تنها به اشک و ناله و فغان و نیز برگزاری مراسم و تشریفات نیست، تصریح کرد: و اگر فقط به این چیزها بود مردم مدینه بیشتر اشک ریختند اما حمایت عملی در کارشان نبود و به همین خاطر امام سجاد(ع) دو سال به آنها پشت کرد.

 

آیت الله علم الهدی گفت: اهل بیت(ع)گریه خشک و خالی از ما نمی‌خواهند بلکه می‌خواهند خط‌شان را ادامه دهیم و با دشمنان اسلام مبارزه کنیم.

 

امام جمعه مشهد ابراز کرد: یک عده آدم به اصطلاح متعصب که خود را ولایی می‌نامند حرکاتی نظیر قمه‌زنی و حرکت بر روی خرده‌شیشه را انجام می‌دهند و می‌گویند به عشق اهل بیت علیهم‌السلام انجام دادیم اما باید بدانند ولایی‌بودن به این چیزها نیست که اگر بود، امام سجاد(ع) دو سال به مردم مدینه پشت نمی‌کرد. اهل بیت علیهم‌السلام خواستار ایستادگی ما در مقابل دشمنان اسلام هستند.

 

جریان کفر به دنبال بر اندازی خط رسول الله(ص) است

 

وی خاطر نشان کرد: امروز روی کره زمین، جریان کفر به دنبال براندازی خط رسول‌الله(ص) در این نظام است و اگر عده‌ای صابون به شکم بزنند که مذاکرات تمام شد، این خیال باطل است و دشمنان ملت ایران تنها خواسته‌شان خشکاندن ریشه‌ها و نابودی این کشور و این نظام است.

 

آیت الله علم الهدی گفت: در این مذاکرات یک حرکتی انجام شد و رهبری از تیم مذاکره‌کننده به‌عنوان فرزندان انقلاب نام بردند و حالا درست نیست با سیاه‌نمایی، مردم را مضطرب کنیم. هرچند دولت نباید طوری برخورد کند که باب تذکرات نصیحت‌آمیز به روی افراد بسته شود.

 

منفی بافی و سیاه نمایی درست نیست

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه منفی‌بافی و سیاه‌نمایی درست نیست، اذعان کرد: یک آرامش در حرکت بحرانی در جامعه بوجود آمد اما آیا این نقطه پایانی استکبار با ما بود؟! خیر، این نقطه آغاز مقابله رویارویی صهیونیستم با ما است.

 

وی با اشاره به این مطلب که 20 سال است آمریکا برای ورود تلاش می‌کند اما توان آن را ندارد و حساب می‌کند این مذاکره شاید راهی را برای او باز کند، گفت: وقتی رژیم صهیونیستی از آمریکا گله‌مند می‌شود که غنی‌سازی را چرا به رسمیت شناختی و آمریکا توضیح می‌دهد، یا اوباما در مذاکره تلفنی با پادشاه عربستان چه می‌گوید که آن پادشاه را آرامش می‌هد؟ قطعا برای او قرآن نمی‌خواند بلکه می‌گوید می‌خواهیم آنها یعنی ایران را سرنگون کنیم که بنابر این صحبت پادشاه عربستان آرام می‌شود.

 

ترفند جدید دشمن برای توطئه علیه نظام در پی توافقات هسته ای

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: این بدان معناست که دشمن می‌خواهد با ترفند جدید علیه ملت ما توطئه کند و ما باید مقاومت خود را بیشتر کنیم.

 

امام جمعه مشهد گفت: در مسئله هسته‌ای نمی‌توانیم بیش از این عقب برویم. رهبری برای مسئولان شاخص مطرح کردند که آن شاخص، ایستادگی و مقاومت است.

 

چطور می‌شود مدیر اجرایی این نظام بگوید که در زمینه فرهنگ مداخله نمی‌کند؟

 

وی با بیان اینکه دشمن با شگرد جدید به سراغ ما آمده و درست نیست عرصه را برای آنها باز کنیم، گفت: چطور می‌شود مدیر اجرایی این نظام بگوید که در زمینه فرهنگ مداخله نمی‌کند، این گفته مثل آن است که در امنیت مداخله نکند. کشوری هستیم که آمریکا هر لحظه علیه ما می‌تازد که یکی از عرصه‌های تاخت دشمن همین عرصه فرهنگی است.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی، گفت: رهبری فرمودند تهاجم فرهنگی، بعد فرمودند شبیخون فرهنگی و در آخر نیز تعبیر "ناتوی فرهنگی" را به کار بردند، لذا این ناتو به سراغ ما آمده است.

 

دولت در برابر ناهنجاری های فرهنگی بی تفاوت نباشد

 

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نظام چگونه می‌خواهند در فرهنگ مداخله نکنند و ناهنجاری‌ها را آزاد کنند. یعنی چه می‌گویند مردم فیلم بد را نبینند، مگر تابلو زدند که این فیلم خوب است یا بد.

 

وی تاکید کرد: اگر در برابر ناهنجاری‌های فرهنگی، دستگاه مدیریتی بی‌تفاوت باشد، این ناهنجاری‌ها بُرنده‌ترین ابزاری است که به سراغ ما می‌آیداین عداوت دشمن را باید جدی بگیریم و ما باید در خط مقابله با استکبار نیرومند باشیم.

 

اقامه ی نماز جمعه

نظرات (۳)

خدا حضرت آیه الله علم الهدی را حفظ کند که خار چشم دشمنان اسلام است.
جناب آقای علم الهدی این مبحث را باید با فکری باز نگاه کرد نه اینکه...
  • کمال عباسی از ملایر
  • جانم فدایت سید بزرگوار خدایا نفس پاک این سلاله رسول الله راه برای اسلام ورهبری مستدام بدار

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی