۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت

   

نیروی کار، شریک سرمایه‌دار است، باید سهم کارگر از کار مشخص شود نه حقوق آن‌که چقدر از این کالای تولیدی، کارِ کارگر است این دید اسلامی ما به کار است.این مسائل، قراردادهای کارگری را قراردادهایی غیرمنصفانه کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با اعضاء هیأت مدیره کانون عالی انجمن صنفی کارگران کشور بعد از شنیدن سخنان ایشان بیان داشت: مظلوم‌ترین افراد در نظام مدرنیزه، کارگران هستند که استثمار می‌شوند، حقوق و موقعیتشان را زایل می‌کنند و با حداقل دستمزد حداکثر بهره‌برداری را می‌کنند.

متأسفانه این فرهنگ از قبل انقلاب در جامعه ما نفوذ داشته و نظام استثمار کارگر وارد مملکت ما شده است.

وی گفت: نیروی کار، شریک سرمایه‌دار است، باید سهم کارگر از کار مشخص شود نه حقوق آن‌که چقدر از این کالای تولیدی، کارِ کارگر است این دید اسلامی ما به کار است.این مسائل، قراردادهای کارگری را قراردادهایی غیرمنصفانه کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: فقیرترین مردم در قشر کارگر است و این بسیار بد است، نفوذ کارفرما و وابستگی برخی آن‌ها به جریانات سیاسی باعث محرومیت این قشر است.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: باید یک اتاق فکر باقدرت و با برنامه داشته باشید تا جلوی این مشکلات را بگیرید.حقوق انسانی کارگر باید اصل باشد و قرارداد در شعاع این حقوق در نظر گرفته شود تا سبب از بین رفتن مشکلات این قشر زحمتکش شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی