۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

   

برای بریدن سفره دین از زیر پای جامعه‌ای که می‌خواهد دین خود را حفظ کند، این مقدار ناهنجاری وحشتناک است و اگر نسبت به این مسئله بی‌اعتنا باشیم، به روز سقوط فرهنگی نزدیک می‌شویم.

به گزارش Alamolhoda.cm، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در یک‌صد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، ضمن خیرمقدم به اعضای این شورا، به جایگاه فرهنگی مشهد مقدس در کشور اشاره و عنوان کرد: با توجه به موقعیت، پیچیدگی‌های جریان‌های اجتماعی، تشتت آراء و نظریات مختلف در جامعه ما، سطح ناهنجاری‌ها به نسبت واقعیت‌های جامعه، پایین‌تر است.

ایشان بابیان این‌که ما نظامی هستیم که تمام دنیا به سر ما ریخته و می‌خواهد ما را براندازی کند، ادامه داد: نظام ما، نظام دینی است و در جان مردم جای دارد، قدرتی که امروز ما در برابر دنیا داریم، قدرت ایمان است نه تجهیزات، اقتصاد و نه توسعه عمران و آبادانی است که دنیا در برابر ما ایستاده است.
اگر نسبت به ناهنجاری‌ها بی‌اعتنا باشیم، به روز سقوط فرهنگی نزدیک می‌شویم
آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: برای بریدن سفره دین از زیر پای جامعه‌ای که می‌خواهد دین خود را حفظ کند، این مقدار ناهنجاری وحشتناک است و اگر نسبت به این مسئله بی‌اعتنا باشیم، به روز سقوط فرهنگی نزدیک می‌شویم.
ایشان بابیان این‌که مسئله جدی در مواجه به ناهنجاری‌ها، «برخورد کردن» با آن است، اظهار کرد برخورد جدی با ناهنجاری‌ها در انسجام عمل است؛ اعضای شورای فرهنگی همه متولی یک جریان فرهنگی یا عوامل زیرساخت جریان فرهنگی هستند که اگر در این شورا به وحدت نظر نرسیم، نمی‌توانیم قدم برداریم و تنها در هر جلسه آمارهایی ارائه می‌شود و از آن عبور می‌کنیم.
«اعتقادات»، سلاح ما در جنگ فرهنگی است
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: این‌که رهبری فرمودند قرارگاه فرهنگی تشکیل شود و امام‌جمعه هر شهر، فرمانده این قرارگاه باشد به این دلیل است که در جنگ به سر می‌بریم و برای این جنگ باید قرارگاه وجود داشته باشد، سلاح ما در این جنگ، فرهنگ است و اعتقادات ما این فرهنگ را می‌سازد.
ایشان با تأکید بر این‌که تا مبنای عمل متولیان فرهنگی یکی نشود، هم در روش و هم در اصل قضیه دچار مشکل خواهیم شد، به بیان دو پیشنهاد برای مواجهه فرهنگی با دشمن پرداخت و خاطرنشان کرد: مبنای اول، تقدم پدافند فرهنگی بر آفند فرهنگی است؛ امروز صداوسیما، دستگاه‌های مختلف و دانشگاه‌ها فعال هستند که حوزه کارشان آفند فرهنگی است.
طرح موضوع همه ایران حرم امام رضا (علیه‌السلام) است، مغلطه است
آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که تا پدافند فرهنگی را تقویت نکنیم نمی‌توانیم آفند فرهنگی را اجرایی کنیم، گفت: برای تقویت پدافند فرهنگی، باید امنیت فرهنگی ایجاد کنیم که مسؤولیت آن نیز به عهده آقای استاندار است تا این امنیت را در استان ایجاد کنند.
ایشان با اشاره به مبنای پیشنهادی دوم، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی مشهد و خراسان با شورای فرهنگ تمام استان‌های کشور متفاوت است، مشهد به‌عنوان هویت زیارتی‌اش، اقتضائات فرهنگی خودش را دارد که باید به آن پرداخته شود، این‌که بخواهیم بگوییم همه ایران حرم امام رضا است و برخی این را گفتند، مغلطه است.
با صنعت گردشگری مخالفت نکردم
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بحث اصلی من در خطبه نماز جمعه شهید شد، مطرح شد که مسئله گردشگری یک بار فرهنگی و زیارت هم یک بار معنایی دارد نه این‌که با گردشگری مخالفت کردم؛ یک نماینده مجلس به من گفت در وضعیت بیکار کشور، شما با صنعت گردشگری مخالفت کردید! من با صنعت گردشگری مخالفتی نکردم.
ایشان اضافه کرد: بنده گفتم صنعت گردشگری نقطه توسعه اش فقط خراسان و مشهد است اما بار معنایی گردشگری و زیارت متفاوت است و باید به آن توجه کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: آقایی به من گفت می خواهیم با یک شرکت فرانسوی قرارداد ساخت یک ترمینال پرواز برای گردشگران خارجی با استاندارهای اروپایی بسازیم، به او گفتم شما بیایید یک باند فرود بسازید تا مردم زیر سایه هواپیماها در شهر آسیب نبینند.
مردم ایران، بزرگ‌ترین ظرفیت زیارت هستند
ایشان، عظیم‌ترین ظرفیت زیارت در کشور را مردم ایران خواند و گفت: بزرگ‌ترین ظرفیت گردشگری و زیارت همین مردم هستند که به عشق امام هشتم به مشهد می‌آیند، باید به آنان توجه بیشتری داشت.
آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر اینجا شهر زیارت است، باید روی توسعه فرهنگ متناسب با زیارت گام بردارد، مضجع شریف علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، ظرفیت بزرگی است که ما در این شهر داریم که می‌توان از این پایگاه عظیم در فعالیت فرهنگی استفاده کرد.
نباید جریان منافی فرهنگ زیارت در مشهد وجود داشته باشد

ایشان با تأکید بر این‌که جریان‌های منافی فرهنگ زیارت نباید در مشهد وجود داشته باشد، اظهار کرد: باید جریان‌های مقوی جریان زیارت را به‌واسطه توسعه هویت فرهنگی آن توسعه دهیم زیرا بزرگ‌ترین پایگاه توسعه صنعت گردشگری با عنوان زیارت و بهره‌برداری اقتصادی است.
آیت‌الله علم‌الهدی با یادآوری تقدم پدافند فرهنگی بر آفند فرهنگی، خاطرنشان کرد: این‌که هرکسی رییس‌جمهور می‌شود می‌گوید باید گشت ارشاد را جمع کنیم به این دلیل است که هنوز نمی‌دانند آفند فرهنگی مقدم است یا پدافند فرهنگی.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی