۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

 

 خطبه دوم ـ ما با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم. ما با این قهرمانان مدافع حرم جلوی جنگ را گرفتیم. اگر صد تا برجام دیگر هم امضا می‌شد اما این مدافعان نبودند، امروز داعش و عمال آمریکا وسط این کشور بودند و با وضع ذلت‌باری ما را نابود می‌کردند.

 

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه امروز، دوم مهرماه 95 که در حرم امام رضا(ع) برگزار شد، به فرارسیدن روز مباهله اشاره کرد و با بیان اینکه ماجرای مباهله در واقع تقابل تمام اسلام در برابر تمام کفر بود، نکات مهمی از این واقعه را بازخوانی کرد.
 

مشروح بیانات نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به شرح ذیل است:
 

در جریان مباهله، تمام کفر مسیحیت یک طرف قرار گرفت و تمام اسلام یک طرف. وقتی که همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفت، آن‌چه بارز شد و ظهور و تجلی کرد، صلابت و اقتدار اسلام بود. امروز در حقیقت روز مباهله اسلام است. امروز همه کفر در برابر همه اسلام قرار گرفته. تمام کفر بسیج شده تا اسلام را از روی کره زمین براندازی کند. اگر ما توانستیم در این نظام، در جبهه‌گیری خودمان با کفر همه اسلام را مقابل همه کفر قرار دهیم، اینجاست که صلابت و اقتدار ما چشم کفر را پر می‌کند و بازدارنده کفر خواهد شد منتهی این ما هستیم که بایستی همه اسلام را مقابل همه کفر قرار بدهیم.
 

اگر ما در این تقابل با کفر، همه اسلام را مقابل کفر قرار ندادیم؛ مشغول تساهل و تسامح با کفر شدیم؛ ارزش‌های دین را به خاطر برخی از تساهلات زیر پا گذاشتیم؛ حدود الهی را به خاطر برخی از تسامحات صرف نظر کردیم؛ در مقابله با کفر به جای این‌که صلابت اسلام چشم کفر را پر کند، صلابت کفر چشم ما را پر کرد و ما حساب کردیم برای این‌که بخواهیم زندگی کنیم، باید با کفر دست دهیم؛ با کفر معامله کنیم؛ با کفر و استکبار مذاکره کنیم؛ سر یک میز بنشینیم و با آن‌ها تعامل داشته باشیم؛ آمدیم خط سیاست خارجی مان را بر اساس توسعه تعامل با کفر قرار دادیم، اولین شکست برای ماست و ما هستیم که شکست می‌خوریم.
 

روز مباهله که صلابت اسلام چشم کفر را پر کید، به خاطر این بود که همه اسلام مقابل کفر قرار گرفت. امروز ما وظیفه داریم در جبهه مقابله با کفر همه اسلام را به میدان آورده و در کوچک‌ترین مسأله‌ای با کفر تعامل نکنیم؛ در مختصر‌ترین ارزش در خط تساهل و تسامح با کفر بر نیاییم.

مایی که امروز بنا شد در مسأله حجاب‌مان تساهل و تسامح کنیم؛ در مسئله عیاشی‌ها و لذایذ نفسانی نامشروع اهل تساهل و تسامحیم؛ مایی که امروز حرام را می‌خواهیم به اسم نشاط‌بخشی نسل جوان به میدان فرهنگ این کشور بیاوریم، به جای این که بخواهیم صلابت اسلام چشم کفر را پر کند، صلابت کفر چشم ما را پر کرده.
 

مایی که با هر خیالات و پندار غلطی سر میز با کفار بنشینیم و هرچه جلوی‌مان گذاشتند، امضا کنیم و هر نوع قرارداد و برنامه‌ای را با هر شرایطی به عنوان این‌که می‌خواهیم در این مملکت زندگی کنیم، مسلما ما شکست می‌خوریم و نابود می‌شویم.
 

برادران، خواهران! مایی که امروز استکبار را نسبت به روز اول انقلاب به مراتب ذلیل‌تر کردیم؛ مایی که امروز در منطقه، در عرصه سیاست و قدرت، استکبار را به هزیمت و شکست ذلت‌بار مشغول کردیم، به خاطر این است که اسلام را نشان دادیم؛ همه اسلام را جلوه دادیم.
 

وقتی که بنا شد یک جوان از زندگی‌اش، زن و بچه‌اش، از پدر و مادر، از خانه و سامانش دست بکشد، می‌رود در کویر عراق و شام یا می رود در کنار دریای مدیترانه با سرسخت‌ترین دشمنان خدا که عامل استکبارند، مرد و مردانه می‌ایستد و تا مرز شهادت و جان دادن مقاومت می‌کند، همه اسلام مقابل کفر آمده و اینجاست که آن جبهه شکست می‌خورد.
 

هفته دفاع مقدس است. دفاع مقدس ما یک مباهله بود. همه اسلام برابر همه کفر قرار گرفت. یک سیاست‌مدار خارجی می‌گوید «ما فکر نمی‌کردیم در مقابل تانک‌ها غول‌پیکر این‌جور آدم‌ها بیایند با گوشت تن‌شان این تانک‌ها را به عقب برانند. این فکر را نمی‌کردیم.» و این در دفاع مقدس اتفاق افتاد. این به خاطر یک مباهله بود که همه اسلام آمد.
 

الآن هم خوشبختانه همه اسلام در برابر دشمن آمده است. جنازه مدافع حرم را آوردند، بنده رفتم نماز بخوانم. پدر شهید آمد، گفت «آقا من دو بچه دیگر هم دارم. این تازه یکی‌اش بود.» این روحیه‌ای است که همه اسلام مقابل همه کفر بیاید و ما با این روحیه کفر را شکست می‌دهیم.
 

ما با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم. ما با این قهرمانان مدافع حرم جلوی جنگ را گرفتیم. اگر صد تا برجام دیگر هم امضا می‌شد اما این مدافعان نبودند، امروز داعش و عمال آمریکا وسط این کشور بودند و با وضع ذلت‌باری ما را نابود می‌کردند.
 

این یک اشتباه و تحلیل غلط و باطل است که بگویند «در طول این انقلاب و نظام ما دو مرتبه توانستیم جلوی جنگ را بگیریم. یکی در دولت اصلاحات که سیاست خارجی‌اش تنش‌زدایی بود؛ یکی در دولت یازدهم که سیاست خارجی‌اش توسعه تعامل یا مذاکره با دشمن است. فقط همین دو وقت ما توانستیم جلوی جنگ را بگیریم.» این غلط است. ما الآن 27 سال است جلوی جنگ را گرفته‌ایم.
 

آمریکا اطراف ما قدرت چیده. ناوگانش در خلیج فارس؛ نیروها و پایگاه‌های نظامی‌اش در تمام کشورهای منطقه و اطراف ما؛ مثل سگ دارد پارس می‌کند و علتی که به ما نزدیک نمی‌شود به خاطر قهرمانی‌های 8 سال دفاع مقدس رزمندگان ما و به خاطر فداکاری‌های امروزِ مدافعین حرم ما است و الّا خودِ آقای رییس‌جمهور دیروز در سازمان ملل رسما اعلام کرد و با کشورهای خارجی هم برخورد کرد که شما به قرارداد برجام عمل نکردید.

 

این خبر در حال تکمیل است...

فیلم خطبه ی دوم


دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی