۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

 

  خطبه دوم ـ تابلو شفاف صبرا و شتیلا از واقعیت درندگی امریکا است. امریکا یک همچین موجودی است. این که یک عده می‌گویند برویم مذاکره کنیم؛ به آن طرف نگاه کنیم؛ این که بعضی‌ها می‌گویند بیاییم مشکل‌مان را با امریکا حل کنیم، امریکا یک همچین موجودی است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه امروز 26 شهریور 95 که در حرم امام رضا(علیه‌السلام) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی(علیه‌السلام) گفت: سالروز میلاد مسعود میوه دل امام هشتم(علیه‌السلام)، دردانه امام جواد(علیه‌السلام)، امام دهم، امام هادی(علیه‌السلام) را به محضر مقدس شما تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدواریم این عرض ارادت و شادباش ما به محضر مقدس امام هشتم(علیه‌السلام)، انگیزش رأفت بیش‌تر آن حضرت را در این ایام سرور و شادی و در این هفته معظم ولایت و امامت شامل حال ما بفرماید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن سالگرد جنایت سفاکانه رژیم صهیونیستی در اردوگاه صبرا و شتیلا، اظهار کرد: امروز با سالروز فاجعه خونین و جنایت‌بار اردوگاه صبرا و شتیلا، اردوگاه فلسطینی در سرزمین لبنان و قتل عام زن و مرد فلسطینی در این اردوگاه مصادف است. بعد از این که صهیونیست‌ها سرزمین مقدس فلسطین را تصرف و اهالی آن را آواره کردند، این‌ها به اطراف پراکنده شدند و چند نسل را در اردوگاه‌های بی سر و سامان به سر بردند که از جمله (این) اردوگاه‌ها، اردوگاه صبرا و شتیلا در بیروت و سرزمین لبنان بود.

 

جنایت اسراییل در صبرا و شتیلا توطئه‌ای آمریکایی بود

وی در تبیین علل شکل‌گیری این جنایت، خاطرنشان کرد: چون سازمان فتح، که به عنوان یک تشکیلات انقلابی ضد صهیونیستی در بین فلسطینیان معروف بود، در بیروت استقرار داشت، اسراییل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما به عنوان این که این سربازان فلسطینی «ساف» به اسراییل حمله می‌کنند و خراب‌کاری انجام می‌دهند، به لبنان حمله کردند، تا دل بیروت آمدند و بخش عمده کشور لبنان را تصرف کردند و بعد با توطئه امریکا ـ که از اصل قضیه، توطئه مربوط به امریکا بود که می‌خواست در برابر شکست فاحشی که در ایران خورده و انقلابیون ما آن ها را با ذلت از این مملکت بیرون کردند، ذلت خودش را جبران کند و برق چشمی از مسلمانان منطقه بگیرد ـ اسراییلی‌ها این‌کار را با تحریک امریکایی‌ها انجام دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر پشتیبانی ایالات متحده امریکا از رژیم اشغالگر قدس، افزود: بعد هم به عنوان این‌که بایستی تمام «ساف»، سربازان فلسطینی سازمان فتح این منطقه را ترک کنند که اسراییل احساس خطر نکند، این‌ها آمدند با یک مصوبه شورای امنیت با نیروهای چند ملیتی لبنان را اشغال کردند و خودِ عرفات مجبور شد با همه ذلت، با سربازان و افراد مسلحش لبنان را ترک کنند. خانواده‌های فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلا باقی ماندند. قرار بود هم سربازان اسراییلی لبنان را تخلیه کنند و هم فلسطینی‌ها؛ منتهی وقتی فلسطینی‌ها لبنان را تخلیه کردند، نیروهای چند ملیتی که ناظر بر اجرای این بند و تصویب بودند، این‌ها هم از لبنان بیرون رفتند و لبنان را در دست اسراییل ناپاک باقی گذاشتند.

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه به تشریح جزئیات این فاجعه انسانی پرداخت و گفت: این‌ها تحت عنوان یک بهانه خیلی جزئی، در شهریور سال 61، 16 تا 18 سپتامبر (25 تا 27 شهریور) این اردوگاه را مورد حمله قرار دادند. اردوگاهی که در آن یک دانه اسلحه پیدا نمی‌شد؛ یک سرباز فلسطینی نبود؛ فقط در اردوگاه‌ها زن و بچه زندگی می‌کردند؛ آن‌هم پیرمردها، پیرزن‌ها، زن‌های جوان و بچه‌ها آن‌جا زندگی می‌کردند و بنا بود آن‌ها هم روزی تخلیه کنند و بروند. خب این‌ها به این اردوگاه‌ها به فاصله سه روز حمله کردند. حمله اول به وسیله عوامل مزدور اسراییل، فالانژها، شروع شد و بعد نیروی نظامی اسراییل هم فالانژها را پشتیبانی می‌کردند. به فاصله دو تا سه روز در این اردوگاه‌ها 3 هزار نفر را کشتند منتهی کشتار تنها به صورت بمباران کردن یا به وسیله سلاح گرم نبود؛ بلکه به صورت فرد فرد انجام گرفت. این‌ها را شکنجه می‌دادند و می‌کشتند. سه روز کشتار آن‌ها در این اردوگاه‌ها طول کشید.

وی یادآور شد: (جنایت‌کاران صهیونیست) عده‌ای را شکم پاره می‌کردند، عده‌ای را دست و پا قطع می‌کردند، عده‌ای را زنده زنده می‌سوزاندند و چندین نفر به زنان و دختران تجاوز می‌کردند و بعد با اعمال فجیع تجاوزکارانه پستان‌های آن‌ها را می‌بریدند و بعد آن‌ها را با یک گلوله از بین می‌بردند. بچه‌ها را می‌گرفتند به دیوار می‌کوبیدند و مغزشان را متلاشی می‌کردند. این‌ها چیزهایی نیست که بنده بگویم. تمام این‌ها را خبرنگارهای خارجی آن زمان نوشته‌اند و برای قضیه صبرا و شتیلا کتاب نوشته شده. این کارها را انجام دادند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: خب ببینید برادران و خواهران؛ این یک تابلو شفاف صبرا و شتیلا از واقعیت درندگی امریکا است. امریکا یک همچین موجودی است. این که یک عده می‌گویند برویم مذاکره کنیم؛ به آن طرف نگاه کنیم؛ این که بعضی‌ها می‌گویند بیاییم مشکل‌مان را با امریکا حل کنیم، امریکا یک همچین موجودی است. صبرا و شتیلا تابلو شفافی از درندگی امریکا است و این آمریکا همان آمریکای آن روز است، فرقی نکرده. آن روز فالانژهای لبنان و نظامی‌های صهیونیست اسراییلی جلادهای امریکا بودند، امروز تکفیری‌ها و داعشی‌ها جلادهای امریکا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه بازخوانی جنایت صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا اظهار کرد: در آن روزی که نظامی‌های اسراییلی با کمک فالانژهای لبنانی و مزدوران‌شان در لبنان این جنایت را در صبرا و شتیلا در این سه روز انجام می‌دادند، در فاصله 200 متری یک ساختمان هفت‌طبقه بود، شارون و نظامی‌های صهیونیسم بالای این ساختمان به تمام این کشتار، شکنجه، بی‌رحمی‌ها و بی‌ناموسی‌ها نظارت می‌کردند و همه چیز را از نزدیک می‌دیدند و قرار بود دو روزه تمام شود. رییس ستاد اسراییل، بارون نیتا، دستور داد که یک شبانه روز دیگر هم ادامه دهند، که اگر کسی باقی مانده، دیگر او زنده نباشد و از این اردوگاه زنده بیرون نیاید.

وی ادامه داد: جنایت‌ها که تمام شد، بولدوزرها افتادند تمام این ساختمان اردوگاه را با خاک یکسان کردند، هرچه جسد مرده و زنده بود، زیر این آوار دفن شد و از بین رفت. یعنی امریکا یک همچین موجودی است. امریکایی که برای سرکوبی اسلام و مسلمین، (علیه) مردم لبنان و فلسطینی‌های آواره پریشان بیچاره‌ی قابل ترحم این‌جور جنایت می‌کند، آن‌وقت ایرانی که به امریکا سیلی زده است؛ ایرانی که 40 هزار مستشار امریکایی را مثل سگ در از این مملکت بیرون ریخته؛ ایرانی که امریکا را به ذلت دچار کرده و آبرو و هیبت و صلابت استکبار جهانی را روی کره زمین از بین برده است، اگر بر این ایران مسلط شود، چه می‌کند؟ (مرگ بر آمریکا)

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد شدید از کسانی که از لزوم حل مشکلات با آمریکا سخن می‌گویند، گفت: سلطه نظامی که برای او (آمریکا) ممکن نیست اما دارد با شیطنت می‌آید. مشکل ما امریکا نیست. برادران، خواهران! آن روزی که امریکا در این مملکت 40 هزار مستشار نظامی و غیر نظامی داشت؛ آن روزی که پنجه‌های جنایتِ امریکا در این کشور فرو رفته بود، این مردم با سینه خشک در برابر گلوله داغ یک نظام امریکایی شاهنشاهی ایستادند و  آمریکایی‌ها و مزدوران‌شان را از این مملکت بیرون ریختند؛ آن روز ما از امریکا نترسیده و وحشت نکردیم؛ آن روز در برابر امریکا ایستادیم. امروزی که امریکا به این ذلت دچار شده، امروزی که در دنیا صلابتش را از دست داده، به خاطری که دو روز شکم‌ها پایین افتاده، ما بیاییم از امریکا بترسیم و به این فکر بیفتیم که مشکل‌مان را با امریکا حل کنیم؟ مشکل ما این است که امریکا باید براندازی شود. (تکبیر)

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این جبهه مقاومتی که با محوریت ایران در منطقه تشکیل شده و تا به امروز بر آمریکا پیروز شده است، این جبهه مقاومت در منطقه برای جلوگیری از این آدم‌کشی‌ها، جنایت‌کاری‌ها، تجاوزات شنیع و این بی‌بندوباری‌ها و بی‌رحمی‌ها امریکا و اذناب امریکا نسبت به نوامیس مسلمان است.

وی یادآور شد: برادران عید غدیر نزدیک است. مگر شما در عید غدیر وقتی که باهم مصافحه می‌کنید، نمی‌گویید «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)»؟ متمسک به ولایت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) چه کسی است؟ امام بزرگوار می‌فرمودند متمسک به ولایت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)، کسی است که دنباله‌رو سیاست امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) است.

آیت‌الله علم‌الهدی در تبیین سیاست امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) اظهار کرد: سیاست امیرالمؤمنین چه بود؟ وقتی «بسر ابن ارتاه» به شهر «انبار» حمله و مسلمانان را قتل عام کرد، سربازان جلادش از پای یک زن یهودی خلخال کشیدند و او فریاد «یا للمسلمین» می‌زد و مسلمانان را به فریاد خودش می‌خواند. به امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) خبر دادند. امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) فرمودند «من یک همچین چیزی شنیدم که از پای یک زن یهودیه ذمه‌دار، خلخال بیرون کشیدند و او فریاد «یا للمسلمین» می‌زده و کسی به فریاد او نمی‌رسیده. اگر در این غم یک مسلمان از شدت غصه بمیرد و دق کند، جا دارد. فرمایش امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) این است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: خب نمی‌گویی «الحمدلله جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)»؟ خب اگر این را می‌گویی، پس چرا نق می‌زنی که «چرا عزیزان ما در جبهه‌های سوریه و عراق دارند جان می‌دهند و شهید می‌شوند»؟ چرا نق می‌زنی؟ تو خودت که رزمنده نیستی؛ تو خودت که خانواده شهید نیستی. در تشییع جنازه عزیز شهدای دیروز، پدر شهید کنار جنازه میوه دلش آمد و گفت «فلانی! این یکی بود؛ دوتای دیگر هم دارم.» خب ببینید! آدم لذت می‌برد وقتی این‌ها را می‌بیند.

وی افزود: یعنی عزیز ما با کمال شهامت در مقابله با همان فالانژ امریکایی که امروز به صورت داعش و گروه تکفیری آمده مسلمان‌کشی راه انداخته، عزیزِ رزمنده ما وقتی با شهامت تا پای جان دادن می‌ایستد، آن ناموس مسلمان محفوظ می‌ماند و آن جان مسلمان محفوظ می‌ماند و آن بچه مسلمان دیگر مغزش به دیوار نمی‌خورد که منفجر شود. آیا غیر از این ما وظیفه‌ای داریم؟

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن مردود دانستن این منطق غلط که «ایران در باتلاق سوریه گیر کرده است»، تصریح کرد: بعد فردی با کمال وقاحت می‌گوید «ما در باتلاق سوریه گیر کرده‌ایم.» باتلاق سوریه؟ ما با این شهدای‌مان در باتلاق سوریه گیر کرده‌ایم یا امریکای بدبختی که مزدورانش را دارند از بین می‌برند، این مزدوران فرار می‌کنند و به جان خودش و اذنابش، اروپایی‌ها، افتاده‌اند و امنیت را از آن‌ها گرفته‌اند؟ آن‌ها در باتلاق سوریه گیر کرده‌اند، نه مایی که با کمال قهرمانی و قدرت در یک مملکت امن و امان داریم زندگی می‌کنیم و جبهه دشمن ما، از غرب کشورمان به ساحل دریای مدیترانه رفته و رزمندگان قهرمان ما آن‌جا دارند با دشمن ما می‌جنگند. ما در باتلاق گیر کردیم یا دشمن در باتلاق گیر کرده؟

وی ادامه داد: این نغمه‌های مسمومی که گوشه و کنار ول می‌دهند، آن هم در کنار جنازه این شهدای قهرمانی که از خانواده‌های قهرمان‌آفرین، به عنوان «مدافعان حرم» دارد به شهرهای ما می‌آید. مدافع واقعی حرم این‌ها هستند. کدام حرم؟ نه حرم حضرت زینب(س)، نه حرم سیدالشهدا(علیه‌السلام)، نه حرم نجف، حرم پیغمبر(ص). حریم پیغمبر(ص) در دنیا دارد شکسته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: این زنِ مسلمانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرد و او را با شکنجه می‌کشند؛ چه فالانژهای لبنانی، چه نظامی‌های اسراییلی، چه داعشی‌های غیر انسان (قاتل باشند)؛ این حرم پیغمبر است؛ این ناموس پیغمبر است. این‌ها مدافع حرم پیغمبر هستند؛ ضمنا مدافع حرم سیدالشهدا(علیه‌السلام) و حضرت زینب(س) هم هستند. اصل دفاع حرم، دفاعه از حریم پیغمبر(ص) است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ما اگر در عید غدیر می‌خوانیم «الحمدلله الذی جعلنی من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین» این جمله را این خانواده‌های شهدای مدافع حرم می‌خوانند، با واقعیت هم می‌خوانند و شاهد صدقش را هم دارند نشان می‌دهند و من و شما هم که می‌خوانیم باید بدانیم تمسک به ولایت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)، پیروی از سیاست امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) است. چون ولایت در سیاست است. ولایتِ منهای سیاست، ولایت نیست.

وی در پایان متذکر شد: این که علی(علیه‌السلام) را دوست داری، جرج جرداق مسیحی بیشتر از تو علی(علیه‌السلام) را دوست دارد؛ این که علی را دوست داری، فلان کافر بت پرست، علی را از تو بیشتر می‌خواهد.این‌که علی(علیه‌السلام) را دوست داری، کمونیستِ ضد خدا در برابر عدل علی(علیه‌السلام)، علی را از تو بیشتر می‌ستاید. تمسک به ولایت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)، تمسک به سیاست و حکومت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) است.


فیلم خطبه دوم


دریافت



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی