۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

دشمن ستیزی از ما حرکت می طلبد

يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۱۹ ب.ظ

   

دشمن ستیزی از ما حرکت می طلبد. نصرت به صرف دعا محقق نمیشود و ما باید به سمت پیروزی بر دشمن و براندازی آن حرکت کنیم. 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی در جمع فرماندهان سپاه ضمن تبریک عید سعید قربان بیان داشت: تفاوت آموزش با دعا با سایر آموزشهای سمعی این است که حقیقتی که با دعا به انسان آموزش میشود بهره برداری از فکر و عشق است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: دعای عرفه دعای عبادی سیاسی است و تنها مناجات و راز و نیاز نیست. دعایی است که در کنار این ارتباط احساسی در خط بندگی خدا یک سلسله آموزه های سیاسی تحت عنوان درخواست از پروردگار قرار دارد.
وی گفت: دعای عرفه از نظر محتوا ۴ بخش دارد. اول اظهار عشق و دلدادگی و معرفت به پروردگار ، دوم مقام تبیین وضعیت ناهنجار و شکست خورده خود در عرصه بندگی و عبودیت و اظهار پشیمانی از عواملی که باعث انحطاط و جدایی در این عبودیت است.

امام جمعه ی مشهد مقدس تصریح کرد: سوم توقع و تقاضا برای نزدیکی به خدا و ذوب در معرفت حق با جذبه ای آسمانی و ملکوتی و بخش آخر سخنان و درخواست های امام حسین(ع) از خداست.
آیت الله علم الهدی افزود: وجود حضرت اباعبدلله(ع) در تمام این دعا در تقاضای مادی و زندگی شخصی دو خواهش از خدا دارند. اول چشم و گوش مرا دو وارث برای من قرار بده تا با چشم و گوش سالم بمیرم.
وی گفت: دومین خواسته حضرت هم مربوط به ارتباطات اجتماعی ایشان است که خواسته ی ایشان در مسئله ی دشمنی ها و حق کشی ها در حقوق امام حسین(ع) است که خدایا بر هرکه به من ظلم کرده مرا پیروز کن تا روز ذلت و خواری و شکست دشمن را لمس کنم. منظور اینجا هم شخص دشمن و هم جریان دشمن است.
آیت الله علم الهدی بیان داشت: دشمنی با ائمه یا بخاطر توسعه مسیر قدرت و مطامع سیاسی و اقتصادی شان بود و یا مسیر حرکتی امام در توسعه تعلیم و تربیت و سازندگی خود با منافع و مطامع آنها سازگاری نداشت. در روز یوم ترویه حرکت امام حسین (ع)هدفمند و با نقشه بود و با مقاصدی این حرکت را شروع کردند و نمایش تحقق این خواسته های امام در به ذلت نشاندن دشمنانشان بود
نماینده ولی فقیه در خراسان افزود: سیاست با عبادت گره میخورد و نمیشود ساعت ها دعای عرفه بخوانیم و با خدا رابطه داشته باشیم اما در ارتباطات اجتماعی و سیاسی بگوییم اینها مربوط به خودمان باشد و زندگی و منافع و مطامع خود را از خدا جدا کنیم. سیاست در این دعا مورد توجه است و نمی شود بگوییم آنکه به ما ظلم کرده با ظالم به امام حسین(ع) فرق دارد چون این همان خط حرکتی امام حسین(ع) است.
وی در ادامه بیان داشت: دشمن ستیزی از ما حرکت می طلبد. نصرت به صرف دعا محقق نمیشود و ما باید به سمت پیروزی بر دشمن و براندازی آن حرکت کنیم.
آیت الله علم الهدی افزود: در وضعیت امروز ارتباطات ما ارائه ی قدرت و تجهیز آن در برابر دشمن لازم است. امروز علت اینکه آمریکایی ها اطراف ما را گرفتند و قدرت ورود ندارد قدرت دفاعی سه جانبه ی ما در دریا و زمین و هوا است. اما این دفاع باید در عرصه فرهنگی و سیاسی هم باشد اگر دفاع نظامی قوی بود اما در این دو زمینه دفاع قوی نداشته باشیم شکست میخوریم چون امام فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و شیطنت دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی