۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

 

خطبه دوم ـ یک عده آدم‌های استحاله شده در راه امام درباره این همه جنایت میگویند «ما تا با سعودی رابطه برقرار نکنیم، مشکلات منطقه مان حل نمی‌شود»، آل‌سعود جنایت کار می‌خواهد کدام مشکل ما در منطقه را حل کند؟

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 19 شهریورماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(علیه‌السلام) اظهار کرد: با عرض مجدد تسلیت شهادت جان‌گداز امام باقر (علیه‌السلام)، فردا «یوم الترویه» است، یوم الترویه، سرآغاز قیام سیدالشهدا از سرزمین مکه است؛ قبلاً در مشهد ما مرسوم بود مردم یوم الترویه را عزاداری و مجالس روضه برپا می‌کردند و به عنوان یوم الترویه، روضه‌خوان‌ها روضه می‌خواندند و بسیار روضه‌های قوی، مؤثر و گسترده بود.

 

ایشان بابیان این که بزرگداشت «یوم الترویه»، سنتی قدیمی پدران ما بود، ادامه داد: خواهش می‌کنم عزیزان ما در این شهر، این سنت قدیمی پدران و نیاکان ولایت مدارشان را تجدید کنند؛ از حضرات مداحان، مرثیه‌سرایان خواهش می‌کنم یوم الترویه را حتماً احیا کنند همان طوری که سابق در شهر ما مرسوم بود.

 

آیت الله علم‌الهدی به بیان اهمیت روز یوم الترویه پرداخت و تصریح کرد: یوم الترویه روز خیلی مهم  است، یعنی آدم وقتی به نقطه‌های مصیبت عزیزان سیدالشهدا برمی‌گردد و مقدمه همه این ها را یوم الترویه و آن جریانی که امشب سحر در سرزمین منا اتفاق افتاد با این قصه تطبیق می‌کند،عمق جانسوزی آن مصیبت، بیشتر متوجه می‌شود.

 

ایشان افزود: سحر بچه‌ها خواب اند، زن‌ها خواب‌اند و معمولاً خانواده‌ها هنگام سحر یک آرامشی دارند، هنگام سحر سیدالشهدا دستور دادند خیمه و خرگاه را از جا کندند، این زن و بچه را بیدار کردند و آمدند سر بالین یک دختر خانم سه ساله یا چهار ساله، او را صدا زدند؛ مسئله کربلا تصادف و حادثه نبود، مسئله کربلا، مو به مویش اراده، نقشه، طرح و برنامه بود؛ آمدند این دختر خانم، رقیه عزیزم تو هم از خواب بیدار شو، تو با من بیا برویم کربلا، از کربلا برو کوفه، از کوفه برو شام، نصف شب در خرابه شام حرکت کن، سه بار صدا بزن بابا، سرت را بگذار زمین، قرن‌ها قبر تو با هر چه ظلم است مبارزه کند.

 

تمام اتفاقات «یوم الترویه» حساب‌شده بود

 

آیت الله علم‌الهدی بابیان این که تمام اتفاقات رخ‌داده در روز یوم الترویه حساب‌شده است، خاطرنشان کرد: این یوم الترویه روز خیلی بزرگی است، حساب‌شده است، ان شاالله امیدواریم عزیزان ما این روز را در این شهر احیا کنند و در همه جوامع دینی ما، مؤمنین و علاقه‌مندان به سیدالشهدا، عزیزانی که این ها در منصب دربانی ابی‌عبدالله الحسین روضه‌خوان و مرثیه‌سرا هستند به عنوان انجام یک وظیفه نوکری در درگاه اربابشان، این روزی که سرآغاز قیام ابی‌عبدالله است به عنوان سرآغاز مصائب اهل‌البیت این روز را زنده نگه‌دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به قرار گرفتن در ماه ذی‌حجه و ایام مبارک حج اشاره و عنوان کرد: معمولاً در این ایام، بیشتر توجه ما به‌طرف مکه است، دل‌ها پرواز می‌کند به‌طرف خانه خدا، امروز روز هفتم ماه ذی‌حجه است و پس‌فردا روز عرفه استف روز وقوف در بیابان عرفات است، این دل‌ها معمولاً پرواز می‌کند، آرزومندان مکه و مواقف کریمه حج در این روزها به یاد این که در آن مکان مقدس، در آن نقطه عشق و دلدادگی خدا عبادت کنند، دعای عرفه بخوانند، با یادش ه ماین هایی که رفته اند و چنین روزی را در عرفات درک کرده اند، با یاد این روز هم این دل‌ها پرواز می‌کند اما امسال ما یک وضع دیگری داریم.

 

جنایت آل سعود، تصویر سرزمینی ناامن از منا در ذهن‌ها ایجاد کرد

 

ایشان یادآور شد: این دل‌هایی که پرواز می‌کند، تصویری که از سرزمین منا دارد، یک تصویر آدم کشی، یک تصویر سلاخی، یک تصویر قتله گاه از سرزمین منا هست، سرزمین منایی که سرزمین آرزوهاست، اینجا تصویر ما تصویر یک نقطه هلاکت، غیر امن و خطرناک بر حسب جنایتی که شجره خبیثه آل سعود ملعون در سال گذشته با کشتار هفت هزار عزیز این مردم در این سرزمین و کشور، انجام داده اند.

 

آیت الله علم‌الهدی بابیان این که آل سعود، سرزمین دل دادگی مسلمانان را به مرکز اجرای نقشه‌های آمریکا و صهیونیسم تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: الان دیگر تصویر منا، تصویر سرزمین مناجات، سرزمین عشق به حق و سرزمین دل دادگی نیست، در دل‌ها تصویر یک جای ناامن، نقطه آدم کشی، مرکز اجرای همه منویان و نقشه‌های شوم و جائرانه مزدوری در برابر آمریکا، اسرائیل و صهیونیست است، چه کردند این آل سعود ملعون و چطور نباید قضیه پیگیری شود؟

 

کسانی که به دنبال برقراری ارتباط با آل سعود هستند، استحاله فکری شده اند

 

ایشان با انتقاد از افرادی که به دنبال برقراری ارتباط به آل سعود جنایتکار هستند، تأکید کرد: یک عده آدم‌های استحاله شده در راه امام درباره این همه جنایت بگویند ما تا با سعودی رابطه برقرار نکنیم، مشکلات منطقه مان حل نمی‌شود، شما می‌دانید سعودی الان چه کسی است؟ سعودی آدم کش، سعودی بچه کش، سعودی که نسل‌ها را زیر باران بمب در یمن می‌گیرد و سعودی که هفت هزار مظلوم نفس‌کش از این ملت دل داده ولایت اهل بیت را در یک توطئه نابهنگام یا در یک سوء‌مدیریت شیطانی خائنانه این‌ها را نابود کرد و نفس‌هایشان را قطع کرد، ما با یک همچین سعودی بیاییم رابطه برقرار کنیم؟

 

کسانی که روزی پیرو امام بودند امروز در مقابل امام ایستاده اند

 

ذلت از این بالاتر میشود که به‌طرف چنین دشمن ناپاک معاند قسم‌خورده‌ای که دستش به عزیزان ما خون‌آلود است، شناگر دریای خون بچه های معصوم هست، با این رابطه برقرار کنیم؟چطور شد که این ها یادشان رفته آمریکا شیطان بزرگ است؟ شاید یادشان نرفته، استحاله فکری پیداکرده اند، کسانی که دنبال امام بوده‌اند نه تنها امام را فراموش کرده‌اند بلکه رفته‌اند  آن‌طرف در مقابل امام ایستاده‌اند.

 

آل‌سعود می‌خواهد کدام مشکل ما در منطقه را حل کند؟

 

یادشان رفته آمریکا شیطان بزرگ است، یادشان رفته سعودی یک مزدور ناپاک در منطقه برای صهیونیست و برای آمریکاست و بعد می‌گویند تا رابطه‌مان را با سعودی درست نکنیم، مشکل ما در منطقه حل نمی‌شود، کدام مشکل ما در منطقه می‌خواهد با سعودی که این همه مشکلات و آدم کشی ها در منطقه ایجاد کرده است، حل شود؟

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این که آل سعود در مقام مقابله با جبهه مقاومت فعالیت می‌کند، اظهار کرد: با آدم کشی هایی که به وسیله جلادان و مزدوران جلاد داعشش در عراق و سوریه راه انداخته، با آدم کشی ها و قتل عام‌هایی که به عنوان یک حرکت شیطانی مقابل جریان مقاومت در منطقه قرار داده است که در رأس مقاومت، نظام جمهوری اسلامی ایران است، آنوقت ما بیاییم با یک همچین موجود نابکاری که در رذالت و خباثت نه امروز روی کره زمین بی نظیر است، در تاریخ کم نظیر است. «تکبیر»

 

شرکتی اسرائیلی امنیت حجاج مسلمان را به عهده گرفته!

 

ایشان با انتقاد شدید از واگذاری امنیت حجاج بیت الله الحرام به یک شرکت اسرائیلی، تصریح کرد: در امسال، در همین حجی که ما در آن هستیم، عربستان سعودی آمده طبق قراردادی که با یک شرکت اسرائیلی بسته است، امنیت حج را به دست اسرائیل داده، خبرگزاری قدس این را اعلام کرد، شرکت «جیفراس» که یک شرکت اسرائیلی است، مرکزش در لندن و شعبه هایش در کشور امارات، قطر و همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، آمده امنیت حج را به این شرکت اسرائیلی داده.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اول این ها منکر شدند و گفتند اینطور نیست، بعد از آن، چند روزنامه اسرائیلی، قرارداد کتبی عربستان با این شرکت اسرائیلی منتشر کردند؛ یعنی شما ببینید جنایت دارد به کجا می‌رسد که جان حاجی که رفته کعبه را عبادت کند، کعبه را زیارت کند، جان این را به دست یهود عنود جنود صهیونیستی که اعداء عدو او روی کره زمین است، چه می‌کنند این حکومت‌ها و جنایت آل سعود به کجا رسیده است؟

 

استفاده از دستبندهای الکترونیکی برای جاسوسی از حجاج

 

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به جاسوسی این شرکت اسرائیلی با استفاده از دستبندهای الکترونیکی، خاطرنشان کرد: می‌گویند شرکت جیفراس آمده دستبندهای الکترونیکی برای این حجاجی که تحت امنیتش است فراهم کرده، این دست بندها را به آنان ببندند و از طریق جی پی اس هر جا می‌روند شناسایی کنند و به مأمورین سعودی بگویند الان فلان فرد در کجاست که به این وسیله بیایند جاسوسی کنند، چهره‌هایی اگر در حج هستند که بر خلاف مطامع سعودی و آمریکا به بعضی از جریان ها و کشورهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی مرتبط هستند، شناسایی بشوند و آنان را نابود کنند.

 

می‌خواهد با سازماندهی، فاجعه منای دیگری به وجود آورند

 

ایشان تصریح کرد: یعنی یک منای سال گذشته را امسال این‌ها می‌خواهند با سازماندهی تجدید کنند، آمدند امنیت حجاج را به اسرائیل سپرده اند و یک عده افراد ناآگاه و کوتاه فکر، گوشه و کنار یا زمزمه می‌کنند از حج محروم شده، دست و پا می‌کنند خودشان را از یک کشوری به مکه برسانند و به خیال خودشان یک حجی انجام دهند و بیفتند درست در کام جاسوسان اسرائیلی که برای نابودسازی آنان دست و پا کرده اند.

 

بر فکر و درک کسانی که می‌گویند مشکلات ما با آل سعود حل می‌شود، «مهر ختم» خورده

 

آیت الله علم‌الهدی تأکید کرد: این که می‌گویند کشور رهبر می‌خواهد، حاکمیت ولایت، نظارت رهبر و مراقبت رهبر و ولی امر از امت چقدر مؤثر است و اگر ما امسال در حج می‌رفتیم با وضعیتی که داشتیم، این ها چه می‌کردند با ما؟ این ناپاکی و نابکاری به اینجا رسیده است و حج مقدس ما به این صورت درآمده و بعد یک آقای استحاله شده از راه امام که خط امام را فراموش کرده و از انقلاب خسته شده، به ما می‌گوید شما بروید با این عربستان بسازید تا مشکل ما در منطقه حل شود، این ها چه می‌گویند؟ این ها واقعاً درکشان کجاست؟

 

ایشان با بیان این که بر فکر و درک کسانی که می‌گویند مشکلات ما با آل سعود حل می‌شود، «مهر ختم» خورده است، گفت:  ما از ایمان و انقلاب گذشتیم، درک سیاسی شماها کجاست؟ یعنی بر تمام فکر و مغز و درک این ها با این نوع راهنمایی های سیاسی و تحلیل های سیاسی یک مهر ختم خورده؛ ما خوشبختیم الحمدالله تحت رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، راهمان را می‌شناسیم، مسیرمان را تشخیص می‌دهیم، جاده حرکتی مان مشخص است و بر مقابله و مقاومت ما در برابر استکبار و بر استکبارستیزی ما روز به روز افزوده می‌شود تا به‌جایی که ما به آن نقطه هدفی مان برسیم و جهان را برای ظهور و فرج مولایمان آماده کنیم. «تکبیر»

 

تقدیر از مجاهدت جوانان بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم

 

ایشان افزود: تمام مشکلات ما در منطقه بر اثر جنایت آل سعود است، این وضعیتی که برای شیعیان مظلوم بحرین به وجود آوردند، یک فقیه برجسته‌ای را تحت یک خطر تهدید می‌کنند و مرحبا به آن حماسه‌آفرینی‌ها و شهامت‌هایی که جوانان غیور بحرینی دارند انجام می‌دهند در این مراقبتی که از یک تنتنه ی فقاهت در سرزمین خودشان دارند اجرا و انجام می‌دهند.

 

ویدئو خطبه دوم

 


دریافت
مدت زمان: 24 دقیقه 37 ثانیه

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی