۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت

تجمع بسیجیان خراسان رضوی

سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۰ ق.ظ

باید در برابر زیاده خواهی های دشمن ایستادگی کنید

برادران آنچه دشمن را یک ربع قرن اطراف ما نگهداشته که جرات نزدیک شدن به ما ندارد قدرت بسیج است، آنچه در مقابل تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن می ایستد شما مردم بسیجی هستید و وجود بسیج در این عرصه ها دشمن را شکست خورده قرار داده و تنها راهش قدرت تزویر است.

تجمع بسیجیان خراسان رضوی، حرم مطهر امام رضا (علیه السلام)

آیت الله علم الهدی صبح امروز در جمع بسیجیان در حرم امام رضا(ع) بعد از گرامیداشت هفته ی بسیج به حاضرین بیان کردند: در این هفته ی بسیج در برنامه های گوناگون ابعاد مختلفی در باره ی بسیج نمایش داده شد. بسیج به عنوان یک نهاد دفاع مردمی از نظر حفظ ارزش ها و عقاید دینی از زمان پیغمبر(ص)شروع شده است.


 

جریان بسیج که به فرمان امام (ره) ایجاد شد الهام از یک جریان دفاعی از خود پیغمبر(ص) بود، آن روز که رسول الله(ص) امت اسلام را در مدینه تشکیل داد مسئله ی قطعی اجماع همه بر براندازی اسلام بود. حال بایستی این چندصد مسلمان برای دفاع بسیج میشدند پس دفاع از دین و پیغمبر(ص) محور دفاع شد و برای آن با پیامبر بیعت کردند و بسیج شدند  به گونه ای که در ده سال هشتاد غزوه ومیدان جنگ بود که خود پیامبر (ص)در آن حاضر بودند و باقی جنگ ها که ایشان در ان حاضر نبودند و این یعنی هر یکماه و نیم یک جنگ.

آن روزی که آمریکایی ها به بیابان طبس حمله کردند امام(ره)  احساس کردند موقعیت ایران امروز مانند یثرب زمان رسول الله(ره) است که تمام قدرت های دنیا مجهز شدند برای براندازی اسلام از طریق براندازی انقلاب اسلامی ما که به عنوان قدرت سیاسی تمام معادلات دنیا به هم زده است. پس امام (ره) به فکر تشکیل بسیج افتادند و این نقشه ی بسیج را امام(ره) از پیغمبر(ص) گرفتند.

همانطوری که آن روز مسلمانان در دفاع متکی به خود بودند بسیج هم با اتکاء به خود به وسیله ی امام(ره) تشکیل شد و هویت بسیج به همین خود اتکایی است نه به 20 میلیون عضو یا تحت فرمان یک نهاد نظامی بودن نیست بلکه هویت بسیج به جریان دفاع مردمی است که ممکن است تا مرز تمام انسان های این کشور و بلکه مسلمانان ولایت مدار در تمام جهان پیش برود که خود باور و متکی به خودش است.

این خود اتکایی بسیج ، بسیج را خود باور و خود اندیش کرده و باور کرده بزرگترین قدرت دنیاست و امکانات تهاجمی تمام دنیا همه محدود است اما بسیج قدرت نامحدود است و قابل گسترش در تمام پهنه ی اسلام و همین خود باوری بسیج را به خود اندیشی رسانده است که این خود باوری بسیج در هشت سال دفاع مقدس نشان داده شد.

در آیه شریفه که اول سخنان خود قرائت کردم گفتم مسلمانان دشمن را ولی برای خود ندهند چون آمریکا ولی اسرائیل است و اسرائیل ولی آمریکا و شما نمی توانید با آنها دوستی کنید، این تولی یعنی اینکه از جنس دشمن شدن و پیروی کردن از دشمن و پایبند شدن دشمن است و از خو دشمن شدن است.اگر دنباله روی دشمن شدید دیگر امدادهای غیبی خداوند شامل حال شما نمیشود

این مذاکرات ژنو نقطه ی عطفی در جریان زندگی استکبار ستیزی جامعه و امت ما بود، آنچه این روز ها در ژنو صورت گرفت دو جهت داشت. ما در سیاست ولایت مداریم. آنجایی ولی ما در عرصه سیاسی با بینشی خاص حضور پیدا می کند ما هر چه تحلیل داریم هضم در موضع ولی ما می شود. ولایتمدار کسی نیست که وقتی در مقابل مقام معظم رهبری قرار می گیرند غیر از موضع رهبری به عنوان فکر و تشخیص عقلی خود موضع گیری کند.

اینکه برخی عزیزان گفتند ما ولایتمداریم اما خود عقل داریم لازمه ی ولایتمداری بی عقلی نیست بلکه موضع سیاسی بر مبنای پیروی از ولایت است، موضع مقام معظم رهبری در این قضیه دو جهت دارد، در نامه ای که رییس جمهور به مقام معظم رهبری نوشتند و جواب ایشان به رییس جمهور دو اصل مشخص بود که این قصه از دو اصل برخوردار است.

وجهه ی اول که فرمودند آنچه شما مرقوم کرده اید من از کارگزاران این قضیه تشکر دارم،آنچا ایشان مرقوم کرده اند این بوده که از نظر دنیا مسئله ی فناوری هسته ای ما به رسمیت شناخته شده و مقام معظم رهبری فرمودند اگر قضیه این است ، من تشکر می کنم.

یک ظرفیت دیپلماسی در کشور برای حل مشکلات اقتصادی وجود داشت. مقام معظم رهبری فضا را باز کردند تا دولت منتخب از این فضا و ظرفیت دیپلماسی در مدیریت اقتصادی و حل مشکلات مردم استفاده کند و در حقیقت این فضای ایجاد شده توسط مقام معظم رهبری و حمایت خاص ایشان که حمایت مردم را در بر داشت راه را باز کرد تا دولت از یک ظرفیت دیپلماسی استفاده کند تا تحریمها که بر مردم فشار اورده از بین برود و این یک جهت قضیه است که به خاطر تمام این زحمات از آنها تشکر می کنیم.

اما جهت دوم قصه این است که طرف مقابل ما دشمنی درنده است و به تبیین امام موقعیت ما در مقابل این دشمن موقعیت میش در برابر گرگ است و اگر قرار شد میش در برابر گرگ قرار گیرد گرگ با هر حرکتش درصدد هموار کردن راه درندگی و طعمه قرار دادن این میش است و ما باید به آن توجه کنیم که دشمن دشمنی خود را کنار نگذاشته بلکه شگردش را عوض کرده است.

این مذاکره ، مذاکره با آمریکا نبود. بلکه با 5+1 بود، آمریکا آمد و مقابل قضیه ایستاد و از این که ایران در خط مذاکره بود. تحریم ها ما را پای مذاکره نکشاند بلکه سانتریفیوژ های ما را به 19 هزار عدد افزایش داد و ما بیش از ده سال است پای مذاکره ایم. این ها از این قضیه شروع کردند به بهره برداری تبلیغی که تحریم ها ما را پای مذاکره کشانده و این نشان می دهد دشمن چقدر نابکار است.

دشمن به قدری مکار است که دو ساعت بعد از این قرارداد وزیر خارجه آمریکا در یک تناقض صریح در کلام خود در مقابل دنیا ایستاد و در این دنیای نامرد رسانه ی بین المللی یک مرد پیدا نشد تا بگوید حرف خودت تناقض دارد. اول سخنش این بود که ایران تا 5 درصد غنی سازی اورانیم را انجام دهد و در ادامه گفت ما غنی سازی ایران را به رسمیت نشناختیم.

اینها با معاویه فرق ندارند، معاویه روزی که به کوفه آمد و در مسجد کوفه قراردادی که با امام حسن بسته بودند زیر پا گذاشت گفت این قرارداد زیر قدم های من است و من حاکم شما هستم که آمدم بر شما حکومت کنم.

مقام معظم رهبری دومین نکته که در این نامه بیان داشتند که به عنوان یک دستور العمل جدی برای مسئولین نظام نسبت به آینده ی مذاکرات است جمله ی مقام معظم رهبری این بود که بایستی دربرابر زیاده خواهی های دشمن ایستادگی کنید و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمن باید شاخص حرکت مسئولین این بخش باشد.

در حقیقت پیش بینی مقام معظم رهبری این است که دشمن تازه وارد عرصه شده و در مصاحبه ی مطبوعاتی وزیر امور خارجه ی انگلیس و آمریکا باهم داشتند وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که سختی کار ما از الان شروع شده و ما اول کاریم یعنی با یک شگرد شیطانی تازه می خواهند کاری کنند برما مسلط شده و نظام و انقلاب و ولایت و سلام مارا ازبین ببرند و  هدف آنها بحث هسته ای نبود بلکه میخواهند به روزی برسند که انقلاب و نظام ما را براندازی کنند

شما که الان توافق کردید و از سلاح اتمی ما خاطر جمع شدید که ایران در راه تولید سلاح اتمی نیست پس شما که خاطرتان از این بابت جمع شده حال چرا اول کارتان است؟  این توافق راهی راباز کرده تا آمریکا وارد عرصه شود تا همانطور که الان 5+1 را به نام خود کرد بعد از این هم آن را یک بستری کند برای زیاده خواهی و فشار بر ما تا از آرمانهای خود دست برداریم. مشکل اینها جریان اتمی ما نبوده بلکه اینها با اساس اسلام مشکل دارند و تا براندازی اسلام و نظام ما مقابل ما می ایستند و اجرای عداوت آن به مراتب مرموز تر و شیطانی تر شده و دشمنی که در مقابل قدرت ما اجازه ی دخالت نظامی نمی دهد و خود را مقابل شما بسیجیان قرار نمیدهد امروز وارد عرصه ی تزویر شده و تزویرش این است که بسیج نباشد.

ما در این مذاکرات با سه جریان مواجه شدیم که اسلام را امیدوار میکند، اول برگزاری سیزده آبان به شکل با شکوه، دوم حضور 50 هزار فرمانده بسیجی مقابل مقام معظم رهبری و جریان سوم همین هفته ی بسیج.

برادران آنچه دشمن را یک ربع قرن اطراف ما نگهداشته که جرات نزدیک شدن به ما ندارد قدرت بسیج است، آنچه در مقابل تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن می ایستد شما مردم بسیجی هستید و وجود بسیج در این عرصه ها دشمن را شکست خورده قرار داده و تنها راهش قدرت تزویر است. دشمن میخواهد مردم از عرصه ی بسیج کنار بروند و او راه را باز کند و فرصت را بدست آورد تا همه چیز را ازبین ببرد. دشمن دنبال این تزویر است پس باید در عرصه ی بسیج قوی تر از همیشه حاضر باشید و مقاومت کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی