۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردين

خطبه دوم ـ عدم موفقیت‌ها در برخی موارد، مربوط به خود عزیزان ما در عرصه کارگزاری نظام است که از نظر سیاسی به جذب قشر لائیک و بی‌دین توجه دارند که در این مسیر در اجرای ارزش‌های دینی تساهل می‌ورزند، این افراد دچار ولنگاری هستند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 5 شهریورماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به فرارسیدن روز زیارتی حضرت علی بن موسی‌الرضا (علیه السلام)، اظهار کرد: برحسب آنچه در تقویم‌ها آمده، امروز، بیست و سوم ذی‌قعده روز زیارتی مخصوص امام هشتم (علیه السلام) است، اما اول ماه در استهلالی که در سراسر کشور صورت گرفت، اول ماه برای مقام معظم رهبری و مراجع عالی‌قدر ثابت نشد و چون اول ماه ثابت نشده است، بنابراین روز زیارتی، فرداست و فردا به‌حساب واقعیت ماه، روز بیست و سوم ذی‌قعده است.

ایشان ادامه داد: البته شما برادران و خواهران می‌دانید که ما دوتا زیارتی داریم، یک زیارتی روز بیست و سوم و یک زیارتی هم روز بیست و پنجم که روز دحو الارض است که آن روز هم روز زیارتی امام هشتم است، از اعمال آن روز، زیارت امام رضا هست؛ علت این که این دو روز زیارتی معرفی‌شده، علل مختلفی را بیان کرده‌اند اما بیست و سوم که فرداست، البته امروز هم اگر شما زیارت کنید رجأ بسیار به‌جاست اما بیست و سوم برحسب بعضی روایات، سالروز شهادت امام هشتم (علیه السلام) است چون روایت داریم که روز شهادت است، از این نظر گفته‌اند روز زیارتی.

دحوالارض، روز حرکت امام رضا از مدینه به توس است

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این که روز بیست و پنجم ذی‌قعده، روز دحوالارض نامیده می‌شود، عنوان کرد: روز بیست و پنجم که روز زیارتی خوانده‌اند، نقل‌هایی است که روز حرکت امام رضا از مدینه به‌طرف خراسان و روز دحوالارض است بنابراین هم برادران و خواهران، هم روز شنبه و هم روز دوشنبه را مقید باشند برای زیارت امام هشتم (علیه السلام)؛ روز دحوالارض که معین‌شده به‌عنوان روز زیارتی که مصادف شده با روز حرکت، چون روز حرکت امام رضا (علیه السلام)، شاید مصیبت‌بارترین روزهای دوران شهادت امام هشتم است.

ایشان به مظلومیت امام رضا (علیه السلام) در طول مدت حضور در توس اشاره و خاطرنشان کرد: برادران و خواهران، امام رضا آن‌قدر مظلوم است که شهادت امام رضا(علیه السلام)، یک سال و نیم طول کشید، یعنی یک سال و نیم دوره شهادت امام هشتم بود و در هرلحظه عزیزان امام هشتم آماده بودند خبر شهادت آن حضرت به آنان برسد و خود حضرت هم در این یک سال و نیم در حال کسی به سر می‌بردند که در معرض شهادت و کشته شدن هست، وضعیت زندگی بر امام رضا در این یک سال و نیم این‌طور گذشت، عزیزان امام رضا هم این یک سال و نیم را در انتظار داغ به سر می‌بردند و لذا نقطه اصلی مظلومیت امام رضا و عزای امام رضا همان نقطه‌ای است که حضرت از مدینه حرکت کردند چون دستگاه خلافت مأمونی می‌خواست ثابت کند امام رضا می‌خواهند از مدینه به خراسان بروند و در خراسان، قدرت و حکومت به حضرت تفویض شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: فرستادگانی که آمدند مدینه، این مطلب را بین مردم تبلیغ می‌کردند و نشر می‌دادند، مردم مدینه هم خوشحال بودند که الحمدالله بعد از مدتی می‌خواهد حق به حق‌دار برسد، خلافت پیغمبر به دست عزیز پیغمبر مورداجرا قرار گیرد، خوشحال و مسرور بودند و برای لحظه حرکت موکب امام رضا شهر را زینت کرده بودند، همه مردم مدینه با خوشحالی و سرور آماده بدرقه امام رضا بودند، امام هشتم باید به یک وسیله‌ای واقعیت مطلب را به مردم بگویند؛ برای این که این توطئه شیطانی مأمونی خنثی و خاک و خاکستر شود و از بین برود، اولین حرکتی که امام رضا کردند، عزیزان خودشان را قربانی کردند، درست مثل جد مظلومشان امام حسین، چطور بچه چهارساله خود را به کربلا آورد که ندای او، اشک و سخن او، اعلان مظلومیت ابی‌عبدالله را بکند، دقیقاً همان نقشه را امام رضا اجرا کردند.

بدرقه مردم و خنثی شدن توطئه شیطانی مأمون

ایشان ادامه داد: مردم اطراف خانه امام هشتم هجوم آوردند امام را بدرقه کنند، مأمورین مأمون یک موکب سلطنتی خیلی باعظمت و جلالت برای امام آماده کردند تا امام را با این موکب حرکت بدهند که یک‌باره مردم متوجه شدند صدای شیون شدیدی از میان خانه امام هشتم بلند شد، این صدای شیون، صدای گریه اهل‌بیت سر راه مسافر نیست، یک حادثه‌ای اتفاق افتاده که اهل‌بیت این‌طور در داخل خانه ضجه می‌زنند، مردم متعجب بودند که چرا این حادثه به وجود آمده؟ یک کنیزی درحالی‌که اشک می‌بارید و با دو دست بر سر خود می‌کوفت، از میان خانه بیرون آمد، مردم اطراف او را گرفتند که چه خبر است؟ چرا این گریه و ضجه؟ کنیز صدا زد مردم شما مسرورید برای این که امام را می‌خواهند ببرند قدرت و خلافت به او بدهند، امام در خانه فرموده عزیزانش برای غربت او گریه کنند، این‌ها می‌خواهند امام رضا را ببرند در یک سرزمین دوردست، امام رضا را بکشند.

آیت‌الله علم‌الهدی به افشای نقشه مأمون از سوی امام رضا (علیه السلام) اشاره و بیان کرد: وضع مدینه برگشت، مدینه عزا خانه شد، حاکم مدینه، مأمورین دولت هرچه می‌کردند مردم را ساکت کنند، موفق نمی‌شدند، یک پیرمرد محاسن سفیدی بر بلندی ایستاد و صدا زد مردم مدینه، هرکدام از بچه‌های پیغمبر از دروازه این مدینه خارج شدند، خبر کشته شدنش را به مدینه بازگرداندند، الآن هم این‌ها می‌خواهند امام رضا را بکشند که از مدینه خارج می‌کنند.

ایشان افزود: از همان‌جا توطئه مأمون به‌کلی خاک و خاکستر شد با یک حرکت امام رضا، این حرکت به چه قیمت؟ به قیمت این که یک سال و نیم این خانه عزا خانه بود، خدایا این انتظار کی تمام شد؟ مسرور خادم می‌گوید من همراه آقازاده، جوادالائمه از شهر بیرون آمده بودم که  آقازاده را گردش و سیر بدهم تا در فراغ پدر خیلی ناراحتی نکند، یک‌مرتبه دیدم آقازاده غایب شد، نیست، من سراسیمه که چه کنم؟ این آقا کجا رفت؟ جواب خانواده و امام رضا را چگونه بدهم؟ نکند به سرش بلایی بیاید؟ ناراحت به هر طرف می‌زدم که یک‌مرتبه دیدم آقازاده با گریه ظاهر شدند.

گفتم آقا کجا بودی؟ کجا رفتی مرا مضطرب کردی؟ گفت من در توس بودم، سرزمین خراسان بودم، بابایم شهید شد، دیگر من یتیم شدم.

کشاورزی و بهداشت، نقطه قوت دولت یازدهم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک این هفته به دولتمردان، گفت: هفته‌ای که در آن قرار داریم، هفته دولت است که این هفته را گرامی می‌داریم، مقام معظم رهبری فرمودند هفته دولت، فرصتی است که بایستی یک ارزیابی منصفانه نسبت به فعالیت‌های یک‌ساله‌ی دولت صورت بگیرد؛ مجموعه برنامه‌هایی که این دولت خدمتگزار طی یک سال اجرا کرد، این‌ها بر سه قسم بود.

ایشان با اشاره به نقاط قوت و برجسته دولت یازدهم، ادامه داد: یک قسم برنامه‌ها و طرح‌ها خوشبختانه موفق بود و در کشور اثر بسیار قابل‌توجه داشت، در این مدت در مسئله کشاورزی به حمدالله دولت موفق عمل کرده است و ما از نظر گندم، خودکفا شدیم و در سایر محصولات کشاورزی هم خوشبختانه توسعه و رشد قابل‌توجه بوده، کشاورزان ما هم در یک وضعیت بسیار قابل‌توجهی دارند به سر می‌برند، در کشاورزی دولت موفق بوده است.

طرح تحول نظام سلامت در کشور نهادینه شود

آیت‌الله علم‌الهدی، طرح تحول نظام سلامت را یکی از موفق‌ترین عملکردهای دولت برشمرد و تصریح کرد: در طرح تحول سلامت که مولود فکر توانمند فرزند سرزمین خراسان که آقای دکتر هاشمی هست که از فیوضاتشان استفاده کردیم، وزیر محترم بهداشت دولت موفق بوده که این طرح با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم با حضور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، می‌خواهیم خواهش کنیم تجدیدنظر در این طرح صورت بگیرد، به‌صورت این طرح در کشور نهادینه شود بی‌اشکال که برای همیشه مردم ما در مشکل درمان و سلامت، قرار نگیرند.

رفع دغدغه مالی بیماران، خواست رهبر معظم انقلاب است

مقام معظم رهبری می‌فرمودند برای یک بیمار، تحمل درد و بیماری و برای یک بیمار دار، رنج بیمارداری کفایت می‌کند اما این که دغدغه هزینه داشته باشد و به خاطر تنگ‌دستی از عهده هزینه درمان برنیاید، این قابل‌تحمل نیست که یک عزیز خانواده جلوی چشمشان پرپر بزند و نتوانند کاری بکنند چون پولش را ندارند، این طرح تحول سلامت خوشبختانه ازاین‌جهت خیلی مؤثر بود که البته اشکالاتی به وجود آمد که امیدواریم با درایت عزیزان ما، این اشکالات برطرف شود.

نمی‌توان تلاش تیم مذاکره‌کننده را به خاطر حضور یک جاسوس نادیده گرفت

در برخی موارد هم عدم موفقیت دولت مربوط به خود دولت نبود، کارگزاران اجرایی نظام زحمت خودشان را کشیدند و فعالیت خودشان را کردند منتها به خاطر عوارض دیگری در این موقعیت‌ها دولت ناموفق شد که ازجمله، مسئله مذاکرات و جریان برجام بود؛ مقام معظم رهبری هم پریروز فرمودند که ناموفق بودن جریان مذاکرات و برجام، مربوط به خیانت، نامردی و نابکاری طرف مقابل است که دشمن ما هست. «مرگ بر آمریکا»

و الا عزیزان ما در این عرصه، هم زحمت کشیدند، هم تحمل زیادی کردند، هم فعالیتشان قابل‌توجه بود، حالا وجود یک عنصر خائن هم به‌عنوان جاسوس انگلیسی در تیم مذاکره، باعث نمی‌شود که ما زحمات بقیه‌ای که با اخلاص زحمت‌کشیده‌اند، نادیده بگیریم، این بخش دوم.

مقصر برخی عدم موفقیت‌های دولت، خود دولت است

در بخش سوم، عدم موفقیت‌ها در برخی موارد، مربوط به خود عزیزان ما در عرصه کارگزاری نظام است و آن، مخصوصاً در حوزه فرهنگی است که مقام معظم رهبری تعبیر فرمودند به ولنگاری فرهنگی در آفند و پدافند فرهنگی؛ خوشبختانه این اصطلاح پدافند فرهنگی را بنده همیشه استعمال می‌کردم و این استعمال مورد تعبیر مقام معظم رهبری قرار گرفت و تأیید شد که فرمودند در آفند و پدافند فرهنگی، یک ولنگاری وجود دارد و یا به‌عبارت‌دیگر، تساهل و تسامحی در این عرصه موجود است که این ولنگاری، در حقیقت دارای علتی است و علتش، توجه سیاسی مسؤولین، کارگزاران، متولیان فرهنگی در دولت به قشر اقلیت لائیک در این کشور است.

کسی که به دنبال جذب قشر لائیک می‌رود، ولنگار فرهنگی است

از نظر سیاسی توجه دارند که یک قشر لائیک و بی‌دین را جذب کنند و برای خوشایند آن قشر لائیک و قشر بی‌دین در اجرای ارزش‌های دینی و احیاء ارزش‌های مقدس، این‌ها دچار ولنگاری، تسامح و تساهل شده‌اند تا این‌جایی که برای خوشایند این‌ها، حتی توهین به روحانیت وابسته به مقام ولایت را هم انجام می‌دهند و باکی ندارند، این درست نیست، این ولنگاری واقعاً قابل‌اغماض نیست، مردم روزبه‌روز در درودیوار این کشوری که شهید داده‌اند، خون داده‌اند، جان داده‌اند، شاهد حرکت‌های غیر ارزشی و ضد ارزشی باشند؛ این مردم از شکمشان، از نانشان، از آبشان و از جانشان بیشتر، دینشان را دوست دارند، اگر دینشان را دوست نداشتند از اول به‌فرمان یک مرجع تقلید و یک رهبر دینی، با سینه خشک به استقبال گلوله نمی‌رفتند. «تکبیر»

این که هروقتی و در هر عرصه‌ای پیش بیاید، یک عده افرادی که متولی فرهنگ، حفظ ارزش‌ها و احیای حدود الهی هستند، بروند آن‌طرف میز بایستند و مدافع لاابالی‌گری و بی‌بندوباری بشوند؛ این عزیزی که رفته به شهادت رسیده است و در راه خدا جانش را داده، روی پیشانی‌اش نوشته «یا مهدی ادرکنی»، نوشته «یا فاطمه الزهرا»، «یا حسین شهید»، یعنی جانم مال امام حسین، جانم مال مهدی، جانم مال فاطمه، جریان‌هایی که حیثیت فاطمه زهرا را در این مملکت در مخاطره قرار می‌دهند که برابر با لاابالی‌گری در عفت و حجاب است، چطور وقتی بنا است تقابلی شود با بی‌عفتی که در حقیقت خیانت به ناموس زهرای اطهر هست، آن‌وقت یک عده متولیان فرهنگی به دفاع از جریان‌های لاابالی دربیایند و از آنان حمایت کنند. «هیهات منالذله»

دولت عملکرد یک‌ساله خود را منصفانه ارزیابی کند

مقام معظم رهبری فرمودند یک ارزیابی منصفانه نسبت به فعالیت‌ها و موفقیت‌های دولت داشته باشیم و یک ارزیابی هم در عزیزان ما در دولت نسبت به برخوردها و عملکردهای خود داشته باشند، در این مسئله برای چندمین بار است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند ولنگاری فرهنگی و عزیزان ما در دولت این را پاسخ دهند و درصدد علاجش بربیایند تا در این دوره باقی‌مانده از دولت، این مارک و آرم «ولنگاری فرهنگی» بر پیشانی این دولت نچسبد که بگویند یک دولتی آمد در همه ابعاد زحمت کشیدند و رنج بردند تا آنجایی که توانستند اما دولت ولنگار فرهنگی بود.

این را ان شاالله عزیزان ما در دولت سعی کنند این مطلب را حتماً حل کنند با یک سلسله فعالیت‌های ارزشمند فرهنگی در احیای حدود الهی و ارزش‌های مقدس دینی که ان شاالله این نقطه خلأ و کسر هم جبران شود.

خدایا، هرکس در این مملکت، وکالت،وزارت، پست، مقام، ریاست، موقعیت و منصب را وسیله کرده پایش را روی گرده مردم بگذارد و به‌جایی برسد از نظر پول و قدرت، قبل از عذاب آخرت، ذلت زندگی را در دنیا به او بچشان.

 

نظرات (۳)

خدایا، هرکس در این مملکت، ولایت، امامت، امامزاده، وکالت،وزارت، پست، مقام، ریاست، موقعیت و منصب را وسیله کرده پایش را روی گرده مردم بگذارد و به‌جایی برسد از نظر پول و قدرت، قبل از عذاب آخرت، ذلت زندگی را در دنیا به او بچشان.
سلام علیکم چرا زودتر اعلام نمیشه که اول ذیقعده یه روز دیرتر بوده خب تلویزیون هنگام پخش اخبار باید درست اعلام کنه والا اکثرا تقویم در منازل هست لطفا رسیدگی بشه
ممنون
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام مرا خدمت آیت اله علم الهدی برسانید
بنده کارشناس وزارت امور خارجه هستم. راستش گاهی از بیانات ایشان مکدر می شدم به سبب آنکه فکر می کردم سخن تندی را بر زبان رانده است. اما دیدگاه بنده به مرور تغییر نمود و می بینم ایشان درایت بالایی دارند و با اطلاع از برخی مسائل صحبت می کنند.
قسمت بود به ماموریتی در اروپا آمدم و از نزدیک بسیاری از مسائل را شاهد بودم. کشورهای اروپایی دم از حقوق بشر می زنند و این در حالیست که عملا و در جامعه خود کمترین حقی برای شهروندان دیگر کشورها قائل نیستند. غربیها با کمک رسانه های بزرگی که در اختیار دارند خود را مدافع حقوق انسانها قلمداد و نشان می دهند اما عملا هر گونه اقدامی را برای نابودی ملتها و دولتهای اسلامی بکار می برند .
در اتریش تقریبا برای چند دوره متوالی رسم شده است که سفرای محترم و برخی دیگر از کارکنان وزارت امور خارجه بعد از اتمام ماموریت اقدام به اجاره منزل و اسکان خانواده های خود در این کشور میشوند. این اقدام نشاندهنده حب و علاقه بیحد آنان به زندگی در این کشورها و همچنین امکان آسان لغزش آنان را در برابر مطامع و پیشنهادات سرویسهای غربی را فراهم می آورد. آقای ***** سفیر ایران در ***** که در جریان مذاکرات هسته ای در این کشور بودند و بعد از اتمام مذاکرات هسته ای ماموریت ایشان نیز به اتمام رسید در حال حاضر خانواده ایشان در اتریش زندگی می کنند از این جمله هستند.
ارادتمند - ******

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی