۱۴۰۳ شنبه ۰۸ ارديبهشت

متأسفانه برای عده‌ای کعبه ایده آل این است که با غرب و آمریکا مصالحه و همچون دیگر کشورها زندگی کنیم، این افراد خطرناک و برای جان اسلام، یک خطر محسوب می‌شوند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با شورای تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی مشهد مقدس، شکل‌گیری چنین جمع‌هایی از نیروهای ارزشی و معتقد را جریانی ایده آل و هدفمند خواند و اظهار کرد: مقصود از تمام رهنمودهای رهبری که در بستر فرمایشاتشان متذکر می‌شوند، تحقق آرمانی اجتماع تشکیل‌های ارزشی است.

ایشان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در تبیین معیارهای افراد خودی و غیرخودی، ادامه داد: رهبر انقلاب در دو بازه زمانی پیدایش جریان اصلاح‌طلبی و آغاز دوره نهم ریاست جمهوری، موضوع نیروهای خودی و غیرخودی را بیان کردند و در آن ملاک‌های گسترده‌ای بیان کردند.

تبیین شاخصه تشخیص افراد خودی از غیرخودی در کلام رهبری

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در دوره نهم ریاست جمهوری که تمام تشکل‌های کشور را جمع کردند، بحثی در خصوص اصلاحات و اصول‌گرایی مطرح شد که این بحث درواقع نسخه دیگری در موضوع خودی و غیرخودی‌ها بود؛ ایشان در ابتدای دولت نهم که نقطه انتقال قدرت از اصلاح‌طلبی به اصولگرایی بود، احساس کردند رقابت تندی بین جریان‌های مختلف به وجودی می‌آید و این رقابت خواه‌ناخواه به کشور و مردم لطمه می‌زند که ایشان با این تقسیم‌بندی، از این خطر بزرگ جلوگیری کردند.

ایشان با تأکید بر این که عناوین برای ما مهم نیست و تنها ملاک‌های رهبری در عنوان خودی و غیرخودی محور فعالیت است، یادآور شد: اگر خودی را یک هسته مرکزی در جریان ولایی بودن در نظر بگیریم، گسترده زیادی از افراد را در برمی‌گیرد اما کسانی هستند که ذوب در ولایت هستند، این افراد خواسته‌ای جز خواسته رهبری ندارند.

نظام اسلامی از سوی امام زمان (علیه الاسلام) هدایت می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این که ولایت در نظام اسلامی بدون حساب مستقر نشده، عنوان کرد: وقتی امام زمان (علیه الاسلام) سرنوشت جامعه شیعی را به دست یک نفر سپرده‌اند، قطعاً او را حمایت و هدایت می‌کنند، این اعتقاد و ایمان ما هست و آنچه مهم است، اعتقاد هسته مرکزی خودی‌ها به این اصل است.

ایشان اضافه کرد: اگر در این عرصه بنا شد جریان‌های مختلف باهم فاصله داشته باشند، مایه مصیبت است همان‌طور که برخی تحت عنوان اصولگرایی در این خط نیستند، اگر بنا شد کسی پیرو ولایت‌فقیه باشد و بگوید من عقل هم دارم، یعنی هرکه از نظر ولی‌فقیه پیروی می‌کند و به آن عمل می‌کند، بی‌عقل است!

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این که نیاز نیست حتماً همه تشکل‌ها یک جا جمع شوند، گفت: تعدد تشکل در یک جبهه اشکالی ندارد اما اختلاف بین این تشکل‌ها مشکل ایجاد می‌کند؛ تمام اختلافاتی که بین نیروهای خودی به وجود می‌آید، عرصه‌های سیاسی، انتخابات و رقابت در انتخابات‌هاست.

رقابت و نفی یکدیگر برای رسیدن به «قدرت» غیرشرعی است

ایشان با بیان این که اصل رقابت در انتخابات، غیرشرعی است، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم برای رسیدن به قدرت وارد عرصه رقابت شویم، زیرا این رقابت برای رسیدن به قدرت در اسلام تحت عنوان «منافصه» آورده شده که مضموم است و پیامبر و اهل‌بیت (علیه الاسلام) آن را نفی کرده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: این رقابت که در کشور ما مطلوب دیده می‌شود، در فرهنگ دینی امری بسیار ناپسند است، این کار از فرهنگ و دموکراسی غلط غربی به ما رسیده است؛ اگر ما در انتخابات وارد عرصه می‌شویم نه از باب رقابت بلکه برای جلوگیری از ورود فرد ناصالح، کسی که اصل ولایت را قبول ندارد و در مقام مقابله با ولایت نظر می‌دهد است.

وجه مشروعیت دخالت در سیاست، وجود شخص رهبری است

ایشان اظهار کرد: این که می‌گوییم رأی دادن واجب شرعی است و در انتخابات شرکت می‌کنیم به این دلیل است که اگر وارد این عرصه نشویم، سرنوشت دین در خطر قرار می‌گیرد، باید در مرز دفاع از سرنوشت اسلام و کشور و جلوگیری از ورود افراد بی‌دین و ناصالح حرکت کنیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که نقطه مشروعیت دخالت ما در سیاست، حضرت آقا است، عنوان کرد: اگر مسئله رهبری و ولی‌فقیه نبود حاضر نبودم به سین سیاست هم اشاره‌کنم، من چه اختیار و مشروعیتی از خود دارم که وارد عرصه سیاست شوم؟ از نظر اعتقاد ما، هر نوع حکومت جز حکومت ولایی، طاغوت است که در آیت‌الکرسی نیز می‌خوانیم « اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ»، نقطه مقابل «آمنو»، «کفرو» است که معیار آن ولایت الهی است، اگر این نباشد دخالت ما در سیاست همه‌اش حرام است.

ایشان اضافه کرد: می‌خوانیم در برابر جریان سکولاری قرار بگیریم که انقلاب و کشور در خطر نیفتد، این که کسی با نظرات خاصی که دارد، بیاید و نیروهای خودی را متفرق کند، نابخشودنی است.

خطر امروز دوست داران آمریکا بیش از ابتدای انقلاب است

آیت‌الله علم‌الهدی، خطر امروز جریان مقابل با بینش ولایی را بیش از ابتدای انقلاب دانست و تصریح کرد: موضوعی که همه در ابتدای انقلاب قبول داشتند این بود که باید از خارج کشور جدا شویم اما امروز عده‌ای که ادعای دیانت هم می‌کنند، می‌گویند «اگر وابسته به خارج نباشیم نمی‌توانیم کاری کنیم»، علی رقم این که اتفاقات رخ‌داده ثابت کرد آمریکا ناپاک‌تر از آن است که بشود به آن اعتماد کرد، بازهم می‌گویند باید با آمریکا مصالحه کنیم.

ایشان با بیان این که اگر آمریکا موفق به براندازی سیاسی کشور بشود، بازهم این جریان داخلی را کنار خواهد زد، گفت: متأسفانه برای عده‌ای کعبه ایده آل این است که با غرب و آمریکا مصالحه و همچون دیگر کشورها زندگی کنیم، این افراد خطرناک و برای جان اسلام، یک خطر محسوب می‌شوند.

به قدرت رسیدن دوست داران غرب و آمریکا، کشور را از بین می‌برد

امام‌جمعه مشهد مقدس یادآور شد: عده‌ای فکر می‌کنند اگر حاکمیت دین کمرنگ شد، کشور برای خوردن و چاپیدن مناسب‌تر است، اگر مردم در عرصه شهوت‌رانی و عیاشی وارد شوند، می‌شود مردم را بهتر چاپید تا مردمی که اهل دین، نماز و اعتقادات باشد، اگر آنان قدرت را در دست بگیرند، چیزی از کشور باقی نمی‌ماند.

در عرصه سیاست، جز رهبری هیچ شخصی را ملاک قرار ندهید

ایشان، حمایت از اشخاص در عرصه سیاست را عامل شکست دانست و خاطرنشان کرد: تنها کسی که در عرصه حکومت دینی باید از آن دفاع کنیم، مقام معظم رهبری هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: در عرصه مقابله با دشمن و جریان‌هایی که مخالف اسلام هستند باید به هدف توجه کنیم و آن رو کوچک نشماریم، در نر گرفتن اشخاص یعنی هدف را کوچک کرده‌ایم، حرف و ایده خوب را از افراد بپذیرید اما از شخص حمایت نکنید.

ایشان با یادآوری این نکته که هیچ‌گاه از مقابله و مبارزه خسته نشوید، عنوان کرد: حتی پرتاب کردن یک سنگ در مقابل تانک فولادی می‌تواند مؤثر باشد و این به آن معناست که هیچ‌گاه در این راه ناامید نشوید، امیدوارم این جمع بتواند از نفوذ افراد ضد ارزشی جلوگیری کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی