۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

 

  خطبه دوم ـ 37 سال از عمر انقلاب ما می‌گذرد؛ تمام سعی استکبار جهانی بر این است که دین را زمین بزند و سفره دین را از زیر پای مردم جمع کند.گر بنا شد جوانانِ این مردم دنبال شهوت‌رانی، عیاشی و گناه رفتند و در مفاسد اخلاقی و اجتماعی آلوده شدند، این‌ها دیگر روی مین نمی‌روند و آن‌وقت است که دشمن بر ما مسلط می‌شود.

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه امروز، 29 مرداد 95 که در حرم امام رضا(ع) برگزار شد، به فرارسیدن سالروز کودتای امریکایی 28 مرداد 32 اشاره کرد و گفت: دیروز مصادف با روز 28 مرداد، سالروز کودتای امریکایی در این کشور بود. 28 مرداد برای امروزِ جامعه و کشور ما یک تجربه برای آمریکا و یک عبرت برای مردم به‌ پا خواسته مسلمان و متدین این کشور است. در دو مطلب این تجربه و عبرت نسبت به 28 مرداد وجود دارد.

 

جدایی روحانیت از نهضت مردمی، عامل سقوط دولت مصدق بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تبیین نکات عبرت‌آموز کودتای 28 مرداد، اظهار کرد: مطلب اول این‌که در جریان کودتای امریکایی 28 مرداد و سقوط نهضت ملی مردم ایران ثابت شد در هر حرکت آزادی بخش و در هر نهضت عدالت‌خواهی تا زمانی که دین و روحانیت در عرصه نهضت و حرکت است، هیچ نیرویی نمی تواند آن را شکست دهد اما اگر دین و روحانیت از عرصه حرکت و نهضت جدا شد، این نهضت ساقط شدنی و به خاک مالیدنی است. 28 مرداد این را ثابت کرد.

وی افزود: تا روزی که در عرصه نهضت ملی مردم، مجاهدی سترگ و خستگی‌ناپذیر، مرحوم آیت‌الله کاشانی (اعلی‌الله مقامه الشّریف) و در کنار ایشان، ایثارگران جان برکف فدائیان اسلام به عنوان نقطه محوری دین‌خواهی در کشور حضور داشتند، نهضت ملی رو به گسترش و رو به ارتقاء بود و پیروزی‌اش تا آن‌جا رسید که در سی‌ام تیر، شاه ناپاک را فراری کرد. مردمی که در 30 تیر پیروزی‌شان در نهضت ملی به جایی رسید که شاه را از کشور بیرون کرد و نظام شاهنشاهی را در پرتگاه سقوط قرار داد، در این فاصله مردم در برابر یک جریان کودتای امریکایی شکست خوردند و این نهضت از بین رفت و یک ربع قرن ناپاک‌ترین جلادان دنیا که مستشاران آمریکایی بودند را بر گرده این مردم مسلط کرد. این به خاطر فاصله گرفتن روحانیت و دین از این عرصه بود.

 

فلسفه ورود روحانیت به سیاست، اقامه حدود الهی و دفع منکرات است

آیت‌الله علم‌الهدی در تبیین علت فاصله گرفتن نهضت ملی مردم ایران از روحانیت، خاطرنشان کرد: علت فاصله گرفتن هم این شد که مرحوم آیت‌الله کاشانی با حضور در این نهضت و با رشد دادن و پیروزسازی این نهضت از دولت مصدق خواستند (که) از این قدرتِ حاکم برای اقامه حدود الهی، توسعه ارزش‌های دینی و دفع منکرات شرعی در کشور استفاده شود. این قدرت در اینجا به کار گرفته شود.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: برادران، خواهران؛ آن‌جایی که روحانیت در عرصه سیاست وارد می‌شود، فلسفه ورود و دخالتش، به قدرت رسیدن، به وکالت و وزارت رسیدن نیست؛ بلکه پیاده شدن دین و اقامه حدود الهی است.

 

سیاست و حاکمیت باید ابزار اجرای دین باشد

وی ادامه داد: اگر بنا باشد در سایه حاکمیت یک نظام و یک قدرت به نام دین، اسلام پیاده نشود، ارزش‌های دینی توسعه پیدا نکند و حدود الهی اقامه نشود، ما منطق‌مان این است (که) دیگی که برای اسلام نجوشد، در این دیگ کله سگ بجوشد. این ارزشی برای ما ندارد. ما دردمان اقامه دین، اجرای حدود الهی و توسعه ارزش‌های دینی است. نظام، قدرت، ریاست، سیاست، حاکمیت و همه این‌ها ابزار برای اجرای دین و پیاده شدن دین خداست و سعادت مردم هم در مدیریت جامعه‌شان، در سایه دین است.

 

کودتای 28 مرداد، یک تجربه و عبرت تاریخی برای ایران و آمریکا شد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: خدا در قرآن می‌گوید «الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوه واتوا الزکوه وامروا بالمعروف ونهوا عن المنکر» (یعنی) این‌ها آدم‌هایی هستند که اگر روزی در کره زمین مکنت و قدرت پیدا کنند، این‌ها نماز را بر پا می‌دارند، زکات را تأدیه می‌کنند، امر به معروف و نهی از منکر خواهند کرد. خب وقتی بنا شد نهضت ملی شروع شود و تحت عنوان بیرون کردن اجانب و قطع دست انگلیس دزد یغماگر از این کشور، ولی در سایه قدرت به وجود آمده در نهضت ملی، اسلام پیاده نشود و منکرات شرعیه دفع نشود، یک عالم مجاهد از خود گذشته‌ای مثل مرحوم آیت‌الله کاشانی کنار بکشد، نتیجتا از 30 تیر تا 28 مرداد این نهضت به خاک مالیدنی خواهد شد و سقوط می‌کند. این هم برای ما عبرت است و هم برای آمریکایی ها تجربه است.

 

آمریکا از تجربه 28 مرداد پند گرفته و آن را دنبال می‌کند

آیت‌الله علم‌الهدی به تجربه کودتای 28 مرداد برای آمریکای جنایت‌کار اشاره و اظهار کرد: امریکایی‌ها در این تجربه به این نتیجه رسیده‌اند (که) تا سفره دین را از زیر پای مردم جمع نکنند، بر مردم مسلط نمی‌شوند. برای ما هم عبرت است (که) اگر روزی سفره دین از زیر پای مردم جمع شد، همه چیز ما از دست رفته است. آن‌ها از این تجربه کاملا پند گرفته‌اند و دنبالش هم هستند.

 

آلوده کردن جوانان به مفاسد اخلاقی، نقشه دشمن برای تسلط بر کشور است

وی تأکید کرد: 37 سال از عمر انقلاب ما می‌گذرد؛ تمام سعی استکبار جهانی بر این است که دین را زمین بزند و سفره دین را از زیر پای مردم جمع کند. مردمی که جوانان‌شان می‌روند روی میدان مین و از تمام بدن‌شان فقط دو تا قلم استخوان باقی می‌ماند و با دشمنان خدا می‌جنگند. اگر بنا شد جوانانِ این مردم دنبال شهوت‌رانی، عیاشی و گناه رفتند و در مفاسد اخلاقی و اجتماعی آلوده شدند، این‌ها دیگر روی مین نمی‌روند و آن‌وقت است که دشمن بر ما مسلط می‌شود. این یک واقعیت روشن است. این یک تجربه برای امریکا در 28 مرداد است. در این فاصله این تحول به وجود آمد، چون دین و روحانیت از عرصه نهضت ملی کنار رفت.

 

عناصر لائیک و بی‌بندوبار تنها پیاده نظام دشمن هستند

امام جمعه مشهد  مقدس در ادامه تبیین ابعاد عبرت آموز این کودتای امریکایی خاطرنشان کرد: مطلب دوم این است که امریکا تجربه کرد؛ ما هم باید عبرت بیاموزیم بر این که تنها پیاده نظامی که می‌تواند در کشور وارد کند و به این وسیله قدرت را به دست آورده و بر گرده مردم مسلط بشود، جریان‌های لائیک و عناصر بی‌دین داخلی خود کشور هستند. این را تجربه کرده. از بیرون نمی‌تواند ارتش وارد کند؛ نمی‌تواند از بیرون نیرو آورده و کشور را تصرف کند. تنها پیاده نظامش عناصر لائیک و بی‌بندوباری هستند که در برابر دین حساسیت ندارند و جریان‌های بی‌دین هستند و لذا در 28 مرداد، پیاده نظام امریکایی در این کودتای امریکایی، فواحش بودند.

 

نتیجه اردوکشی جریان‌های لائیک، کودتای 28 مرداد است

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: در خیابان‌های تهران فاحشه‌ها روی ماشین‌ها و کامیون‌ها برای برگرداندن شاه و اجرای این کودتای امریکایی شعار می‌دادند. اراذل و اوباش بودند. یکی از افراد خودش برای من نقل می‌کرد؛ می گفت در دروازه شمران، چهارراه هدایت، آن روز دیدم این شعبان بی‌مخ و دستیارانش، یک جوان دانشجویی که طرفدار نهضت ملی بود را گرفتند، روی زمین خواباندند و با چاقو روی پیشانی‌اش «یا خائن» را کندند. این شقاوت و این حرکت؛ این‌ دسته پیاده نظام امریکایی هستند. اگر بنا شد جریان‌های لائیک بیایند در عرصه جامعه ما اردوکشی کنند، کار تا به این‌جا پیش می‌رود و لذا این باید به عنوان یک عبرت برای مردم ما مشخص باشد.

وی متذکر شد: برادران، خواهران؛ این احزاب و جریان‌های سیاسی که در عرصه رقابت سیاسی دنبال استخدام لائیک‌ها و بی‌دین‌ها هستند، بدانند اگر بی‌دین‌ها و لائیک‌ها را به خیال خودشان استخدام کردند؛ این‌طور نیست که آن‌ها در سایه اردوکشی جریان‌های بی‌دین و لاابالی بی‌بندوبار به قدرت برسند؛ (بلکه) این دشمنان خارجیِ ما هستند که بر آن‌ها مسلط می‌شوند و نمونه‌اش 28 مرداد (است) که یک تجربه عبرت عینی برای مردم ما است.

 

اردوکشی جریان‌های لائیک، حتی به نفع جریان سیاسی مورد علاقه آن‌ها هم نیست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: این که در هر عرصه و بحران رقابت سیاسی انتخاباتی، یک عده جریان‌های سیاسی راه می‌افتند از لاابالی‌گری، ولنگاری و بی‌بندوباری حمایت می‌کنند، به خیال این‌که یک مشت جوان بی‌دین و دختر و پسر لائیک را در استخدام حرکت سیاسی خودشان در بیاورند، این‌ها بدانند اگر بنا شد صحنه جامعه ما صحنه اردوکشی لائیک شد، این به نفع دشمن است، نه به نفع وزارت و وکالت آن‌ها.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ما این مشکل را امروز داریم که همیشه می‌بینیم یک عده خوراک سیاسی برای یک عده افراد سیاسی‌کار در این مملکت این است که این‌ها بیایند از یک بی‌دینی و لاابالی‌گری حمایت کنند؛ از یک حرکت ضد ارزشی پشتیبانی کنند، به خاطر این‌که جریان‌های لائیک دنبال سر آن‌ها راه بیفتند، آن‌ها را اردوکشی کنند برای رسیدن به قدرت وزارت و وکالت. اما این‌جور نیست که اگر بنا شد اردوکشی‌های جریان‌های لائیک در مملکت رسم شد و این‌ها در عرصه جامعه آمدند، قصه به نفع وزارت و وکالتِ یک جریان سیاسی سکولار در بیاید، بلکه قصه به نفع سلطه دشمن بر این ملت مظلوم تمام خواهد شد و این‌ها پیاده‌نظام دشمن می‌شوند که ما نمونه‌اش را در 28 مرداد دیدیم.

 

آمریکا در جریان فتنه 88 همان نقشه کودتای 28 مرداد را به کار گرفت

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقشه آمریکا برای اجرای کودتای نرم در جریان اتفاقات پس از انتخابات سال 88، اظهار داشت: در جریان فتنه 88 دقیقا امریکایی‌ها همین نقشه را پیاده کردند. یعنی تجربه 28 مرداد را در فتنه 88 خواستند پیاده کنند که اردوکشی‌های خیابانی به وسیله جریان‌های لائیکی که شعار می‌دادند «نه غزه، نه لبنان» و «جمهوری ایرانی»، خواستند به وسیله این‌ها بیایند نقشه کودتای 28 مرداد را دوباره اجرا کنند و یک ربع قرن دیگر مستشاران چکمه به پای امریکایی بر گرده این مردم مسلط شوند که هوشیاری و هوشیارسازی این رهبر حکیم فرزانه و پایمردی شما مردم، این نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.(تکبیر)

وی در پایان تأکید کرد: به مقتضای این عبرت 28 مرداد، مردم ما باید بدانند (که) از هر حلقومی ندایی به عنوان حمایت از ولنگاری، بی‌بندوباری و حرکت‌های ضد اررشی بلند شد، بدانند این حلقوم یا حلقوم مزدور آمریکاست یا حلقوم عنصر ندانسته‌ای که آب به آسیاب آمریکا می‌ریزد.(تکبیر)

 

فیلم خطبه دوم


دریافت

نظرات (۳)

باعرض سلام:با توجه به این بیکاری و کارهای شرکتی که شخصی بی بندبار و بی حجابی میخواهند و بی حجابی را رونق میدن تحت عنوان روابط عمومی بالا به نظر من باعث سست شدن ایمان و حجاب دختران مملکتم میشود. من خودم لیسانس برنامه ریزی شهری 4 ساله که بیکارم استخدامی های شرکتی هم به دلیل با حجاب بودنم ردم میکنند و بهانه های الکی میارند درصورتی که خودم دقیقآ مفهمم برای حجاب هس خواهشآ فکری برای ما جوان ها بکنید از دولت هم که امید نیس آستان قدس هم که همش سهمیه ای شده پدر بازنشته میشه پسرش یا دخترش میاد.به فکر ماهم باشین
سلام.
بنده بعنوان یک شهروند مشهدی بهمراه همفکران و دوستان خودم از حرکت به جا و درستی که امام جمعه ی محترم بر ضد بی بندوباری و ولنگاری در پیش گرفته اند حمایت میکنیم.و من الله توفیق
علم الهدی من از تو متنفرم مردمم از تو متنفرن تو یک روحانی نچسبی. .ضمن اینکه اون دنیا به خیلیها بابت تعمتها و پروگریهایی که داشتی بدهکاری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی