۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

بسیج دانشجویی 6 دانشگاه مطرح مشهد با اعلام حمایت از مواضع حکیمانه آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص عدم برگزاری کنسرت در مشهد اعلام کردند: بهره‌برداری انتخاباتی دولت از موضوع کنسرت‌ها خیانت به انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بسیج دانشجویی 6 دانشگاه مطرح مشهد در بیانیه‌ای با حمایت از مواضع حضرت آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خصوص عدم برگزاری کنسرت در مشهد و عدم تبدیل مشهد به مجموعه گردشگری خطاب به وزیر ارشاد اعلام کردند: نکته عجیب ماجرا اینجاست که علی‌رغم وجود مشکلات عدیده فرهنگی در کشور و بخصوص در مشهد معلوم نیست وزارت فرهنگ و ارشاد چرا در اولویت‌بندی کارهای فرهنگی کنسرت را در اولویت اول خود قرار می‌دهد در صورتی که آنقدر در حوزه فرهنگ کم‌کاری و بی‌مسئولیتی شده که رهبر انقلاب از آن به عنوان ولنگاری فرهنگی نام می‌برند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران طلیعه‌ای نو برای ملت‌ها و دنیای امروز ماست، انقلابی که فرصت آزادی و رهایی انسان از چنگال فساد و تباهی بوده و امروز به برکت خون شهیدان راه انقلاب سخنش در سرتاسر جهان به صدا در می‌آید. انقلابی که هدف آن از اولین روزهایش ندای اسلامی شدن جامعه را سر می‌داد، اما با گذشت زمان و با حضور برخی چهره‌ها و عناصر خودباخته و خسته از انقلاب در برخی قسمت‌ها، آرمان‌ها و ارزش‌ها هر روز بیش از پیش از یادها می‌رود چنانکه رهبر انقلاب بارها تاکید بر نگرانی فرهنگی داشته‌اند تا جایی که لب به سخن گشوده و سخن از فدا کردن جان خود در راه فرهنگ اسلامی و ایرانی را دارند. بدون شک وقتی وظیفه نظام اسلامی تحقق حاکمیت خداوند و رساندن انسان‌ها به کمال الهی است هرگونه عمل و اقدامی که خلاف این موضوع را دنبال نماید قطعا باطل و خلاف هدف غایی بشریت می‌باشد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: طی روزهای گذشته و پس از سخنرانی حضرت آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص عدم برگزاری کنسرت در شهر مشهد واکنش‌های متعدد، عجولانه و غرض‌ورزانه نسبت به این سخنان رخ داد، حال آنکه سخنان آیت‌الله علم‌الهدی برپایه همان هدف اصلی انقلاب که تمدن‌سازی و حاکمیت روح اسلامی در همه ابعاد است بود و از آنجایی که کنسرت و کارهایی این‌چنینی که (نباید در اولویت‌های اصلی مسؤولان باشد!) با ابتذال فرهنگی همراه است، قطعا نمی‌توان از آن به کمال مطلوب نظام اسلامی رسید.

بسیج دانشجویی 6 دانشگاه مطرح مشهد تصریح کردند: سئوال اینجاست شهر مشهد که قرار است سال آینده به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام معرفی گردد آیا شایسته است که با وجود امام مهربانی‌ها در این شهر شاهد وجود درصد بالای طلاق و اعتیاد و دزدی و... باشد؟ آیا صلاح مشهد در این است که مردم حاشیه شهر مشهد در پی بی‌توجهی و غفلت مسؤولان، از کمبود آذوقه فرهنگی رنج بربند و بخشی از آن‌ها در فقر و فحشا و اعتیاد به سر برند اما وزارت ارشاد به جای تخصیص بودجه فرهنگی برای رفع مشکل این پدیده هر روز فکر و ذکرش لغو کنسرت در شهرهای کشور است؟

در ادامه این بیانیه آمده است: ظاهرا پسوند اسلام برای وزارت ارشاد باری اضافه است و شخص وزیر و متولیان اصلی مقوله فرهنگ در کشور دوست دارند کارهایی که در رژیم طاغوت انجام می‌شد را انجام دهند که پافشاری بر کنسرت‌های مخالف شئونات اسلامی اولین مرحله آن است! و نفوذ فرهنگی نیز که به دنبال سست‌کردن باورها و اعتقادات مردم است با این ولنگاری و عدم اولویت‌بندی درست از سوی دست‌اندرکاران امر تحقق خواهد یافت، تاسف بار اینجاست که متولیان امر نه در دولت هفتم و هشتم و نه در دولت فعلی که وزیر فرهنگش خود را پیرو وزیر فرهنگ لندن‌نشین دولت اصلاحات می‌داند هیچ دیدگاه درستی نسبت به نفوذ فرهنگی و تهاجم فرهنگی که دو دهه قبل که رهبر انقلاب از آن سخن گفتند ندارد و آن را توهم می‌خواند.

این بیانیه تصریح می‌کند: آقای جنتی شما باید پاسخگوی مردم و پاسخگوی درگاه حق‌تعالی باشید که چگونه با دست خود زمینه انحراف از مسیر الهی را فراهم می‌آورید! و مسؤولان استانی را تحت فشار قرار می‌دهید که حتما باید کنسرت در شهرها برگزار گردد. براستی جناب جنتی هدف شما از پیگیری مجدانه این قبیل کنسرت‌ها که با ابتذال مطلق همراه است چیست؟ همچنین از جنابعالی انتظار می‌رود تا برنامه‌های خود را در سایر زمینه‌ها اعلام کنید و مشخصا اعلام کنید نقش وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص معضل حاشیه شهر مشهد چیست؟ برنامه شما در خصوص افزایش سرانه مطالعه چیست؟ وزارت فرهنگ چه اقدامی در راستای تسهیل زیارت حرم رضوی انجام داده است؟ چه اقدام موثری در راستای عفاف و حجاب و الگوی مدنظر اسلام انجام داده‌اید و صدها موضوع دیگر. حال پاسخ دهید در بین کارهای روی زمین مانده فرهنگی در سطح کشور و شهر مشهد کنسرت موسیقی اولویت چندم می‌باشد؟!

در این بیانیه آمده است: نکته بسیار مهمی در این بین هست و آن هم اینکه غرض‌ورزان و مردم بدانند کسی با موسیقی فاخر مشکلی ندارد اما وقتی برخی موسیقی‌های مبتذل تبدیل به کنسرت‌های خلاف شئونات اسلامی می‌شود آن هم در شهر امام رضا(ع) که ولی نعمت کشور محسوب می‌شوند با کدام دیدگاه اسلام و منویات رهبر انقلاب همخوانی دارد؟

بسیج دانشجویی 6 دانشگاه مطرح مشهد تصریح کردند: روز گذشته نامه‌ای سراسر تهمت و افترا خطاب به آیت‌الله علم الهدی توسط برخی هنرمندان منتشر شد که همه مشکلات ما حل شده و فقط موضوع کنسرت مانده؟ در صورتی که این سخن مطالبه ما نیز هست که با وجود مسایل و مشکلات عدیده فرهنگی در شهر مشهد اهتمام و فشار وزارت ارشاد برای برگزاری کنسرت آیا محلی از اعراب دارد؟ شاید هم عده‌ای در وزارت ارشاد با پافشاری بر برگزاری کنسرت‌ها بدنبال کسب رای در انتخابات سال 96 هستند که اگر این امر صادق باشد قطعا به نظام و انقلاب و شهدا خیانت کرده‌اند و هیچ یک از امت حزب‌الله در پل صراط از این افراد نخواهند گذشت.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: سخن آخر اینکه ما بسیجیان 6 دانشگاه مطرح مشهد با قاطعیت از مواضع حکیمانه حضرت آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص عدم برگزاری کنسرت در مشهد و عدم تبدیل مشهد به مجموعه گردشگری حمایت می‌کنیم.

امضا کنندگان: بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه سجاد مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی