۱۴۰۳ يكشنبه ۱۸ شهریور

امر به‌ معروف و نهی از منکر رمز حیات اجتماع است

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳ ق.ظ

   

امر به معروف و نهی از منکر، عامل اصلی حیات اجتماعی است، جامعه‌ای که در آن، افراد مسئولیتی در سرنوشت اجتماعی خود ندارند، جامعه مرده است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی  نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه دومین جلسه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر خراسان رضوی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، امر به ‌معروف و نهی از منکر را عامل اصلی و رمز حیات اجتماعی دانست و تأکید کرد: اگر مسؤولیتی برای افراد جامعه از نظر سرنوشت اسلامی در جامعه‌ای وجود نداشته باشد، آن جامعه مرده است.

وی با تأکید بر اینکه تعبیر «مرده بودن جامعه» از حضرت امیرالمؤمنین(ع) نقل‌ شده است، گفت: مرده بودن جامعه به این معنی است که حرف زدن در آن نتیجه‌ای ندارد و وجود این جامعه نقشی در زندگی افراد ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر امر به ‌معروف و نهی از منکر در قالب یک جریان مؤثر در جامعه حاکم نباشد آن جامعه مرده است، تصریح کرد: انسان‌هایی که در چنین جامعه مرده‌ای زندگی می‌کنند و اجتماع نقشی در زندگی آن‌ها ندارد و یا اگر نقشی دارد این نقش قابل‌ کنترل نیست،‌ بدبخت‌ترین انسان‌ها هستند.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به فعالیت‌های ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: همان‌طور که مستحضرید قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اخیراً در مجلس تصویب‌ شده و به‌ تازگی به استان‌ها ابلاغ‌ شده است و ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر در مشهد تا امروز پیگیر تنظیم برنامه و ایجاد ساختار دبیرخانه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه راهکارهای امر به‌ معروف و نهی از منکر باید منسجم باشد، افزود: دبیرخانه ستاد برای تدوین این راهکارها تاکنون زحمات زیادی در هماهنگی دستگاه‌های مختلف متحمل شده و تفاهمنامه‌ای را تنظیم و میان دستگاه‌ها به امضا رسانده است و امیدواریم اجرای این تفاهمنامه در رواج امر به‌ معروف در جامعه مؤثر باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی