۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

   

اکنون خدا را شاکریم که با امر مقام معظم رهبری مبنی بر هماهنگ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی حاشیه شهر و در سایه رهنمودهای آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی شاهد افتتاح چهارمین مرحله از این اقدامات هستیم.

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی در آیین افتتاح مرحله چهارم پروژه‌های حاشیه شهر مشهد که صبح امروز در بوستان قائم برگزار شد، گفت: بیش از صد نفر از علمای حوزه که به وسیله نمایندگی ولی فقیه در سپاه استخدام شدند در مساجد و پایگاه‌های بسیج فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه جریان روحانی فعالیت‌های فرهنگی حاشیه شهر را اداره می‌کنند، افزود: طرح کوثر که به وسیله مرحوم آیت‌الله طبسی تأسیس شد و اکنون با قدرت در حال اجراست و دومین جریان فعالیت‌های سازنده سازمان تبلیغات است که با همکاری شهرداری تعدادی از علما به فعالیت مشغولند و سومین گروه حوزویانی هستند که برحسب استخدام اخیر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه به فعالیت پرداخته‌اند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه برحسب رهنمودهای مرجع عالیقدر آیت‌الله مکارم شیرازی ستاد ساماندهی هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی شهر در دو سال گذشته ایجاد شد، تصریح کرد: اکنون خدا را شاکریم که در سایه رهنمودهای ایشان و امر رهبری مبنی بر هماهنگ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی حاشیه شهر شاهد افتتاح چهارمین مرحله از این اقدامات هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در بیش از 100 مسجد در حاشیه شهر نمازهای پومیه را به جماعت اقامه می‌شود، خاطرنشان کرد: حوزویان علاوه بر مساجد، مدارس و محیط‌های آموزشی حاشیه شهر را نیز با فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خود تحت تأثیر قرار داده‌اند.

وی از تقسیم حاشیه شهر به هفت پهنه خبر داد و گفت: در رأس هر پهنه یک عالم حوزه حضور دارد که هماهنگی لازم را بین مساجد و کلیه فعالیت‌های مجموعه‌های فرهنگی انجام می‌دهد و در کنار آن نیز فعالیت‌های عمرانی آن منطقه را هماهنگ و نظارت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این هماهنگی‌ها به انسجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی افزوده است و ما افتخار می‌کنیم که در برابر رهنمودهای آیت‌الله مکارم سرافراز شده‌ایم.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان فعالیت‌های سپاه را در حاشیه شهر ارزشمند خواند و گفت: شهردار متدین به همراه شورای متعهد و سپاه پاسداران حسب‌الامر فرمایشات رهبری این فعالیت‌ها را در حاشیه شهر مشهد انجام دادند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی