۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

برخی نمی‌خواهند نیروی متدین در دولت باقی بماند

پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۰۵ ب.ظ

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، برخی جریان‌های سیاسی به دنبال حذف نیروهای متدین از کابینه دولت هستند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز با علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی دیدار کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در این دیدار به بیان مشکلات موجود در سرمایه‌گذاری‌ها در مشهد پرداخت و اظهار کرد: مشکل بزرگی که در استان با آن مواجه هستیم، گرایش سرمایه‌های موجود در استان، در مقام بهره‌برداری از موقعیت ایاب و ذهاب زائران است.

ایشان، تمایل سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در مراکز تفریحی، عیاشی و مصرفی خاص برای بهره‌مندی از سود کلان فردی عنوان کرد و ادامه داد: نتیجه اجرای چنین سرمایه‌گذاری‌هایی، برهم زدن هویت قداست شهری و هویت امام رضا (علیه‌السلام) در این شهر است.

به دنبال ساخت شهر تمدن در مشهد بودند

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: در دولت سابق، یک شرکت فرانسوی با مشارکت یکی از مسؤولان محلی، طرح ایجاد شهر تمدن در ارتفاعات جنوبی شهر از منطقه زشک، شاندیز تا بینالود را داشتند که کلنگش را نیز زدند، من قویاً در مقابل آن ایستادم که در همین زمان، پدیده این فضا را ایجاد کرد.

ایشان با اشاره به فضاسازی‌های ایجادشده پیرامون مخالفت با سرمایه‌گذاری در مشهد و استان، خاطرنشان کرد: مشهد استعداد قوی کار و نیروی انسانی بالایی دارد که برای مسائل تولیدی بسیار مستعد هستند؛ به‌طور مثال، از کوه‌های مجاور، 12 رودخانه به مشهد سرازیر می‌شود و همین تعداد به سمت نیشابور روان است اما در طول این 37 سال، هیچ سدی نه به سمت مشهد و نه به سمت نیشابور ساخته نشده است که نتیجه آن، جاری شدن سیل در فصل بارندگی و خشک‌سالی در فصل گرما است.

با راه‌اندازی مراکز عیاشی، هویت زیارت مشهد از بین می‌رود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با یادآوری این‌که همه به فکر سرمایه‌گذاری برای مراکز تفریحی، مجتمع‌های آبی و مراکز عیاشی هستند، تصریح کرد:، وقتی چنین مراکزی راه افتاد، کسی برای زیارت به مشهد نمی‌آید؛ من با سرمایه‌گذاری مخالفتی ندارم، اگر می‌خواهند کارخانه بسازند، بیاید، اگر می‌خواهند سد درست کنند، نیرو و امکاناتش هست.

ایشان با انتقاد از برخی فعالیت‌ها برای ساخت هتل گران‌قیمت در ارتفاعات مشهد، گفت: برخی زائران ما یا در خیابان می‌خوابند، یا در کمپ هستند و یا در چادرهای مسافرتی به سر می‌برند، آن‌وقت یک آقایی می‌خواهد هتل هفت ستاره بسازد و برخی مشهدی‌ها به خاطر مخالفت با ساخت این هتل با ما اختلاف پیدا کردند.

وجود پتانسیل کاری جوان در استان

آیت‌الله علم‌الهدی به نیروی انسانی جوان استان اشاره و عنوان کرد: خراسان رضوی ظرفیت‌های بالایی در کشاورزی و صنعت دارد و با توجه به سیل جمعیتی موجود در مشهد، اگر در کشاورزی و صنعت سرمایه‌گذاری شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

ایشان افزود: قالب کارخانه‌هایی که در مشهد تعطیل‌شده‌اند، کارخانه‌هایی هستند که ذیل اصل 44 قانون اساسی، کارخانه‌ها را خریده‌اند تا از تسهیلاتش استفاده کنند؛ دولت قبل برای مشاغل زودبازده تسهیلاتی در نظر گرفت که برخی کارخانه‌داران در استان به استاندار گفتند اگر به مشاغل کوچک تسهیلات بدهید، بازگشت سرمایه نخواهید داشت، استاندار هم تمام این تسهیلات را به کارخانه‌ها دادند و آنان هم کارگران خود را اخراج و کارگران روز مزد استخدام کردند.

برخی نمی‌خواهند نیروی متدین در دولت باقی بماند

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که امیدوارم شما با کمک وزارت صنعت و تجارت در راه حل کردن این مشکلات قدم بردارید، افزود: وزارت شما، وزارتی است که در انتخابات حرف نهایی را می‌زند یعنی به همان مقدار که مشکلات مردم حل شود، دولت جلو می‌رود اما همان‌قدر که مشکلات باقی بماند، دولت عقب‌تر می‌رود.

ایشان در خصوص برخی تحرکات برای کنار گذاشتن نیروهای متدین و انقلابی از بدنه دولت، عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، برخی جریان‌های سیاسی به دنبال حذف نیروهای متدین از کابینه دولت هستند تا دست آقای روحانی را خالی کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی