۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

مرزبانان در خط مقدم مبارزه با دشمن هستند

سه شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۲۸ ب.ظ

   

مرزبانان نقش مهم و موثری در سطح کشور ایفا می‌کنند، نکته‌ای که اگر در تمامی فرماندهان روشن باشد ولی در خانواده شما مخفی است، نقش آفرینی شما در سیاست نظام و حیات نظام در دنیای امروز است. در تمامی هجمه‌ها و برخورد‌هایی که دشمنان برای ما در نظرگرفته‌اند، صف اول مقابله را مرزبانی دانسته‌اند

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی شامگاه گذشته در همایش بصیرت افزایی فرماندهان و معاونین مرزبانی اظهار داشت: در گرایش‌های قلبی واقعیت‌هایی در بینش و فکر افراد جلوه می‌کند که در خط دهی همه عمر اثر گذار است، در این سفر باید از این وجه مشترک ممتاز بهره‌گیری شود.

 

وی با بیان اینکه مرزبانان نقش مهم و موثری در سطح کشور ایفا می‌کنند،گفت: نکته‌ای که اگر در تمامی فرماندهان روشن باشد ولی در خانواده شما مخفی است، نقش آفرینی شما در سیاست نظام و حیات نظام در دنیای امروز است؛ ما امروز جریان یکتایی در دنیا هستیم که همه دنیا برای سرکوب ما بسیج شده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تصریح کرد: سعید جلیلی در زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، در دیداری که با بنده داشت در مورد نشست ۱+۵ در استانبول توضیحاتی را بیان کرد؛ روزی نماینده چین از من وقت ملاقات خواست و در این دیدار بیان کرد آنچه اعضای ۱+۵ بدان تاکید دارند و آن را اصل می‌شمارند این است که ایران نباید باشد و باید براندازی شود.

 

وی ادامه داد: نماینده چین بیان داشته، اگر در نشست‌ها اختلافی بین کشور‌ها وجود دارد، اختلاف در روش براندازی شما است ولی در اصل براندازی و نیستی ایران هیچ یک از کشور‌ها اختلافی ندارند چون شما برای همه ما ایجاد مزاحمت کرده‌اید؛ یکی از مزاحمت‌ها انرژی هسته‌ای است و ایران تنها کشوری است که در دنیا انرژی هسته‌ای را به دست آورده بدون اینکه این دستاورد را بدون ارتباط با کشور‌های غرب به دست آورده باشد.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در همه هجمه‌ها و برخورد‌هایی که دشمنان برای ما در نظرگرفته‌اند، صف اول مقابله را مرزبانی دانسته‌اند؛ ۸ سال دفاع مقدس ثابت کرده است که اگر همه قدرت‌های دنیا دست به دست هم دهند نمی‌توانند ما را از میان بردارند چون نمی‌دانند چگونه با ما مقابله کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کشور‌های غربی در این محاسبه مانده‌اند که آیا می‌توانند با ایران موازنه قدرت داشته باشند یا خیر؛ دشمنان با گذشت سال‌های زیادی از جنگ تحمیلی نیرو‌های خود را در اطراف ما مستقر کردند ولی قدرت نزدیک شدن به ما را ندارند بدان جهت که در موازنه قدرت تردید دارند.

 

وی افزود: نبود موازنه قدرت سبب شده است که دشمن به انواع وسایل و ابزار متوسل شده‌ و جریان فرهنگی، اقتصاد و مسائل امنیتی ما را نشانه گرفته‌ و برآن هستند که به واسطه آن در کشور نفوذ کنند؛ این در حالی است که برخود اول با مرزبانی است.

 

آیت الله علم الهدی ضربه فرهنگی را قوی‌ترین حرکت دشمنان دانست و تاکید کرد: غرب در صدد است بین مردم و نظام فاصله بیندازد و سفره دین را از زیر پای مردم جمع کند تا وابستگی مردم به نظام قطع شود؛ این اقدامات تنها به وسیله تهاجم فرهنگی، بی اعتقاد کردن جوانان و گمراهی مردم حاصل می‌آید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مرزبانی در جبهه اول در مقام برخورد با کالاهای ضد فرهنگی قرار دارد؛ دشمنان تنها راه نفوذشان در اقتصاد این است که ما را از توان اقتصادی داخلی، فعالیت‌ها و استعداد‌های داخلی تهی کنند تا بیش از پیش به اقتصاد غرب وابسته شویم.

 

وی افزود: از بین بردن تولید داخلی و سرمایه گذاری داخلی از جمله اهداف دشمن است و برآن هستند که بازار ۷۵ میلیونی ایران را به روی اجناس داخلی ببندند و به روی اجناس خارجی باز کنند.

 

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه رهبری قاچاق را آفت اقتصاد مقاومتی می‌دانند، تاکید کرد: آنچه که موجب نگرانی است، سیل عظیم کالا‌های قاچاقی است که از مسیر‌های قانونی به کشور وارد می‌شود، وظیفه مرزبانی این است که این کالاها پیش از رسیدن به مرز‌ها کشف شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: وضعیت امنیت ما به عنوان آخرین ترکش دشمن برای نابوی ایران است، دشمن ناامنی را از خارج وارد کشور ما می‌کند چون توانایی برهم زدن امنیت ما را ندارند؛ فتنه ۸۸ ثابت کرد که با ناامن کردن شرایط داخلی نمی‌توانند موفقیتی حاصل آوردند چون جریان‌های همسو با آن‌ها از نفوذ قابل قبول سیاسی در داخل کشور برخوردار نیستند تا بتوانند امنیت ما را برهم زنند، پس باید ناامنی را از خارج در مرز‌های ما ایجاد کنند.

 

وی با بیان اینکه مرزبانی در مقابل ناامنی می‌ایستد و برخود می‌کند، اظهار داشت: همه ناامنی وارداتی به کشور توسط مرزبانی متوقف می‌شود؛ تمام دشمنی‌ای که دنیا با ما دارد تنها به واسطه اقتصاد و منابع طبیعی نیست بلکه دین مورد هجمه دشمن قرار گرفته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی