۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نمازجمعه اول آذر 92

جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۱۵ ب.ظ

همه ما باید بسیجی بودن را از زینب کبری (سلام الله علیها) یاد بگیریم.

دشمن می‌تواند قدرت‌های نظامی ما اعم از نیروها، توان و تجهیزات ما را ارزیابی کند، اما اقتدار بسیج را نمی‌تواند ارزیابی کند، دشمن نمی‌تواند برآورد دقیقی از نیروهای بسیجی داشته باشد. و این ، یکی از دلایل ناتوانی دشمن در برابر جمهوری اسلامی است.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمة الله) حرم امام رضا (علیه السلام)

 

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت

 

بخش عربی از خطبه ی دوم

دریافت

 

 

آیت الله علم الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه ی این هفته با اشاره به هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج تکیه‌گاه و مظهر اقتدار نظام است.

 

وی با اشاره به این تعبیر رهبر معظم انقلاب که اخیرا در مورد بسیج فرمودند، ابراز کرد: ایشان بسیج را ابهت نظام عنوان می کنند.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج یک شعار نبود بلکه کاملا قابل تحلیل می باشد.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دشمن می‌تواند قدرت‌های نظامی ما اعم از نیروها، توان و تجهیزات ما را ارزیابی کند، تصریح کرد: اما اقتدار بسیج را نمی‌تواند ارزیابی کند، دشمن نمی‌تواند برآورد دقیقی از نیروهای بسیجی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: ترکیب بسیج به دلیل ارتباط با بدنه مردم و حضور انواع تخصص‌ها در آن قابل ارزیابی برای دشمن نیست.


امام جمعه مشهد با اشاره به قطعنامه 598، گفت: بیش از 25 سال که از جریان قطعنامه 598 می‌گذرد، دشمن در این مدت ما را از چند جهت محاصره کرده است و 25 سال است که دائم تکرار می‌کند که گزینه نظامی روی میز است اما جرأت تعرض و نزدیکی به ایران اسلامی را ندارد.

 

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: عدم امکان ارزیابی از توان بسیج یکی از دلایل ناتوانی دشمن در برابر جمهوری اسلامی است.

 

وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: تحریم‌های آمریکا ما را به وضعیت فرزندان امام حسین(ع) در جنگ با دشمن دچار نکرده است.

 

امام جمعه مشهد بزرگترین بسیجی دنیا حضرت زینب کبری(س) عنوان کرد و گفت: همه ما باید بسیجی بودن را از این فرمانده دلاور یاد بگیریم.

 

آیت الله علم الهدی خطاب به مدیران کشور ابراز کرد: مدیران کشور از ظرفیت‌های دیپلماسی استفاده کنند و ما نیز مانند رهبری از این موضوع حمایت می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: آنچه که مهم است این نکته است که دشمن درنده‌تر شده است و ما باید به دنبال احیای اقتصاد با مدل اقتصاد مقاومتی باشیم.

اقامه ی نماز

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی