۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

خطبه دوم ـ جریان فساد فرهنگی و اخلاقی در این نظام و در این جامعه مقدس انقلابی شهید داده ما، آن‌قدر تأسف‌بار است که مقام معظم رهبری دغدغه‌ی خودشان را به‌عنوان «ولنگاری فرهنگی» اظهار داشتند و فرمودند: «یک ولنگاری فرهنگی در همه ابعاد، جامعه را فراگرفته است».

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 25 تیرماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، بابیان این‌که در هفته عفاف و حجاب قرار داریم، اظهار کرد: در هفته عفاف و حجاب به سر می‌بریم، به مناسبت روز 21 تیرماه که سالگرد حادثه جان‌گداز قیام خونین مردم این شهر در مسجد گوهرشاد برای دفاع از عفاف و حجاب بوده است.

من تشکر می‌کنم از همه شما عزیزان مخصوصاً خواهران گرامی که در روز دوشنبه، راهپیمایی باشکوهی را در دفاع از عفاف و حجاب و مقاومت در اصل عفت و عصمت از خودشان نشان دادند و این راهپیمایی را در هوای نامناسب گرم در آن روز به‌جا آوردند و بعد هم در مسجد گوهرشاد تجمع فرمودند، هم این تجمع و هم آن راهپیمایی موردتقدیر و تشکر است.

مسئله عفاف و حجاب، یک مسئله‌ای است که علی ایحالأ، لبه تیغ تیز دشمن بر پیکره دین و اسلام از این نقطه آغاز شد و مجموعه تهاجم به ارزش‌های دینی، از مسئله حجاب در گذشته صورت گرفت و امروز هم صف مقدم تهاجم دشمن در تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی، باز مسئله حجاب و مسئله عفاف است.

باید از ظرفیت‌های مردمی در مقابله با ناهنجاری‌ها استفاده شود

بی‌حجابی برای ما قابل‌توجه است، حجاب وابسته به یک عفت اخلاقی و عمومی در درون فکر، اندیشه، احساس، عاطفه و اعتقاد خواهران ماست که باید فرهنگ‌سازی بشود اما بی‌حجابی یک منکر شرعی و یک ناهنجاری ابزار دشمن در تهاجم فرهنگی است که بایستی از همه ظرفیت‌های نظام و قدرت‌های انقلاب و ایمان و عقیده شما مردم در مقابله‌ی با این ناهنجاری، استفاده بشود. «تکبیر»

جریان فساد فرهنگی در کشور تأسف‌بار است

جریان فساد فرهنگی و اخلاقی در این نظام و در این جامعه مقدس انقلابی شهید داده ما، آن‌قدر تأسف‌بار است که مقام معظم رهبری دغدغه‌ی خودشان را به‌عنوان «ولنگاری فرهنگی» اظهار داشتند و فرمودند: «یک ولنگاری فرهنگی در همه ابعاد، جامعه را فراگرفته است»؛ این ولنگاری فرهنگی در همه ابعاد یعنی هم فضای اجتماعی مردم را این ولنگاری فرهنگی فراگرفته، هم حوزه نخبگان و اندیشمندان و فرهیختگان را این ولنگاری فراگرفته و هم عرصه مدیریت‌ها و مسؤولیت‌ها و متولیان فرهنگی را این ولنگاری فراگرفته است.

بی‌توجهی مسؤولان به ولنگاری فرهنگی باعث فراگیر شدن فساد می‌شود

اگر ما در یک جامعه‌ای زندگی کردیم که مردم دچار ولنگاری فرهنگی شدند، یعنی غیرت دینی در این جامعه ضعیف شده و دیگر غیرتمند دینی آن‌چنان در جامعه وجود ندارد یا غیرت دینی قوی نیست و قدرت ندارد که در جامعه، ولنگاری فرهنگی و ولنگاری اخلاق دینی به وجود آمده است اما در عرصه فرهیختگان و نخبگان اگر ولنگاری فرهنگی باشد، یعنی حساسیت نخبگان جامعه و فرهیختگان جامعه که الگوهای انسان زیستی در جامعه ما هستند نسبت به مفاسد، خسارت‌ها، نسبت به آسیب‌های روحی و انسانی جامعه، این حساسیت از آنان گرفته‌شده است و اگر بنا شد نخبگان جامعه، علمای جامعه، دانشمندان و جریان‌های آکادمیک جامعه نسبت به آسیب‌های انسانی در جامعه واقعاً حساس نشوند، فساد همه‌جا را از بین می‌برد.

ولنگاری فرهنگی متولیان فرهنگ نشان از بی‌اعتقادی آنان به بازخواست الهی است

اما ولنگاری در حوزه مسؤولین و متولیان فرهنگی نظام و جامعه وقتی به وجود آمد، این نشان از بی‌تفاوتی و نشان عدم توجه به مؤاخذه الهی دارد، اگر در جامعه گنه‌کار، یک فاسد الاخلاق فرهنگی وجود داشته باشد، به‌عنوان گناه خودش در درگاه حضرت احدیت مؤاخذه می‌شود اما یک مسؤول و متولی فرهنگی در مقابل گناه دیگران، مفاسد دیگران، آلودگی‌های فراگیر فرهنگی در جامعه مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد و اگر متولیان ما دچار ولنگاری فرهنگی شدند، معنایش این است که این‌ها از خدا نمی‌ترسند، مؤاخذه الهی را در نظر نمی‌گیرند، وحشتی از عذاب قیامت، محشر، قبر و بازخواست الهی ندارند، مسؤولیت را در دست گرفته‌اند و درعین‌حال، در حوزه مسؤولیت آنان این‌همه فحشا، گناه و لاابالی‌گری وجود دارد.

عزیزان، برادران و خواهران، بنده یک آدم دولت ستیز نیستم، دولت ما از آدم‌هایی تشکیل‌شده که متدین‌اند، ولایت‌فقیه را هم قبول دارند، ولایی و ولایت گرا هم هستند، حتی اکثر این‌ها مقلد مقام معظم رهبری هستند و در رأس دولت، صرف‌نظر از این‌که یک رییس‌جمهور منتخب تنفیذ شده به‌وسیله مقام ولایت وجود دارد، یک روحانیت فقیه عضو خبرگان در رأس این دولت قرار دارد، آخر این چه مصوبه‌ای است که این دولت گذرانده که بایستی نیروی انتظامی در مسئله کنسرت‌هایی که مجوز گرفته‌اند، در منع این کنسرت‌ها دخالت نکند؟

این چه مصوبه‌ای است که می‌گوید محور اقتدار کشور باید نسبت به مفاسد فرهنگی بی‌تفاوت باشد؟

ولنگاری فرهنگی متولیان که در رأس آن، محور اقتدار نظام، مقام معظم رهبری فرمودند، نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است، یعنی محور اقتدار نظام در برابر مفاسد اخلاقی، مفاسد فرهنگی، فساد، فحشا، فسق و فجوری که قرار می‌گیرید، نه‌تنها بی‌تفاوت باشد بلکه اصلاً نباید دخالت کند؟ این چه نظام الهی و اسلامی شد؟ که محور اقتدارش در مقابل مفاسد باید بی‌تفاوت باشد، این مجوزی که دولت و وزارت ارشاد به کنسرت می‌دهد، آقا این مجوز را به چی دادند؟

آیا مجوز وزارت ارشاد به کنسرت، مجوز به همه مفاسد حاشیه آن است؟

فرض این است که این مجوز را داده‌اند به این جریان موسیقی که از نظر وزارت ارشاد، ضد اخلاق شناخته‌نشده و این موسیقی اجرا بشود، بیشتر از این‌که مجوز نیست، آیا به همه بی‌بندوباری‌هایی که در حاشیه یک کنسرت انجام می‌گیرد، به تمام بی‌عفتی‌هایی که در حاشیه کنسرت به‌وسیله افراد به وجود می‌آید، در برابر آن مفاسدی که وقتی از جلسه سالن کنسرت بیروت بیایند، شروع کنند وسط خیابان دختر و پسر همان برنامه‌های را دوباره انجام دادن و اردوکشی کردن، آیا مجوز وزارت ارشاد، مجوز به همه این‌هاست؟

آیا واقعاً مجوز وزارت ارشاد، مجوز همه این کارها هست؟ خب این کارها دارد انجام می‌گیرد، در هر کنسرتی که در هر نقطه‌ای در این کشور دارد اجرا می‌شود؛ شما می‌گویید نیروی انتظامی دخالت نکند و در مقابل همه این بی‌بندوباری‌ها حق منع ندارد، آقا نیروی انتظامی یک معاونت امنیت اخلاقی دارد، امنیت اخلاقی برای چیست؟ برای این‌که اگر ببیند قرار است یک برنامه‌ای اجرا شود که در حاشیه این برنامه امنیت اخلاق از بین می‌رود، امنیت عفت از بین می‌رود، نیروی انتظامی باید آن برنامه را جلوگیری کند.

جلوگیری از فساد توسط نیروی انتظامی، مقابله با مجوز وزارت ارشاد نیست

بحث مقابله با مجوز وزارت ارشاد نیست، یعنی نیروی انتظامی نمی‌آید مقابله کند با مجوزی که دولت داده است، نیروی انتظامی هر منطقه، هر محل، هر شهرستان و هر بخش وقتی می‌بیند می‌خواهد برنامه‌ای اجرا شود و در حاشیه این برنامه منکرات شرعی به وجود می‌آید و خلاف‌های بی‌ناموسی به وجود می‌آید، فحشا به وجود می‌آید و فسق و فجور است، چطور نیروی انتظامی دخالت نکند؟ این چه مصوبه‌ای است؟

آقای وزیر! وزیر شده‌ای که (منع مقابله ناجا با فساد) را تصویب کنی؟

شما متدینید، شما معتقد به انقلابید، در کشور اسلامی هستید، ما شهید داده‌ایم ، آقای وزیر، شما که وزیر شده‌اید با یک خودکار ده‌تومانی وزیر نشدید، شما با هزاران قطره خون شهید که از بدن او درآمده و بیش از 20 سال، 25 سال یک خانواده‌ای را به عزا و درد نشانده است، با خون او تو وزیر شده‌ای، وزیر شده‌ای این را تصویب کنی؟ خب به مجرد این‌که افراد مغرض بیایند به شماها یک گزارش می‌دهند، یک‌مرتبه در جلسات فضایی ایجاد می‌شود و چنین چیزهایی تصویب می‌کنند.

قوه قضاییه مانع تبدیل کشور به کانون توسعه فحشا می‌شود

برفرض که دولت بخواهد جلوی نیروی انتظامی را بگیرد، خوشبختانه ما در این نظام از یک قوه قضاییه قاطعی برخورداریم، دادستان‌های جوانمرد غیرتمند دینی ما در تمام نقاط این کشور، اجازه نمی‌دهند این سرزمین شهدا، کانون توسعه فساد و فحشا بشود. «تکبیر»

برای راضی کردن دشمن خدا از خود، یک برجام بس است!

و شما فکر می‌کنید دل یک جریان لائیک، یک اقلیت لائیک بی‌دینی که دنبال هوس‌بازی هستند در این مملکت، دل آنان را می‌خواهید به دست بیاورید؟ آنان را از خودتان راضی کنید؟ بابا نکنید! این‌که در مقام از خود راضی کردن دشمنان خدا برآمدید، یک برجام بس است.

دیروز، روز سالگرد توافق برجام بود، رییس‌جمهور آمریکا با کمال تبختر برنامه داد، نتیجه برجام را این معرفی کرد که ما توانستیم ایران را در انرژی هسته‌ای محدود کنیم، او این‌جور شعار داد، به فاصله دو ساعت بعد، کنگره آمریکا سخت‌ترین تحریم‌ها را دوباره تصویب کرد و ایران را در معاملات دلار تحریم کرد که ایران دیگر نتواند با دلار در هیچ کجای دنیا معامله کند چون تمام معاملات دلار در تراکنش بانک‌های آمریکایی وارد می‌شود، اگر در آنجا وارد نشد، معامله دلار پول‌شویی حساب می‌شود و دیگر کسی حاضر نیست با ما معامله کند.

دولت تدبیر و امید، امید یک مشت بی دین و لائیک است؟

این را در سالگرد توافق برجام انجام داده‌اند، دنبال کافر و دنبال دشمن خدا رفتن، دشمنان خدا را بخواهیم از خودمان راضی کنیم، این است عاقبتش و شما می‌خواهید یک‌مشت لاابالی ولنگار فرهنگی اقلیت لائیک کشور را راضی کنید، یک قاطبه متدینین، علما، مراجع و بزرگان را ناراضی می‌کنید؟ بابا این دولت، دولت تدبیر و امید است، امید کی؟ امید بی‌دین‌ها؟ یعنی علما ناامید شوند؟ یعنی متدینین ناامید شوند؟ فقط امیدی که آوردید برای بی‌دین‌ها آوردید که با این مصوبات، آنان خوشحال و امیدوار شوند که اینجا یک پایگاه جفتک‌اندازی، فسق و فجور به هر شکلی می‌خواهند، باشد؟ می‌خواهید آنان را راضی کنید؟

فیلم خطبه دوم



دریافت


فیلم خطبه عربی



دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی