۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

   

امروز شاهد تحول عظیم سپاه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در موقعیت سازنده اجتماعی می‌باشیم و شاهد ابتکارات واقدامات موثری در عرصه‌های گوناگون توسط سپاه پاسداران هستیم.

به گزارش Alamolhoda.com ،آیت الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی صبح امروز در آیین افتتاحیه مجتمع فرهنگی، تربیتی امام رضا(ع) اظهار داشت: با وجود اینکه مظاهر معنوی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درحال پیشرفت است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به حضور مقتدرانه و مداوم نهاد مقدس سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف انقلاب گفت: بر حسب تدابیر و ابتکارات حجت‌الاسلام سعیدی، امروز شاهد تحول عظیم سپاه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در موقعیت سازنده اجتماعی می‌باشیم و شاهد ابتکارات واقدامات موثری در عرصه‌های گوناگون توسط سپاه پاسداران بوده‌ایم.

وی ادامه داد: باورمندی به توحید و مجاهده با مال و جان، ۲ خصوصیت بارز مؤمنان است که در قرآن کریم مطرح شده و بین این خصوصیت یک محور، نفی تردید پس از باورمندی است که این نفی تردید هم در حوزه باورمندی و هم در حوزه مجاهدت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: پس از تشکیل نظام مقدس اسلامی، شاهد کاهش مجاهدان انقلابی زمانی بودیم که انقلابیون در مجاهده با جان و مال خود تردید به دل خود راه دادند، در واقع باورمندی وجود داشت اما با فراهم شدن عرضه بهره‌برداری از ارزش‌ها و قدرت‌ها وجود آمده بود که باعث شد برخی انقلابیون در مجاهده با جان و مال تردید کردند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر مشکل‌ساز بودن انحصار نفی تردید در باور افراد و بروز نکردن آن در جهاد خاطرنشان کرد: افراد انقلابی که در اوایل انقلاب از جان خود در راه راه خدا گذشتند امروز در فراز و نشیب‌های سیاسی دچار تردید می‌شوند و فرزندان و خانواده، مقام و موقعیت اجتماعی و سیاسی برایشان مهم‌ می‌شود و دچار تردید می‌شود که اگر پای جان و مال به میان آمد جهاد را باید ادامه داد یا متوقف کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: تردید در جهاد ضررش از تردید در باور بیشتر است و اگر تردید در جهاد به وجود بیاید فرد خودش را در کنار خدا مطرح می‌کند که سبب همه ریزش‌ها و مشکلات برای نظام و انقلاب می‌شود‌‌.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امروز در بدنه بسیج، نهاد مقدس سپاه دچار مشکل تردید در جهاد هستیم که نیازمند رسیدگی و انجام ابتکارات است.

امام جمعه مشهد در پایان با بیان اینکه تشکیل چنین موسسات و مراکز همچون فرهنگی، تربیتی امام رضا(ع) موجب مباهات است اظهار داشت: امیدواریم با همت عالی و ابتکارات ارزشمند سپاه پاسداران به‌ ویژه حجت‌الاسلام سعیدی در عرصه جهاد نیز اقدامات و ابتکارات موثری انجام ‌شود و در جهات تبلیغی و فرهنگی جریانات شهر ما از این امکانات استفاده می‌شود و امیدواریم ‌عنوان مهمان‌خانه امام رضا مورد پذیرش آن حضرت رئوف و مهربان قرار گیرد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی