۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

یادواره ی شهدای قم

دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۵۳ ب.ظ

شهیدان زنده اند الله اکبر ، یعنی سازش با آمریکا هرگز

این احساس خطر آمریکا این است که امروز در دنیا ، آمریکا حرف اول را نمی زند و این نتیجه ی شهادت همین زین الدین هاست. آمریکا می خواهد مردم ما شهید زین الدین ها را فراموش کنند.رابطه ما با آمریکا رابطه ی میش باگرگ است پس آقایان در استفاده از روابط دیپلماسی باید به این نکته و رابطه ی با آمریکا توجه کنند.
یادواره شهداء استان قم، حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها)



دریافت

آیت الله سید احمد علم الهدی در یادواره ی سرداران شهید استان قم در حرم حضرت معصومه(س) بیان کردند: بزرگترین تجلیل از یاد این بزرگان شناخت عمیق معنوی از دیدگاه قرآن نسبت به موقعیت این شهداست. ذات مقدس پروردگار در آیه ای که شان نزول آن اهل بیت(ع) است وآنها را با ابرار یاد میکنند وابستگی این شهدا و جریان ارتباطی آنها در مسیر کمال که آنها را در درجه شهادت قرار داده به عنوان یکی از خصوصیات اهل بیت(ع) در سیمای این آیات بیان می کنند.


ایشان در بحث آیات بیان شده در ابتدای سخنشان افزودند:  خداوند در این آیات خاصیت اهل بیت(ع)  را که تعبیر به ابرار شده اند استخراج چشمه ای دانسته اند که از آن بنده های خدا می آشامند. خصوصیت دوم اهل بیت(ع) ویژگی انسان سازی آنها در درگاه خداست. مرحوم صدوق در تفسیر این آیات حدیثی نقل می کنند که در آن، چشمه را در خانه ی پیغمبر(ص) دانسته اند که به خانه ی مومنین جریان دارد. علامه ی طباطبایی این آیه را از آیات روشن در تجسم عمل دانسته اند.


آیت الله علم الهدی در ادامه بیان داشتند: تمام انسان سازی امت به دست اهل بیت(ع) صورت گرفته است و انسان هایی که در اوج اخلاص عبودیت و بندگی خدا هستند از معارف اهل بیت(ع) سیراب شده و به اوج رسیده اند و اینها با آشامیدن از معارف اهل بیت(ع) توانسته اند به اوج در عبودیت و بندگی خدا برسند و صورت تجسم یافته اش در عالم آخرت این است که چشمه در خانه ی پیغمبر(ص) است و از آنجا به خانه ی مومنین جریان دارد.


ایشان در تبیین جامعه ی امروز افزودند: امروز هرچه عظمت اسلام و انقلاب اسلامی در جهان گسترش بیشتری می یابد نقش آفرینی سرداران شهیدی چون زین الدین و شش هزار ایثارگر است که در شعاع فرماندهی این بزرگوار بخاطر سیراب شدن از چشمه ای که اهل بیت(ع) آن را استخراج کردند، و نتیجه اش آثاری است که بر جامعه ی امروز ما گذاشته است.


آیت الله علم الهدی با اشاره به عظمت شهدا تاکید کردند: آنچه ما باید متوجه شویم عظمت شهدا نیست، بلکه دستاورد این شهادت ها تا به امروز است. اگر شهادت این شهدا نبود چه می شد؟ آیا امنیت در کشور نبود؟ آیا نظام سقوط می کرد؟ و... آنچه نسل امروز که امام(ره) را ندیده و دفاع مقدس را درک نکرده و جریان ایثار و شهادت را تنها از صدا و سیما دیده است ممکن است این شهدا را به مانند سربازان فدا شده در یک جنگی مانند دیگر جنگها در سایر کشور ها تحلیل کنند.


ایشان در پاسخ به سوال بالا افزودند: پاسخ این سوال به مانند پاسخ به این سوال است که اگر کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش نبود چه می شد؟ جریان قدرت و حکومت در امت اسلام به نقطه ای رسیده بود که برای مردم اینگونه جا افتاده بود حاکمیت تابع قدرت است و هر که از زور بیشتری برخوردار است باید صاحب حکومت باشد. لذا مردم در عین دلدادگی به امام حسین(ع) برعلیه ایشان شمشیر کشیدند، قدرت چون با امام(ع) نبود و شمشیرها تابع قدرت بوده و بر علیه ایشان بود.


آیت الله علم الهدی در تبیین حرکت امام حسین(ع) تاکید کردند: امام حسین(ع) خواستند ثابت کنند حرف اول را زور و قدرت نمی زند و آنجا که حق هست باید در مقابل باطل ایستاد حتی با دست خالی. لذا در انقلاب پیروزمند اسلامی ما هم مردم با سینه ی خود به استقبال گلوله ی داغ دشمن رفتند و این تاثیر قیام سید الشهدا(ع) بود.
ایشان در مورد جهان امروز افزودند: بعد از جنگ جهانی دوم قدرت در دنیا و توانمندی سیاسی در دنیا تقسیم شد جریان های باطل معیار حکومت در جهان شدند و معادله بندی در جهان براین شد که تمام قدرت در دنیا مبتنی بر زوز و ثروت باشد، اگر شهادت شهدای نظام ما نبود این معیار ها  و معادلات بهم نمی خورد و همین باعث شد در دنیا دیگر حرف اول را قدرت و ثروت نزند. 


آیت الله علم الهدی در ادامه افزودند:  این احساس خطر که آمریکا امروز دارد این نیست که بر ایران سلطه ندارد و یا معادله بندی منطقه از دستش خارج شده است و یا اینکه قدرت ضد آمریکایی در منطقه حرف اول را می زند بلکه این است که امروز در دنیا آمریکا حرف اول را نمی زند و این نتیجه شهادت همین زین الدین هاست. آمریکا می خواهد مردم ما شهید زین الدین ها را فراموش کنند.رابطه ما با آمریکا رابطه ی میش باگرگ است پس آقایان با بیان استفاده از روابط دیپلماسی باید به این نکته و رابطه ی با آمریکا توجه کنند. شهیدان زنده اند الله اکبری که شما در تشییع هر شهید گفتید یعنی سازش با آمریکا هرگز.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی