۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت

قیام مسجد گوهرشاد انقلابی فرهنگی بود

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹ ق.ظ

 

حادثه عظیم قیام گوهرشاد در حد یک انقلاب فرهنگی بود، مردم با دفاع از ارزش های دین، دفاع از فرهنگ دین، با نهی از منکر از انکر منکرات شرعی که بی حجابی است، جان دادند در حالی که این قضیه مخفی ماند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در اجتماع مدافعان حریم خانواده در مسجد گوهرشاد حرم رضوی با تأکید بر ضرورت احیای قیام خونین مسجد گوهرشاد اظهار کرد: چون جریان های سیاسی با ماسک های مختلف و چهره های گوناگون در مقابل جریان ولایت و روحانیت قدعلم کرده اند و با سلسله سخن های فریبا و زرق و برق های دکوراسیون سیاسی خود قصد گول زدن نسل جوان ما را دارند تا از مسیر دین و راهبرد روحانیت و مرجعیت منحرف شوند.

وی با بیان این که این جریان در دفاع از منویات یک مرجع و روحانی شکل گرفت، افزود: قیام مردم در مسجد گوهر شاد دو جهت داشت؛ اول مبارزه با بی حجابی دوم دفاع از مرجعیت و روحانیتی که انگیزه اش دفاع از ارزش های دینی است.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: قیام خونین مسجد گوهرشاد به مردم خط داد که در دفاع از روحانیت بایستند و ضرورت احیای قیام مردم در مسجد گوهر شاد امروز این است که نسل جوان انقلابی ما خط خودش را گم را نکند، مسیرش را تغییر ندهد و راهش را اشتباه نرود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اصل مقاومت مردم در 15 خرداد 1342 در مقابل دشمن، از قیام مردم در مسجد گوهرشاد آغاز شد، مردمی که 15 سال در سایه رهنمودها و رهبری های امام راحل با سینه خشک و مشت خالی در مقابل گلوله های داغ دشمن و مزدورانِ جلاد نظام پهلوی مقابله کردند.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: واقعه فرهنگی مسجد گوهرشاد برای مدتی در طول تاریخ فراموش شد و حتی در فضای کوچک مشهد آن روز حقیقت این واقعه آشکار نشد به طوری که مردم تا مدت ها از اطرافیان و وابستگان خود پس از تیراندازی در مسجدگوهرشاد بی خبر بودند، تا چندین سال معترضان و مدافعان به عنوان گمشده نه یک شهید مطرح بودند.

 

وی تصریح کرد: به تمام جراید و روزنامه های کشور از سوی دولت فروغی ملعون که از جاسوس انگلیس در کشور بود، اعلام شد کسی حق نوشتن مطلبی درباره این حادثه ندارد در نتیجه این واقعه فرهنگی سانسور شد و این کشتار بی رحمانه مکتوم ماند.

 

قیام گوهرشاد در حد انقلابی فرهنگی بود

آیت الله علم الهدی با بیان این که این حادثه عظیم در حد یک انقلاب فرهنگی بود، متذکر شد: مردم با دفاع از ارزش های دین، دفاع از فرهنگ دین، با نهی از منکر از انکر منکرات شرعی که بی حجابی است، جان دادند در حالی که این قضیه مخفی ماند.

 

وی افزود: ضرورت احیای این جریان فرهنگی این است که مردم ما بدانند، از دیدگاه اسلام شهیدان حادثه مسجد گوهرشاد به عنوان سنگردانان اسلام مطرح شدند و امروز در فلات آفریقا اگر برای یک دختر و پسر جوان مسلمان سخن از جنگ بدر و احد پیغمبر(ص) به میان می آید، تمثیل سربازان آن جنگ ها در رکاب پیامبر(ص) برای او چهره بسیجی و چهره رزمنده ما جلوه می کند که از این قماش و تبار بودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رسالت ما در دفاع از حدود الهی و مسأله عفت و حجاب، مقابله با انکر منکرات یعنی بی حجابی در این نظام و فضای جمهوری اسلامی، در این موقعیت بالای رزمندگی و دفاعی بالای مردم ما از اسلام نباید از مردمی که در چنگان دیو سیاه ناپاکی چون رضاخان گرفتار بودند، کمتر باشد.

 

ارزش مبارزه با بی حجابی

وی تصریح کرد: آن ها چطور مقابله و ایستادگی کردند، مسأله بی حجابی یک فرد آنقدر اهمیت داشت که افراد زنده به گور شوند، انسان ها به خاک و خون کشیده شوند، درهای مسجد گوشاد را بسته و مردم را از بالای پشت بام به گلوله ببندند.

 

امام جمعه مشهد با بیان یان که امروز که صحبت از حجاب می شود، برخی عنوان می کنند یک تار موی یک زن که روی صورتش افتاده آنقدر اهمیت دارد که چنین اقداماتی کنید، اظهار کرد: در آن روز یک تار موی پریشان یک دختر و زن که روسری و چادرش را از سرش می کشیدند، آنقدر ارزش داشت که مردم کشته شوند و امروز در جامعه ما ارزش ندارد که دختر و پسران ما در دفاع از این ارزش های دینی در مقام نهی از منکر قوی، مردانه و باقدرت بایستد و مقابله کند با هر عنصری که قصد حمایت از مسأله بی حجابی دارد.

 

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: اگر مقابله با بی حجابی که در این حد بوده است که مردم در 82 سال قبل مقابل چنگال دیوِ بدخوی مازندرانی ناپاک و جاسوس انگیس بایستند و زنده به گور شوند، امروز در این حد نیست که یگ گشت ارشاد در مملکت برای نظارت حضور داشته باشد؟. در آن حد نیست که پلیس ما نهی از منکر کند، در آن حد نیست که جوانان ما در مقابل این منکر شرعی ابستادگی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: نگذاریم خیابان های مشهد کانون جولان ناهنجاری های بی بندوباری های بی حجابی باشد و زن و دختر بدحجاب در خیابان و ملأ عام خودنمایی و جلوه کند و این منکر شرعی در جامعه بروز کند.

 

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به این که قانون نهی از منکر واجب شرعی است، گفت: راهپیمایی امروز سرآغاز عمومی یک حرکت جمعی همه بسیجیان در اجرای نهی از منکر شرعی است تا بسیجیان با ناهنجاری بی حجابی مبارزه کنند و به مردم الگو دهند.

 

وی ابراز کرد: مردان و زنان  انقلابی مشهدی و حاضران در این اجتماع دنباله رو همان کشته های قیام مسجد گوهرشاد در 82 سال قبل هستند که برای دفاع از ارزش های دین پا به پای روحانیت حاضرند تا مرز جان دادن پیش روند.

نظرات (۲)

  • روح اله عباسیان
  • سلام
    مطالب اخیر را دیدم بسیار ارزنده بود. چرا صوت سخنرانی را در سایت نمی گذارید تا از همه بیانات ایت اله علم الهدی بهره مند شویم.
  • رضا غلامی
  • سلام محضر سرباز دوست داشتنی و بی ادعای رهبری حاج اقای علم الهدی
    ما به همراه بچه های هیات از خوزستان مشرف شدیم مشهد اتفاقی امروز خدمت حضرت شما رسیدیم . متاسفانه صحنه هایی از برخورد زشت محافظین تون دیدیم که دیگر رغبتی برای زیارتتان از نزدیک برا من و دوستانم باوجود میل باطنی نگذاشت. نه تنهابا ما بلکه مردم هم از محافظا ترسیده بودند. با خودم گفتم حرم که محیط امنه نباید اینقدر امنیتی برخورد کرد. جالبه دیشب ایت الله گلپایگانی رو تو حرم دیدیم برخلاف شما با یه محافظ خیلی خوش برخورد و خود حاج اقا هم با فضای باز مردم رو به حضور می پذیرفت.
    پاسخ:
    سلام
    پیام شما به نظر شخص آیت الله علم الهدی رسید. حتما پیگیری میشه و برخورد خواهد شد.
    از اینکه اطلاع دادید متشکریم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی