باید در زمینه حجاب فرهنگسازی شود/ برخی مسؤولان فرهنگی به عمد نسبت به حجاب بی تفاوت اند
برخی از مسؤولان قدرتطلب با بیتفاوتی نسبت به حجاب، میخواهند ژستی بگیرند و شعاری بدهند که جریان لائیک را بهعنوان یک ظرفیت سیاسی پشت سر خود راه بیاندازند.
به گزارش Alamolhoda.com، آیتالله علمالهدی صبح امروز در آیین افتتاحیه «نخستین همایش ملی قیام گوهرشاد» در تالار شهر مشهد برگزار شد، در تبیین واقعه مسجد گوهرشاد با استناد به آیات قرآن درباره نبرد طالوت و جالوت گفت: قوم طالوت در شرایط یک جنگ نامتقارن قرار گرفته بود و با دیدن تجهیزات نظامی جالوت دعا کرد و به اذن خدا لشکر حق طالوت، در مقابل لشکر باطل جالوت به پیروزی رسید.
ایشان در تشریح آنچه در تیرماه 1314 در مسجد گوهرشاد رخ داده بود، گفت: واقعه مسجد گوهرشاد یک حادثه بینظیر بود چرا که از دو ساعت قبل درهای مسجد را بستند و مردم را که هیچ وسیله دفاعی نداشتند هدف گلوله قرار دادند.
خاندان پهلوی به دنبال براندازی جریان فرهنگی جامعه بود
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه این اقدام خاندان پهلوی سرکوب یک حرکت نبود، افزود: این اقدام قتلعام قطعی و آدمکشی نابکارانهای بود که در هاله آن، جریان فرهنگ براندازی برقرار شود و نسل فرهنگدوست آنچنان از بین برود که کسی از آنها باقی نماند.
ایشان با تأکید بر اینکه واقعه گوهرشاد برای از بین بردن مدافعان یک اصل اصیل دینی و نابودی یک جریان فرهنگی در کشور و براندازی آن رخ داد، تصریح کرد: این اقدام بهگونهای بود که حتی مجروحان زنده واقعه را هم دفن کردند تا اندیشه دفاع از یک فرهنگ دینی و اسلامی بهکلی براندازی شود.
ایشان خطارنشان کرد: این حرکت آنچنان حساب شده بود که در تاریخ مبارزات انقلابی با نظام ستمشاهی اینگونه سرکوبی نداشتیم.
جنایت مسجد گوهرشاد، پرداخته شده از سوی دشمن بود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان این که واقعه گوهرشاد تنها نتیجه سیاستهای رضاخان و جنایت آن دیکتاتور شیطانی نبود، گفت: ایده این جنایت از طرف دشمن پرداخته شده بود و تبلورش در این حادثه جنایتبار خود را نشان داد.
ایشان یادآور شد: اگر دشمن موفق میشد تفکر پوشش برای زن که کلیدواژه قطعی تثبیت ارزشهای فرهنگی دین است را از بین ببرد، تمام مسیرها برای براندازی اساس دین پیغمبر(ص) را فتح میکرد.
آیت الله علم الهدی به مسائل روز جامعه در خصوص حجاب اشاره کرد و گفت: امروز در جامعه با نوع تفکری مواجهیم که ژست دموکراتیک و آزادیخواهانهای در مقابل مسأله حجاب و بیحجابی گرفته است؛ دشمن بر این باور است که اگر این مسأله فرهنگی اصیل را براندازی کند تمامپردهها را دریده و همه درها را برای تصرف و براندازی دین باز میکند.
باید در زمینه حجاب فرهنگسازی شود
ایشان با تأکید بر اینکه حجاب یک مسأله فرهنگی است و باید در این زمینه ابتدا فرهنگسازی شود، گفت: برخی نادانسته قلم میزنند و مسأله حجاب را با مسأله بیحجابی رضاخانی کنار هم قرار میدهند و میگویند همانگونه که بیحجابی اجباری بهجایی نرسید حجاب زوری و اجباری هم بهجایی نمیرسد.
آیت الله علم الهدی افزود: فرهنگسازی حجاب باید از دوران طفولیت آغاز شود ولی مسأله مهم مقابله با یک ولنگاری و بیبندوباری به نام بیحجابی است که اگر محقق شود فتحالفتوح کامل در براندازی دین خواهد بود.
ایشان با بیان اینکه قبل از فرهنگسازی پیرامون حجاب باید به سراغ پدافند فرهنگی علیه بیحجابی برویم، تصریح کرد: یک خواهر باید با عفت و حجاب پرورش پیدا کند و این امر آیا جز با توسل به اقتدار و محور اقتدار نظام و الزامی بودن آن امکانپذیر است؟
برخی مسؤولان فرهنگی به عمد نسبت به حجاب بی تفاوت اند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مسؤولان فرهنگی تعمدانه نسبت به بیحجابی بیتفاوتاند، گفت: برخی از مسؤولان قدرتطلب با بیتفاوتی در مقابل جریان لائیک و بیبندوبار اخلاقی فرهنگی در جامعه میخواهند ژستی بگیرند و شعاری بدهند که جریان لائیک را بهعنوان یک ظرفیت سیاسی پشت سرخود راه بیاندازند و این یک انحراف است که مسؤولان اجرایی کشور را هم در برگرفته است.
ایشان با ابراز تأسف از بیتفاوتی مسؤولان نسبت به بیحجابی در کشور افزود: ما مدعی نیستیم حجاب الزامی و اجباری به نتیجه میرسد؛ بلکه حجاب یک مسأله اخلاقی و روحی و روانی است و جز با احساس و اندیشه فرد قابل تحقق نیست.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مسأله ما پیش از آنکه عفت و حجاب باشد، مسأله منکرات شرعی یعنی بیحجابی است، گفت: یک بیحجاب با جان، ایمان و اعتقاد یک جوان چه میکند؟ مشکل ما اینجاست که مسؤولان نسبت به این امر بیتفاوتاند.
مسئله حجاب را طوری بیان کنید که موقعیت را از فرصت طلبان بگیرید
ایشان تأکید کرد: تا روزی که نخبگان سیاسی ما در عرصه توحید وارد نشوند و خدمت بهنظام و خون شهدا را راهبرد خود ندانند در این جبهه شکست خوردهایم و بهجایی نخواهیم رسید.
آیت الله علم الهدی عنوان کرد: این همایشها باید اصل مسأله را آنگونه بیان کند که هیچ فرصتطلبی نتواند برای قدرتطلبی خودش از ظرفیت لائیکها و بیحجابها استفاده کند و این منکر اجتماعی به جایگاه واقعی خود در جامعه برسد.