۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

 

خطبه دوم نماز عید فطر ـ در موضوع موسیقی هرکسی تابع مرجع خود و فتوای مرجع خود است اما کنسرت تنها موسیقی نیست، کنسرت حاشیه‌ای دارد که آن حاشیه ابتذال آفرین و عامل غضب خدا است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در خطبه دوم نماز عید سعید فطر در حرم امام رضا(علیه‌السلام)، بابیان این‌که بزرگ‌ترین دستاورد یک ماه روزه‌داری، بریدن از غیر خدا است، بیان کرد: ماه مبارک رمضان، روزها را روزه گرفتیم، شب‌ها را به تهجد و نوافل گذراندیم، بزرگ‌ترین دستاورد یک ماه بندگی در درگاه خدا این است که در عرصه زندگی از غیر خدا جدا شویم و به خدا وابسته شویم، هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی؛ در زندگی فردی، بریدن از غیر خدا و اتصال به خدا مشخص است، هرکسی در عالم خودش می‌داند چگونه باید به خدا وصل شود و چگونه از غیر خدا جدا شود و ببرد اما مهم در زندگانی اجتماعی ما هست چون در زندگانی اجتماعی همه به هم متصل و مرتبطیم.

باید در زندگی اجتماعی از غیر خدا جدا شویم

در زندگی اجتماعی هم باید از غیر خدا ببریم، جدا شویم و به خدا وصل شویم، از غیر خدا بریدن هم در عرصه سیاسی، هم فرهنگی و هم عرصه اقتصادی که خوشبختانه در عرصه سیاسی نتیجه رهبری‌های داهیانه امام بزرگوار، مقام معظم رهبری و در فرایند جانبازی‌ها و فداکاری‌های شهدا و جانبازان ما، این موفقیت برای ما حاصل است.

ما تنها مردمی هستیم که در عرصه سیاسی به استکبار پشت پا زدیم

ما تنها مردمی هستیم در کره زمین که در عرصه سیاسی از غیر خدا بریدیم، به استکبار پشت پا زدیم، قدرت‌های سیاسی استکباری را در زیر پا نرم کردیم و خوشبختانه استکبارستیزی ما روی کره زمین، استکبار را قدم‌به‌قدم عقب رانده است اما در عرصه فرهنگی، آن چه که مهم است این است که باید از غیر خدا ببریم و به خدا وصل شویم.

برادران  مسؤول، عزیزانی که در کنار خون شهدا مسؤولیت در این نظام پذیرفته‌اید، در عرصه فرهنگی باید این جامعه را از غیر خدا، یعنی حوزه غضب، گناه و معصیت خدا جدا کنید، عرصه فرهنگی ما آن وقتی از غیر خدا بریده است که در اجتماع ما گناه به چشم نخورد و معصیت جولان نداشته باشد.

اگر مسئله حجاب را به‌عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح می‌کنیم به این خاطر است که بی‌حجابی باعث خشم و غضب خدا می‌شود، اگر بنا شد ابتذال به‌صورت رسمی در زندگانی ما اجرا شود، این زندگی مظهر غضب خداست و اگر بنا شد در حوزه فرهنگی، ما مظاهر گناه و معصیت به وجود آوردیم، در زندگی اجتماعی‌مان از غیر خدا نبریدیم و به خدا وصل نشدیم.

حاشیه‌های کنسرت ابتذال آفرین و عامل غضب خدا است

به خدا وصل شدن یعنی گناه و ابتذال در جامعه و حوزه فرهنگ ما به چشم نخورد و خودنمایی نداشته باشد، مسئله شنیدن موسیقی یا آهنگ مربوط به فتاوای مراجع تقلید است و هرکسی تابع مرجع خود و فتوای مرجع خود است اما در آنچه در کنسرت‌ها می‌گذرد تنها موسیقی نیست، کنسرت حاشیه‌ای دارد که آن حاشیه ابتذال آفرین و ابتذال است؛ این‌که عده‌ای فریاد می‌کشند، کف و سوت می‌زنند و اظهار هیجان می‌کنند، این هیجان‌های گناه‌آلود شکلی از گناه و غضب خداست که در زندگی اجتماعی ما بروز کرده است.

هر کاری که با ابتذال همراه شد، حرام می‌شود

از آن بدتر این‌ است که ابتذالی که مظهر گناه و غضب خداست، در سرزمین امام هشتم علیه‌السلام اجرا شود.  کسی با شادی مردم مخالفت نیست، اما این عین ناخوشی و آلودگی است، جامعه را فاسد می‌کند، شیرینی و حلاوت برای جوانان ندارد، و آن چه بر جوان وارد شده و فکر می‌کند شیرین است؛ حلاوتی شیطانی است. هر کاری که بنا شد در حاشیه آن، هیجان‌های نامشروع صورت بگیرد ولو کار، کار مقدس باشد، ولی درعین‌حال همین‌که با ابتذال همراه شد می‌شود حرام.

ایجاد و بروز هیجان در دختر و پسر در اجرای ورزش قهرمانی، مظهر ابتذال است

ورزش، جریان مقدسی است، حتی ورزش قهرمانی مقدس است چون مشوق نسل جوان برای سلامتی، ورزش و حفظ صحت است اما اگر قرار شد در کنار اجرای برنامه ورزش قهرمانی، عده‌ای دختر و پسر کنار هم جمع شوند، یک عده دختر و زن هیجان پیدا کنند، کف بزنند، سوت بکشند و به هوا بپرند، می‌شود ابتذال و ابتذال مظهر گناه است.

متأسفانه در این مملکت، در شب‌های ماه مبارک رمضان که ماه فضیلت و عبادت بود، این ابتذال را در این کشور ایجاد کردند، این مسؤولین که دست به این کار می‌زنند باید بدانند که در جهنم تنها جای گنه‌کاران نیست بلکه  جای کسانی که مسیر اسلام را منحرف کرده‌اند نیز هست. یک‌وقت آدمی خودش و در خلوت خودش گناه می‌کند،  اما یک‌وقت مظهر زندگی اجتماعی این مردم جان داده، خون داده در راه خدا را مظهر گناه و نافرمانی می‌کند. متاسفانه در حوزه فرهنگی با این وضع به خدا وصل نشده‌ایم، از غیر خدا نبریدیم، عامل آن‌هم عناصر و عواملی هستند که با هر انگیزه‌ای دست به این کار می‌زنند و جلوی این مفاسد را نمی‌گیرند.

خدایا تو شاهد باش مقابل چشم امام معصوم و حجت خدا، باکمال بی‌باکی عرض می‌کنم کنسرت ابتذال است در هر نقطه‌ای و در این شهر اجرا شود، بی‌حرمتی و جسارت به امام رضا (علیه‌السلام) است. «تکبیر»

عمل به اقتصاد مقاومتی، نقطه اتصال اقتصاد به خدا است

و اما در حوزه اقتصاد؛ رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد، زندگانی اجتماعی ما را به خدا وصل کرد و از غیر خدا برید، نقطه اتصال در حوزه اقتصاد به خدا، اقتصاد مقاومتی است، این اقتصاد مقاومتی، نقطه اتصال زندگی اقتصادی ما به ذات مقدس پروردگار است و از غیر خدا بریدن است؛ اگر بنا شد در اقتصاد مقاومتی قائل شدیم به آنچه خدا به ما داده و برکاتی که ذات مقدس پروردگار در زندگانی ما نازل کرده است، در اینجا ما به خدا وابسته شدیم.

اگر زمانی که دشمن سفره ما را هدف قرار داده است، به تهدیدهای دشمن اعتنا نکردیم و در زندگی، به داده‌های خدا تکیه کردیم و برنامه‌های زندگی خودمان را در خط خدا اجرا کردیم، مسلماً ما به خدا وصل شدیم و از غیر خدا بریدیم.

نوشتن شعار «اقتصاد مقاومتی» روی کالای وارداتی، دهن‌کجی به رهنمودهای رهبری است

برادران، این درست نیست که الآن 4 ماه از اول سال می‌گذرد، در این مکان مقدس اول سال مقام معظم رهبری اعلام کردند «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» یعنی دیگر حرف زدن و شعار دادن بس است اما می‌بینیم امروز بر روی شعارهای برندهای تبلیغاتی اجناس وارداتی در کشور،  می‌نویسند اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، آیا این دهن‌کجی به رهنمودهای رهبر این مملکت نیست؟ این جسارت به رهبر حکیم در این کشور نیست که بالای شعار تبلیغاتی یک جنس واردانی بنویسند اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؟

تا کی باید مجریان کشور ما، مسؤولین نظام ما در عرصه اقتصاد، کار را محدود کنند به جلسه و با حرف بگذرانند.

تعطیل شدن کارخانه‌ها نشان داد اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل صورت نگرفته است

این‌که می‌بینیم هر روز در مملکت یک کارخانه تعطیل می‌شود و بر خیل بیکارها اضافه می‌شود نشان دهنده این است که اقتصاد مقاومتی در مرحله اقدام و عمل صورت نگرفته؛ یک ماه مردم روزه گرفتند، این یک ماه تمرین مقاومت بود یعنی مردم تمرین کردن که می‌توانند روی پای خودشان بایستند، اقتصادشان در حوزه خودشان باشد و سرنوشت و زمام اقتصادشان را به بیرون این مملکت ندهند، مسؤولین ما منتظر چه هستند؟

برادران، عزیزان، ما وارد ماه چهارم شدیم اما در عرصه‌های برنامه‌ریزی اجتماعی کشور هنوز نشانی از اقتصاد مقاومتی در مرحله اقدام و عمل نمی‌بینیم، شما می‌گویید اقدام کرده‌اید، اقدام برنامه‌ریزی می‌خواهد، این برنامه‌ها به مردم اعلام‌ نشده.

اقتصاد مقاومتی تبدیل به توپ بازی بین دولت و مردم شده!

مشکل دیگری در اقتصاد مقاومتی داریم، اقتصاد مقاومتی شده توپ بازی، مردم به مسؤولین پاس می‌دهند و مردم هم به مسؤولین پاس می‌دهند، رهنمود رهبری هم برای دولت بود و هم برای ملت؛ برادرم، خواهرم، چند بار اتفاق افتاده برای پوشاک، لباس و لوازم‌خانگی به محصولات داخلی اکتفا کنید و به واردات خارجی پشت پا بزنید؟ شما چقدر به این عمل کردید؟ تنها مسؤولین در این مسئله مقصر نیستند، ما هم مقصریم.

اقدام و عمل یعنی شروع کنید، جنس خارجی نخرید، به دنبال خرید کالای خارجی نروید، شروع کنید و جلوی واردات قاچاق را با تمام قدرت بگیرید. «تکبیر»

نظرات (۴)

  • جوان انقلابی
  • سلام باتمام وجود از امام جمعه مومن و انقلابی مان حمایت میکنیم
  • محدهاشم محمودی
  • منظورایشان ازاینکه گفتندبانظارتی که ماروی دیپلمات ها انجام دادیم نگذتشتیم زن خارجی بگیرندچیست؟مگرآن ها برای مذاکره نرفتند؟
    سلام
    صوت بیانات را نگذاشته اید.
    صوت قبلی ها هم قابل دانلود نبود
    درود بر یاور رهبر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی