۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

مصاحبه با تسنیم

يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸ ب.ظ

رفع حصر فقط در صورت توبه ی این آقایان درست است.

این آقایان را حصر کردند تا روابط آن ها با دشمن خارجی قطع شود و دیگر فتنه را ادامه ندهند. و رفع حصر این آقایان وقتی است که از مسیر فتنه برگردند و توبه کنند.

مصاحبه با خبرگزاری تسنیم

با توجه به اینکه مدتی است موضوع رفع حصر سران فتنه مطرح شده است ، نظر شما در مورد مرتد بودن آن ها و مفسد فی الارض بودن سران فتنه چیست ؟

مرتد یا مفسد فی الارض وقتی است که آن ها خلاف اعتقاد دینی شان اظهار نظر کرده باشند. قاضی باید در مورد پرونده این اشخاص قضاوت کند و عنوان مفسد فی الارض نیازمند این است که دادگاه درمورد این اشخاص دادرسی کند و دستگاه قضایی می تواند این عنوان را در مورد اشخاص حکم و اجرا کند.

به نظر شما رفع حصر آقایان کروبی و موسوی ، با توجه به بحث هایی که در سطح جامعه مطرح شده است ، باید صورت بگیرد ؟

بنده همانطور که پیش از این نیز گفته ام ، بازهم می گویم ، این ها بغی کردند. باغی هستند. کسی که بغی می کند باید توبه کند. رفع حصر فقط در صورت توبه ی این آقایان درست است. در اینکه این آقایان خلاف کردند هیچ شکی نیست. بحث سر این است که بعضی شخصیت ها مثل مرحوم عسگراولادی معتقدند که این آقایان مفتون شدند در حالی که بنده معتقدم خیر ، اینها مفتونی بودند که بعد فتان شدند. خودشون دنبال فتنه رفتند. در مقابل نظام ایستادند. از مرز قانون نظام تجاوز کردند. و اینهایی که در انتخابات شرکت کردند باید تابع قانون می بودند در حالیکه شورش کردند. و شورشی ها را تایید کردند. حالا اینکه مستوجب چه مجازاتی هستند باید دادگاه حکم کند و قضاوت کند.

این آقایان را حصر کردند تا روابط آن ها با دشمن خارجی قطع شود و دیگر فتنه را ادامه ندهند. و رفع حصر این آقایان وقتی است که از مسیر فتنه برگردند و توبه کنند.  اینکه در مجالس خصوصی می نشینند و می گویند در انتخابات تقلبی نبوده ، خوب این را در علن هم بگویند و بگویند ما اشتباه کردیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی