۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

در تمام فعالیت‌های هنری و تحقیقی خود تلاش کنید که قصه گوهرشاد تحریف نشود، برخی تلاش کردند موضوع کلاه فرنگی را محور قرار دهند اما دو قصه محور اصلی است، نکته اول حجاب و محور دوم نیز دفاع از مرجعیت و روحانیت است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با آقایان مرتضوی شهردار مشهد و وحید جلیلی و دست اندکاران «همایش ملی علمی قیام گوهرشاد» با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه، عنوان کردند: اقدام فوق‌العاده ارزشمندی است که اگر دیگر فعالیت های آقای جلیلی و آقای شهردار هم نبود، می‌توانست به‌صورت یک مدیریت تاریخی در شهر ثبت شود.

ایشان ادامه داد: متأسفانه مشکلی که ما داریم و فرهنگی که وجود دارد این است که قضایا در موقع خودش با همه ابعاد گسترده‌ای که دارد، خیلی عادی جلوه می‌کند و به‌عنوان یک حادثه در بین حوادث از آن رد می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت 80 سال از آن واقعه به این فکر افتادیم تا در مورد آن فعالیت کنیم که هیچ اسناد معتبری در دسترس نیست اما افرادی که از آن واقعه خاطره داشته باشند، هنوز هم در قید حیات هستند و می‌توان در این خصوص فعالیت کرد.

تلاش کنید واقعه گوهرشاد تحریف نشود

ایشان افزود: در تمام فعالیت‌های هنری و تحقیقی خود تلاش کنید که قصه گوهرشاد تحریف نشود، مدتی در تلاش بودند قصه را تنها قصه کلاه‌فرنگی نشان دهند اما دو قصه محور اصلی است، نکته اول حجاب است که قیام مردم باانگیزه دینی بوده و محور دوم نیز دفاع از مرجعیت و روحانیت بوده است.

 

ایشان اضافه کرد: محور اصلی نیز مسئله حجاب بوده چون مردم برای کلاه فرنگی که جان نمی دهند، مردم برای دین خود قیام کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که طرح موضوع کلاه‌فرنگی در واقعه گوهرشاد برای انحراف موضوع اصلی آن است، تصریح کرد: یکی از جهاتی که در واقعه گوهرشاد مغفول مانده، دفاع از مرجعیت و روحانیت بوده زیرا گرایش در دفاع از روحانیت و دین بود که در ادامه 15 خرداد ایجاد و ختم به پیروزی انقلاب شد.

ایشان اضافه کرد: اولین بار است که قصه گوهرشاد به‌عنوان یک موضوع خاص مطرح می‌شود، اگر الآن محورهای این موضوع را محکم نکنید در آینده این قصه تحریف خواهد شد.

واقعه گوهرشاد باید با هنر عرضه شود تا بروز اجتماعی داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: این همایش نیاز به تبلیغ سراسری و کشوری دارد، باید برای روز عفاف و حجاب، زمینه‌سازی کشوری با محوریت حجاب انجام شود تا این همایش در کنارش جلوه پیدا کند.

ایشان افزود: کلام رهبری کاملاً به‌جاست که واقعه را باید به نقطه پرداخت در هنر برسانیم تا در عرصه اجتماعی ظهور و بروز داشته باشد اما باید دقت کنید که واقعه گوهرشاد از این دو محور خارج نشود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی