۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

ظهر عاشورا

پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶ ق.ظ

روز عاشورا روز عشق به حسین (علیه السلام) است

روز عاشورا روز عشق به حسین (علیه السلام) است و در این روز هر سخنی غیر از عشق به ایشان قابل تامل و توجه نیست. در کنار تمام اشک های شما در این روز بایستی ماهیت این عشق برای شما تبیین شود

ظهر عاشورا، حرم امام رضا (علیه السلام)


آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم روز عاشورا و شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان در حرم مطهر رضوی بیان کردند: روز عاشورا روز عشق حسین(ع) است و در این روز هر سخنی غیر از عشق به ایشان قابل تامل و توجه نیست. در کنار تمام اشک های شما در این روز بایستی ماهیت این عشق برای شما تبیین شود.
ایشان در تبیین عزاداری ها در این روز افزودند: در همه جا در این روز برای امام حسین(ع) عزاداری برقرار است اما این عزاداری شما در این مکان و بر روی فرش امام رضا(ع) ودر محضر حجت خداست و این اشک در این روز باید بسیار متفاوت باشد و این عزاداری با یک ادب خاصی باشد.



آیت الله سید احمد علم الهدی با اشاره انواع دوست داشتن ها تاکید کردند: انسان در دل و جان خود دوست داشتن های متفاوتی دارد. افراد پول ، مقام، قدرت و ثروت و خانواده را دوست دارند حال این دوست داشتن امام حسین(ع) هم مبتنی بر این دوست داشتن هاست؟ ریشه ی این دوست داشتن در چیست؟ این عشق از نظر تمام اندیشمندان بسیارقابل تعجب و شگفتی است، حال این چه عشقی است که اینگونه افراد را به سینه زدن و زنجیر زدن وا می دارد؟


ایشان در تبیین عشق به امام حسین(ع) افزودند: عده ای عشق به اباعبدلله(ع) را محبت تخیلی دانستند اما این عشق محبت تخیلی نیست، چون این محبت ها زمان و برد دارد که با یک حرکت و جریان از بین می رود، عده ای آن را فلسفه بازی سیاسی دانستند. عده ای هم آن را به حس مظلوم پرستی انسان ها نسبت می دهند اما از این وقایع در تاریخ بسیار است مانند حمله ی مغول و قتل عام مردم در آنجا.جز در زاویه تاریخ اثری از این مظلومیت ها نیست وهیچ یک نتوانستند محبتی را جذب کنند.


آیت الله علم الهدی در ادامه بیان کردند: عشق به امام حسین(ع) عشق به خداست. همه ی انسان ها در درون خود خدا را دوست دارند. انسانی که خدا را در درون جان خود دوست داشته باشد این دوست داشتنی که مربوط به موجودی نامرئی و غیر قابل توصیف است لذا انسان دنبال چیزی است در اطراف خود تا رنگ خدا را داشته باشد و این دوستی را نسبت به آن متوجه کند تا بتواند خدا دوستی اش را در مظهری جلوه گر کند.


ایشان در ادامه افزودند: ما برای این موضوع در تمام دنیا گشتیم و چیزی که از همه بیشتر رنگ خدایی دارد آن امام حسین(ع) لذا عشق به ایشان چیزی نیست که در دنیا عشقی با حسین دوستی برابری کند. امام حسین(ع) کسی است که در مقام عبودیت خدا چیزی از خود نداشتند. وضعیت امام حسین(ع) در واقعه ی کربلا و مصائب وارد شده بر ایشان خصوصا داغ حضرت علی اصغر(ع) نشان داد که ایشان غرق در عشق الهی و عبودیت خداست و رنگ خدایی دارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی