۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

   

این بساط ترویج قرآن و توسعه معارف قرآنی به عنوان با فضیلت‌ترین عمل در نامه عمل شما ثبت و ضبط می‌شود و امیدارم این عمل شما مورد توجه و خاص امام زمان(عج) قرار گیرد. 

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی،نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد ، صبح امروز، در دیدار با اعضای ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، ابراز کرد: امیدوارم این نشست در جهت ترویج قرآن و تعظیم این کتاب الهی مؤثر واقع شود.
وی در ادامه ضمن تشکر ویژه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مسئله قرآن و فعالیت‌های قرآنی را به صورت برجسته در اولویت کارها قرار داده است.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با کیفیت بالا در مشهد اجرا می‌شود، عنوان کرد: باتوجه به اینکه ۱۰ دوره از برگزاری نمایشگاه می‌گذرد، یک جریان تجربی عمیق، پرتلاش و پرتوانی در مسئله نمایشگاه قرآن و ترویج قرآن در حوزه نمایشگاهی در دست داریم.
ضرورت بهره‌مندی از تجربه ۱۰ ساله نمایشگاه قرآن مشهد در یازدهمین دوره 
وی ادامه داد: اما تجربه و بهره‌مندی از آن دو امر متفاوت است، قطعا بهره‌برداری از تجربه چند ساله برگزاری نمایشگاه امر بسیار مهمی است که برگزارکنندگان نمایشگاه باید یک ارزیابی و سنجش دقیقی نسبت به غرفه‌هایی که تاکنون در نمایشگاه برپا شده است را داشته باشند. 
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: برخی از نهادها غرفه‌هایی را در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد درخواست می‌کنند که با دایر شدن آنها موافقت می‌شود اما هیچ محتوایی در این غرفه‌ها عرضه نشده و قابل توجه نیست. 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: طبق گزارشاتی که در سال‌های گذشته داده می‌شد، بسیاری از این غرفه‌ها بازخورد خوبی نداشته است بنابراین چون بودجه‌ای برای این غرفه‌ها اختصاص داده می‌شود باید با دقت بیشتری دایر شوند. 
ضرورت ارزیابی و سنجش برنامه غرفه‌ها در نمایشگاه
آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: پیشنهاد بنده این است که غرفه‌ها برای حضور در نمایشگاه مورد ارزیابی و سنجش نسبت به برنامه‌های آن‌ها در سال‌های گذشته قرار گیرند تا مشخص شود این غرفه‌ها برنامه بهتری ارائه می‌کنند یا می‌خواهند همان برنامه سال گذشته را به صورت دیکته تکرار کنند. 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: با دغدغه و نگرش خاصی این موضوع را پیگیری کنید که نتیجه آن برای امسال و سال‌های آینده مشخص شود زیرا قطعا در امر برگزاری بهتر نمایشگاه مؤثر واقع می‌شود. 
سنخیت شکل ظاهری نمایشگاه قرآن با نظام اسلامی 
وی تأکید کرد: نمایشگاه قرآن، نمایشگاه قرآن است بنابراین شکل ظاهری و نوع رفت و آمد، نوع مراجعه افراد به این نمایشگاه باید با نظام اسلامی و قرآنی سنخیت داشته باشد نه اینکه برای برخی تنها مراسم تفریحی و گذراندن شب‌های ماه مبارک رمضان باشد.
آیت‌الله علم الهدی بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر در زمان برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: باید در این نمایشگاه آقایان و بانوانی مامور باشند تا به افرادی که به صورت ناهنجار در نمایشگاه حضور دارند، به صورت مشاوره‌ای مذاکره کنند.
آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: برخورد و روابط باید دوستانه و صمیمانه باشد و با بداخلاقی صورت نگیرد اما نباید خوش و بش‌هایی میان زن و مرد جوان انجام گیرد.
وی در ادامه با اشاره به حضور ویژه آستان قدس رضوی در امر برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد عنوان کرد: بنده معتقدم باید در تمامی برنامه‌های فرهنگی مشهد محوریت آستان قدس رضوی مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: مشهد شهر امام رضا(ع) است و محوریت آستان قدس رضوی از نظر وابستگی ولایی در این گونه کارها مؤثر بوده و از نظر نوع نظام‌بندی جریان حرم مطهر رضوی اثرگذار خواهد بود.
برگزاری نمایشگاه قرآن در حرم مطهر رضوی 
آیت الله علم‌الهدی تاکید کرد: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی شده بعد از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، نمایشگاهی نیز در عرصه میدان شهدا برپا شود، پیشنهاد می‌کنم این نمایشگاه در خود حرم مطهر رضوی و صحن جامع برگزار کنید.
وی ادامه داد: میدان شهدا مکان خوبی است اما محدودیت دارد در صورتی که صحن جامع رضوی به دلیل وسعت بسیار خوبی که دارد زائران و مجاوران می توانند از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: در سال گذشته شهرداری مشهد یک اقدام مناسب انجام داد و آن توجه به حاشیه شهر بود، متأسفانه نمایشگاه خواروبار و جنس ارزان در حاشیه شهر برگزار نمی‌شد اما شهرداری برای بهره‌مندی این افراد چند نمایشگاه را در حاشیه شهر برپا کرد، نمایشگاه قرآن نیز باید به این صورت باشد تا حاشیه شهر نیز از چنین نمایشگاهی بهره ببرند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه چنین وسعتی در حاشیه شهر برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وجود ندارد، باید شهرداری وسیله رفت و آمد برای مردم حاشیه شهر را در نظر بگیرد تا این افراد به راحتی بتوانند در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور پیدا کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: حاشیه شهر مشهد را به هفت پهنه تقسیم کرده‌ایم که در هر پهنه یک مسئول روحانی مدیریت فرهنگی آن پهنه را بر عهده دارد، شهرداری می‌تواند یک هماهنگی لازم با رؤسای پهنه‌ها انجام دهد تا اتوبوس و امکانات حمل و نقل را از مساجد فراهم کند تا مردم آن مناطق به قسمت نمایشگاه راه پیدا کنند. 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: متأسفانه بازدیدکنندگان حاشیه شهر در سال گذشته مشکل برای بازگشت خود داشته‌اند بنابراین شهرداری باید به طور مجزا و کامل به این امر بپردازد تا این افراد مشکلی برای بازگشت خود نداشته باشند.
آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: این بساط ترویج قرآن و توسعه معارف قرآنی به عنوان با فضیلت‌ترین عمل در نامه عمل شما ثبت و ضبط می‌شود و امیدارم این عمل شما مورد توجه و خاص امام زمان(عج) قرار گیرد. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی