۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

شب نهم محرم

سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲ ق.ظ

واقعه ی کربلا متعلق به تمام زمان هاست

این قدرت یابی که یک نفر بیاید و با زور و قلدری و چپاول بر مردم حکومت کند این ضد اسلام است و این را مردم با قیام سید الشهدا (علیه السلام) فهمیدند این واقعیت که اساس دین ومکتب با این وضعیت موجود در زمان از بین نرفته همگی بخاطر کربلا و عاشورا ست. نکته ی مهم در اینجا این است که واقعه ی کربلا متعلق به تمام زمان هاست. امروز که ما این نظام ولایی را تشکیل داده و دین داریم و نماز میخوانیم همه بخاطر کربلاست

شب تاسوعا، رواق امام خمینی(رحمه اله) حرم امام رضا (علیه السلام)


آیت الله علم الهدی در سخنان خود درروز هشتم محرم و شب تاسوعا در رواق امام خمینی(ره) بعد از تسلیت این ایام به حاضرین بیان کردند: اینکه شما بالاترین توفیق را داشتید و این محرم برق اشک خود را به امام رضا(ع) نشان داده و در حرم ایشان به عزاداری بپردازید این محرم ارزش  قیمت بالاتری دارد.



ایشان در تبیین عزاداری ها در این ایام افزودند: معمولا در این ایام در جریان تهییج احساسات و عشق به اباعبدلله(ع) نوحه خوانی ها و مدیحه سرایی ها بیشترین نقش را دارد و محور این عزاداری هاست که با تهییج احساسات اشک را بر گونه ها جاری می کند اما در حاشیه ی این اشک شعور هم لازم است اشک مظهرعشق و احساس درونی ماست اما در حاشیه ی این اشک شعور هم لازم است تا بدانیم این همه اشک برای چیست؟


آیت الله سید احمد علم الهدی در ادامه بیان کردند: سخن امروز من در قالب یک سوال برای شماست و آن اینکه اگر قیام امام حسین(ع) در کربلا نبود چه اتفاقی می افتاد؟ امام حسین(ع) به عنوان قیام در مقابل حاکمیت شیطانی یزید به پاخاستند و در این راه به شهادت رسیدند. اما بعد از شهادت ایشان باز هم حکومت های شیطانی به سلطه ی خود بر امت اسلام ادامه دادند.


ایشان در پاسخ به سوال بالا افزودند: آنچه ابتدا به ذهن شما خطور می کند این که اسلام با قیام امام حسین(ع) زنده شد و اگر این قیام نبود اسلام و دین از بین می رفت. اما مگر با کشته شدن و تکه تکه شدن دین زنده می شود؟ مگر سر بریده ی بابا را نیمه شب به دست دخترش بدهند دین زنده می شود و...


آیت الله علم الهدی در ادامه تاکید کردند: برای روشن شدم مطلب نکته ای را عرض می کنم، کشته شدن به دو شکل است یا به صورت غافلگیرانه که این شکل بی اثر و نقش است و ممکن است در ابتدا آنها را بسیار مرعوب کند و صدایی از آنها بیرون نیاید. اما گاهی مردمی در یک جریانی اعتراض و مقابله می کنند جریان مقابل اعتراض ها را تحمل نمی کند و آنها را سرکوب می کند. ولی اینها با کشته شدن و سرکوب شدن عقب نمی نشینند و مقابله شان شدیدتر می شود.


ایشان با اشاره به وضعیت جامعه ی مسلمین در آن روزها افزودند: در زمان اباعبدلله(ع) جریان کفر و الحاد و بی دینی حاکم بود اما جریان متدینین که مخالف این جریان بودند حاضر به مبارزه و جان دادن در این راه نبودند، اقلیتی پیداشدند که حاضر به مبارزه و جان دادن شدند. زمانی که اینها حاضر به این امر شدند دسته ی دوم هم در دینداری و حمایت از اسلام محکم شدند و این سبب زنده شدن دین شد.اگر امام حسین(ع) انقلاب نمی کردند  دیگر هیچ جریانی مقابل کفر نمی ایستاد و جریان شهوترانی و عیاشی و می گساری در جامعه نهادینه شده ودر نسلهای بعدی سنت می شد و اصل دین از بین می رفت. برای مردم ما در قبل انقلاب همین گونه جا افتاده بود که اسلام با سیاست کاری ندارد و اسلام تنها زهد و تقوا و دیانت است.


آیت الله علم الهدی در انتهای سخنان خود افزودند: این قدرت یابی که یک نفر بیاید و با زور و قلدری و چپاول بر مردم حکومت کند این ضد اسلام است و این را مردم با قیام سید الشهدا(ع) فهمیدند این واقعیت که اساس دین ومکتب با این وضعیت موجود در زمان از بین نرفته همگی بخاطر کربلا و عاشوراست.نکته ی مهم در اینجا این است که واقعه ی کربلا متعلق به تمام زمان هاست. امروز که ما این نظام ولایی را تشکیل داده و دین داریم و نماز میخوانیم همه بخاطر کربلاست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی