۱۴۰۳ يكشنبه ۰۹ ارديبهشت

ماه رمضان بهار تبلیغ است

يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴ ق.ظ

   

نکته حائز اهمیت این است که ماه رمضان بهار تبلیغ است و نباید به صورت معمولی و سطحی از این فرصت الهی گذشت. ماه پربرکت رمضان ماهی است که در آن عبادت مردم، روزه و نماز مردم زمینه کاری ما است و ما باید به نحو احسن کارمان را انجام دهیم.

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان‌رضوی با محوریت نهاد نماز جمعه و برنامه‌های ماه مبارک رمضان، با اشاره به احادیث پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: اگر کسی دو روز از زندگانی‌اش با هم تفاوت داشته باشد و این تفاوت همراه با پیشرفت و توسعه باشد، پیشرفت عظیمی از دیدگاه خداوند، اسلام و دین کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: امیدواریم که امسال بتوانیم از موفقیت‌های بیشتری نسبت به سال گذشته بهره‌مند و برخوردار شویم، امسال همان برنامه‌ها و اعمال سال‌های گذشته را نباید عیناً اجرا کرد و باید برنامه‌ریزی جدیدی توسط شما مبلغان و علما صورت گیرد تا پیشرفت قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان احساس شود.

وی تاکید کرد: در اینجا نکته حائز اهمیت این است که ماه رمضان بهار تبلیغ است و نباید به صورت معمولی و سطحی از این فرصت الهی گذشت. ماه پربرکت رمضان ماهی است که در آن عبادت مردم، روزه و نماز مردم زمینه کاری ما است و ما باید به نحو احسن کارمان را انجام دهیم.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: توجه به توسعه در معارف دین، رشد و ارتقاء برای اسلام و امر بنده‌سازی برای خداوند متعال در اولویت کاری شما بزرگوران در این ایام باید باشد و همین امر اصل و رسالت کار ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمام سعی خود را باید به‌کار گیرید تا صبغه دینی و مظاهر اسلامی و ارزشی شهر و محل کارتان را دچار یک تحول عظیم  کنید، به طوری که این مظاهر اسلامی قدری پررنگ‌تر نسبت به قبل دیده شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: ما در جوار حضرت امام رضا (ع) درحال خدمت هستیم و ایشان از ما انتظار کار و تبلیغ دارند‌؛ شما مبلغان باید به صورت همه جانبه به کار بپردازید و در حین انجام کار از خود و خانواده خود غافل نشوید، مانند فردی نباشید که مردم را تطهیر و تمیز می‌کند اما از خود و اطرافیانش در این امر غافل شده است، پس در کنار وظایف اصلی‌تان حداکثر بهره‌مندی از فیوضات ماه رمضان را هم برای خود در نظر بگیرید.

وی تصریح کرد: در ماه پرنعمت رمضان هیچ بحثی بهتر از بحث تفسیر قرآن نیست زیرا ماه رمضان بهار قرآن است و تفسیر گفتن بهترین نوع قرآن خوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در سازمان تبلیغات خراسان‌رضوی برنامه‌ای تدوین شده که بنا به آن در یک هزار و 500 مسجد خراسان‌رضوی تفسیر سوره ممتحنه گفته شود، امیدواریم این جریان محوری شود برای دیگر مساجد شهرها تا آنها به تقسیر قرآن بپردازند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی