۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

همایش شهدای امر به معروف و نهی از منکر

جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۰۶:۴۴ ب.ظ

اگر جامعه ای فاسد شد حکومت فاسد در آن رشد می کند

نکته مهم در این حرکت این است که سید الشهدا(ع) نمی فرماید خروج من در برابر یزید است و برخورد ایشان بیعت نکردن با یزید است و در مقام تبیین هدف و انگیزه ی قیام تنها سخن ایشان قیام برای اسلام امت رسول الله(ص) است، قیام در مقابل یزید به عنوان یک انسان سفاک وسگ باز معلول بود و علت در اینجا امر به معروف و نهی از منکر است و ایشان نظرشان این بود که اگر جامعه ای فاسد شد حکومت فاسد در آن رشد می کند.

همایش شهدای امر به معروف و نهی از منکر، حسینیه امام خمینی(ره)

دریافت

 
شب گذشته آیت الله علم الهدی در همایش شهدای امر به معروف و نهی از منکر بعد از تسلیت ایام محرم افزودند: اگر ما درست در وضعیت اجتماعی زمان تحقق واقعه یعاشورا توجه کنیم می بینیم اولین شهدای امر به معروف حضرت سید الشهدا و یارانشان بودند.


ایشان با اشاره به شهدای امروز امر به معروف در جامعه بیان کردند: امروز هم عزیزانی که در پایداری این فریضه ی الهی تا مرز شهادت پیش رفتند شهادتشان در خط شهادت سید الشهدا(ع) و یارانشان قرار گرفت. برای تبیین این موضوع مانیازمند توجه به وضعیت اجتماعی زمان امام حسین(ع) است.


آیت الله سید احمد علم الهدی در تبیین قیام ابا عبدالله(ع) تاکید کردند:امام حسین(ع) فرمودند من برای طلب اسلام در امت جدم قیام کردم، ایشان در انقلاب عاشورا تقابل و برخوردی با مردم نداشتند  و اصلا این انقلاب در برابر سلطه ی بنی امیه و عنصر سگ بازی چون یزید خواسته ی خود مردم بود و زمینه ی این انقلاب در جامعه ی آن روز وجود داشت و دلیل این واقعه حضور حضرت در مکه به عنوان یک حرکت ضد استبدادی یزیدی و دریافت 12000 نامه از عراق به عنوان پذیرش این قیام و دعوت این نهضت ضد یزیدی در عراق بود.


ایشان دربیان علت خروج امام حسین(ع) از حکومت افزودند: نکته مهم در این حرکت این است که سید الشهدا(ع) نمی فرماید خروج من در برابر یزید است وبرخورد ایشان بیعت نکردن با یزید است و در مقام تبیین هدف و انگیزه ی قیام تنها سخن ایشان قیام برای اسلام امت رسول الله(ص) است، قیام در مقابل یزید به عنوان یک انسان سفاک وسگ باز معلول بود و علت در اینجا امر به معروف و نهی از منکر است و ایشان نظرشان این بود که اگر جامعه ای فاسد شد حکومت فاسد در آن رشد می کند.


آیت الله علم الهدی در تبیین جامعه ی بدون امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند: در جامعه ای که در آن امر به معروف ونهی از منکر در آن حاکم نباشد و مردم در تامین یک حیاط بی دردسر فقط به زندگی فردی خود اشتغال داشته باشند و جنایت و مفاسد دیگران مورد حساسیت آنها نباشد نتیجه آن رشد و پرورش گنه کار و جانی و تسلط آنها بر امت اسلام است.این معلول جامعه ی تارک امر به معروف و نهی از منکر است.


ایشان در ادامه افزودند: اگر حساسیت در مقابل گناه نباشد این باعث توسعه ی گناه در جامعه می شود و این کم کم به عنوان یک فرهنگ در می آید و از دل فرهنگ جامعه جریان حاکم بوجود می آید و این سبب می شود جریان توسعه ی گناه در جامعه حاکم شود و حاکمیت جنایتکارانه بوجود بیاید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی