۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

نماز جمعه ی هفدهم آبان 92

جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۴۱ ب.ظ

امام می فرمود امر به معروف و نهی از منکر در سایه قدرت امکان پذیر است

مگر علما مسئولیت انتظامی و مقابله با فساد دارند، علما وظیفه فرهنگسازی و تبلیغ دارند اما رسانه و بودجه و فرهنگ و ارشاد و عرصه نظامی و انتظامی در دستان شما مسئولان است. یک فرد عادی با یک تذکر، امام جمعه در حد تریبون خودش، صاحبان رسانه در حد خودشان در این حیطه عمل کنند، و دولت و اقتدار نظام نیز امر به معروف را در حوزه قطور برنامه‌های خود قرار دهند.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمةالله) حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

خطبه ی دوم

دریافت

بخش عربی از خطبه ی دوم

دریافت

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به رحلت حبیب‌الله عسگراولادی، اظهار کرد: این یار باوفای امام و رهبری در نخستین روز ماه محرم دعوت خداوند را لبیک گفت و روز گذشته نیز در آستان سید الشهدا به خاک سپرده شد.

 

عمر انقلابی مرحوم عسگراولادی از عمر انقلاب بیشتر است

 

وی با بیان اینکه عمر انقلابی مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی از عمر انقلاب بیشتر است، گفت: از عمر انقلاب 50 سال می‌گذرد در حالی که عمر انقلابی مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی 64 سال می باشد.

 

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در سال 1327 در حالی که یک نوجوان 15 ساله بود در راهپیمایی که به دستور و حکم آیت الله کاشانی تدارک دیده شده بود شرکت و در آن راهپیمایی دستگیر و زندانی شد.

 

مقاومت عسگر اولادی در برابر استکبار

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در تمام طول عمر خود در برابر استکبار مقاومت کرد و سعادتمندانه زندگی می کرد، ابراز کرد: مرحوم عسگراولادی اسوه‌ و الگویی ارزشمند برای انقلاب به شمار می رود.

 

وی با اشاره به خاطره ای از مرحوم عسگراولادی از امام خمینی(ره)، عنوان کرد: ایشان نقل می کنند در دیداری که در دوران جوانی با امام خمینی(ره) داشتند ایشان با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر فرمودند امر به معروف قدرت می‌خواهد و جوانان باید درصدد این قدرت باشند.

 

آیت الله علم الهدی افزود: این فرمایش امام یک خط‌ دهی در عرصه نظام دینی ما بود، امر به معروف باید مبتنی بر قدرت باشد، اقتدار عامل اجرای امر به معروف می باشد.

 

باید از امام راحل(ره) در فریضه امر به معروف الگو گرفت

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: فرمایشات امام راحل(ره) درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای جوانان خط ساز بوده در حالی که در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته‌ایم خط امام (ره) در باره امر به معروف و نهی از منکر باید مشخص بوده و از آن الگو گرفت.


وی خاطر نشان کرد: در قرآن آمده که مؤمنان ولی و سرپرست بعضی از مؤمنان دیگر هستند،‌ اما متأسفانه بعضی مسئولان ما این مطلب را برعکس دریافت می‌کنند و در عرصه حجاب می‌گویند ابتدا باید علما وارد شوند و بعد مردم و پس از آن نیروی انتظامی که این موضوع ضد فرمایش امام (ره) است.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی ازمنکر فریضه‌ای عرضی بوده نه طولی، ابراز کرد: امر به معروف فریضه‌ای واجب است و هر فردی به میزان قدرت خودش در امر به معروف مسئولیت دارد.

 

امر به معروف وظیفه همگانی

 

امام جمعه مشهدادامه داد: یک فرد عادی با یک تذکر، امام جمعه در حد تریبون خودش، صاحبان رسانه در حد خودشان در این حیطه عمل کنند، و دولت و اقتدار نظام نیز امر به معروف را حوزه قطور و برنامه‌های خود قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه بی حجابی یک ناهنجاری اجتماعی به شمار می رود، گفت: ما بی‌حجابی را به عنوان منکر اعلام می‌کنیم و البته باید گفت که منکر ویژه بی‌حجابی نبوده و بسیاری ازمنکرات دیگر در زندگی وجود دارد اما مسئله این است که بی‌حجابی مقابله با خدا و جامعه دینی بوده و مسئله بی‌حجابی و اثرگذاری آن در جامعه یک ناهنجاری اجتماعی است.

 

بی‌حجابی مصداق آتش‌زدن به نسل جوان کشور است

 

آیت الله علم الهدی افزود: یک زن بی‌حجاب یک گناه می‌کند و عمل او یک معصیت و آتش‌زدن به نسل جوان مملکت است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام مقتدر دینی ما باید جلوی این ناهنجاری را بگیرد، ابراز کرد: و دستگاه‌ها باید جلوی آن را بگیرند.

 

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی خواهران و برادران هم در امر به معروف کوتاهی و فرافکنی می‌کنند و می‌گویند که علما باید بیایند و در این عرصه ورود کنند.

 

علما مسئولیت انتظامی و مقابله با فساد را ندارند

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مگر علما مسئولیت انتظامی و مقابله با فساد دارند، علما وظیفه فرهنگسازی و تبلیغ دارند اما رسانه و بودجه و فرهنگ و ارشاد و عرصه نظامی و انتظامی در دستان شما مسئولان است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی