۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

خطبه دوم ـ رسالتشان فقط این نیست که بیایند یک مملکت مثل همه مملکت‌های دنیا دست‌به‌دست همه مستکبران دنیا، دست‌به‌دست همه منافقات و همه جانیان و خون‌ریزان تاریخ بدهند و این مملکت را اداره کنند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 31 اردیبهشت‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به همزمانی میلاد حضرت حجت با سالروز آزادی خرمشهر، اظهار کرد: تقارن امروز با میلاد مسعود ملجأ ما، ملازم ما، صاحب ما و بزرگ‌ترین پناهگاه پس پرده‌نشینمان، وجود اقدس بقیه‌الله ارواحنا فدا را به محضر مقدس شما برادران و خواهران، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

یک سنتی در مشهد مقدس وجود دارد که در صبح روز نیمه شعبان از محل میدان شهدا به‌طرف حرم، مردم با چشم گریان به دنبال آقایشان می‌گردند، به دنبال صاحبشان حرکت می‌کنند و می‌آیند، ان شاالله برادران و خواهران، عزیزان زائر ما هم امسال در این مراسم در ساعت 8 صبح در میدان شهدا شرکت خواهند فرمود.

همه زائران و مجاوران در اجتماع عظیم منتظران شرکت کنند

برادران، انتظار فرج امام زمان به این نیست که ما بنشینیم یک گوشه و انتظار فرج بکشیم، انتظار فرج مولا این است که به دنبال آقایمان راه بیفتیم، تا دنبالش راه نیفتیم، پیدایش نمی‌کنیم؛ تا به دنبالش حرکت نکنیم به آقا و صاحبمان نمی‌رسیم، نشستن یکجا، ایستا شدن، متوقف شدن، راکد شدن به امید این‌که آقایمان تشریف بیاورند، چنین روزی اتفاق نخواهد افتاد، باید شیعه حرکت کند، ارادتمندان حضرت باید راه بیفتند، نماد این‌که انتظار فرج، راه افتادن است، ما به‌عنوان انتظار فرج و به‌عنوان راه افتادن و حرکت به دنبال آقا و صاحبمان، این مراسم را خوشبختانه همه‌ساله در این شهر مقدس و در تربت پاک مقدس امام رضا (علیه‌السلام) انجام می‌دهیم.

در بین ائمه معصومین ما دو امام بودند که توجهشان به مهدی بیشتر از همه بود؛ اول وجود اقدس امام صادق (ع)؛ راوی می‌گوید من وارد منزل امام صادق (ع) شده‌ام، دیدم حضرت تنها نشسته‌اند، سر مبارک را برهنه کره‌اند، آستین‌ها را بالا زده‌اند، آن‌قدر دارند با التهاب گریه می‌کنند، اشک می‌ریزند، از اشک چشم مولا محاسنشان خیس شده، به‌قدری منظره رقت باری گریه امام صادق داشت که من هم به گریه افتادم، من هم نشستم و شروع کردم به گریه کردن، یک مدت طول کشید، دیدم گریه آقا تمام نمی‌شود.

عرض کردم آقا، من که دیگر دلم دارد می‌ترکد، من که دارم بی‌پا می‌شود، عزیز من، امام من، حجت خدا چرا این‌جوری اشک می‌ریزی و گریه می‌کنی؟ مرا بی‌تاب کردی با اشک چشمت؟ فرمود غیبت مهدی ما طولانی می‌شود، شیعیان ما در غیبت مهدی رنج می‌بینند، درد می‌بینند، غصه می‌بینند، به هر جا می‌روند آقایشان را پیدا کنند و پناه ببرند، آقا و صاحب خود را پیدا نمی‌کنند.

گریه امام صادق(علیه‌السلام) بر مصیبت‌های شیعیان در زمان غیبت

دشمن‌ها بر آنان مسلط می‌شوند، آنان را اذیت و آزار می‌دهند و دستشان به صاحبشان نمی‌رسد، برای آن مصیبتی که شیعیان در غیبت مهدی می‌کشند، من اشک می‌ریزم؛ خدایا به اشک چشم امام صادق این مصیبت را تمام کنف خدایا به چشم گریان امام ششم این محرومیت را از ما بگیر، خدایا، پدرهای ما، نیاکان ما، اجداد ما آمدند، یک‌عمر 70 ساله و 80 سال اشک ریختند، گریه کردند، دعای ندبه خواندن، آخر هم آقایشان را ندیدند، چشمانشان را خاک قبر پر کرد، خدا نکند ما از آن دسته باشیم، برویم و بیاییم، هی ناله بزنیم، اشک بریزیم و دنبال آقایمان راه بیفتیم، آخرش هم خاک قبر چشم‌هایمان را پر کند و این چشم‌ها جمال دل آرایش را نبیند.

پروردگارا، چشمان رمد دیده ما را به جمال منورش هر چه سریع‌تر روشن بفرما.

انتظار فرج، حرکت برای زمینه‌سازی ظهور است

نیمه شعبان امسال مقارن با سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت در دزفول است، این تقارن با فتح خرمشهر و این تقارن با جریان مقاومت در شهر انقلابی دزفول، در حقیقت پیام‌آور یک حقیقت و یک واقعیتی هست و آن این‌که در محضر مقدس امام زمان (علیه‌السلام) راه افتادن، به دنبال حضرت حرکت کردن، در خط ظهور و فرج امام زمان و در خط زمینه‌سازی ظهور و فرج حرکت کردن، این فداکاری‌های روز فتح خرمشهر را می‌خواهد و مقاومت قهرمانانه و مردانه مردم دزفول را در مقابل تهاجم دشمن.

اگر ما به‌عنوان دلداده بقیه‌الله در آن خط مقاومت نباشیم و در این خط مبارزه با استکبار و دشمن تا آخرین قطره خونمان نباشیم، زمینه برای فرج مولایمان به وجود نمی‌آید، این تقارن امسال در جامعه انقلابی ما، پیام‌آور این حقیقت است.

انقلاب ما، نقطه شروع انقلاب بزرگ حضرت حجت است

برادران و خواهران، این واقعیت را بدانید، این انقلابی که 37 سال از عمرش می‌گذرد، یک عده آدم وکیل و وزیر نباشند، یک عده دیگر وکیل و وزیر باشند، مملکت در یک مدیریت دیگری بود، در یک مدیریت دیگری قرار بگیرد، اصلاً انقلاب برای این نبود.

انقلاب برای رساندن جامعه به ظهور و فرج مولا بود، بانی انقلاب، مؤسس انقلاب، بنیان‌گذار اصل حرکت و نهضت در راه تحقق این انقلاب، امام بزرگوار ما (قدسه الله نفسه الذکیه) بود.

امام می‌فرماید: «مسؤولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‌داری حضرت حجت ارواحنا فدا است». «تکبیر»

دعای امام راحل یعنی ظهور امام در همین عصر قرار گیرد

دعایی که امام به دنبال این فرمایششان می‌فرمایند، این دعا قابل‌توجه است، می‌فرمایند: «خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار بدهند»، این دعا خیلی مهم است، نمی‌گوید فقط فرجش را تعجیل کند، نمی‌گوید ظهورش را نزدیک کند، نخیر، در همین عصر حاضر قرار دهد.

یعنی این انقلاب که به پیروزی رسیده است اگر مسیر تکاملی خودش را طی کند، جریان توسعه و گسترش خودش را ادامه دهد، در همین عصر امام زمان تشریف می‌آورند و در همین زمان ظهور بقیه‌الله قرار دارد، امام بزرگوار در این فرمایششان یک راهبرد دارند، یک نوید دارند، راهبرد برای مسؤولین است، مسؤولین این نظام در هر رتبه‌ای، در هر قوه‌ای، کسانی که در عرصه برنامه‌ریزی نظام در مجلس شورای اسلامی‌اند، کسانی که در عرصه اجرایی مدیریت نظام در دولت‌اند، این‌ها باید بدانند این‌ها یک نظام حکومتی مدیریتی جامعه را اداره نمی‌کنند چون اما در این فرمایششان به مسؤولین خطاب می‌کنند، می‌گویند مسؤولین بدانند.

رسالت مسؤولان، اداره مملکت برای یک عده خوش‌گذران نیست

مردم که می‌دانند، مردم که عاشق امام زمان‌اند، مردم که هستی‌شان را برای امام زمان می‌دهند، مردم که بر پیشانی‌شان می‌نویسند «یا مهدی ادرکنی» و نصف شب عملیات می‌روند زیر باران آتش، این مردم‌اند، مسؤولین بدانند، نیامدند یک مملکت گل‌وبلبل مرکز عیاشی برای یک عده جفتک‌زن خوش‌گذران درست کنند، رسالتشان فقط این نیست که بیایند یک مملکت مثل همه مملکت‌های دنیا دست‌به‌دست همه مستکبران دنیا، دست‌به‌دست همه منافقات و همه جانیان و خون ریزان تاریخ بدهند و این مملکت را اداره کنند، مسؤولان باید بدانند.

مسؤولان بدانند که دارند نظامی را اداره می‌کنند که این نظام اهرم انقلاب است، این نظام عامل اجرایی گسترش یک انقلابی است که این انقلاب به انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‌داری بقیه‌الله باید منتهی بشود، یعنی برادران، این حرف خیلی حرف بزرگی است، شما حرف را نشنوید و رد بشوید، این حرف را تحلیل کنید.

یعنی این برادر ارتشی، این برادر پاسدار و این برادر انتظامی باید بداند در این کسوت مقدس محور اقتدار این نظام که درآمده، این محور اقتدار یک نظامی است که آخرش انقلاب امام زمان است و اگر آخرش انقلاب امام زمان است، از همین‌الان لباس سربازی امام زمان را پوشیده، واقعاً در سپاه بقیه‌الله دارد خدمت می‌کند؟ کسی که در سپاه بقیه‌الله خدمت می‌کند فقط یک نقطه را می‌بینند، آن نقطه آخری که با تمام وجودش قربانی شود به پای امام زمان، یعنی این دید و این بینش برای همه است.

این نیست که شما آمده‌اید به‌عنوان وکیل به‌عنوان وزیر در یک مملکتی که امتیاز بگیرید، ویژه خواری کنید، رانت بگیرید، از همه امکانات مقام و موقعیت و قدرت استفاده کنید و ترکیه یک وزیر دارد، ایران هم یک وزیر دارد، ترکیه یک نماینده پارلمان دارد، ایران هم یک نماینده مجلس دارد، این نیست، امام می‌گوید این نیست، مگر این نظام مال امام نیست، مگر این انقلاب مال امام نیست؟ مگر اصل نهضت و حرکت مال امام نیست؟ این امام می‌گوید همچنین نظامی در این مملکت نیست، این نظام است که بایستی انقلاب امام زمان (علیه اسلام) را محقق کند و برای روز انقلاب این نظام درست‌شده نه برای اداره چندروزه یک کشور.

در تمام اصول دیپلماسی باید به توسعه انقلاب توجه کرد نه تعامل در یک محدوده جغرافیایی

لذا بایستی در تمام اصول دیپلماسی ما، در روابط بین‌الملل، انقلاب، توسعه انقلاب، گسترش انقلاب و قدرت جهانی انقلاب باید در نظر گرفته شود نه این‌که یک کشوری در یک محدوده جغرافیایی با همه بایستی تعامل کند و لذا ما نمی‌توانیم در جریان دیپلماتیک کشور از ارزش‌های خودمان تنازل کنیم و مسیر انقلاب را متوقف کنیم.

این استکبار جهانی و این ازناب حیله‌گر شیطانش مثل اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها، این‌ها جز با تنازل از حرکت و روند انقلاب به‌وسیله ما راضی نمی‌شوند، امتیازی که از ما می‌گیرند، این‌که در حرکتمان تنازل و توقف ایجاد کنیم و این درست نیست چون نظام ما برای رسیدن به آن نقطه نهایی انقلاب است و این انقلاب هم یک انقلاب جهانی است و لذا باید توجه داشته باشیم، این را دشمنان ما هم توجه دارند.

استکبار از تمام توان برای توقف حرکت انقلاب استفاده می‌کند

خود استکبار جهانی توجهش بیشتر از این است، یک حرکتی در دنیا شروع‌شده، تا به اینجا این حرکت با همه مخالفت‌ها، با همه برخوردها، با همه سنگ‌اندازی‌ها، یک روزی جبهه جنگ ما در مرز این کشور بود، امروز جبهه جنگ ما رفته کنار دریای مدیترانه، این را دارند می‌بینند کجا رفته، یک روزی رزمنده ما در سینه‌اش عکس امام را می‌گذاشت به میدان جنگ می‌رفت در مرزهای جغرافیایی این کشور، امروز عکس تمثال مقام معظم رهبری در فاصله پنجاه متری مرز اسرائیل خودنمایی می‌کند.

می‌بینند این‌قدر ما جلو رفتیم با همه سنگ‌اندازی‌ها و دقیقاً می فهم آخر این انقلاب کجاست و آخر این انقلاب، حکومت واحد جهانی اصلاحی یک انسان آسمانی، وجود اقدس بقیه‌الله است و ما آخر خطمان آن است لذا به انحاء مختلف می‌خواهد این خط را کور کند، به انحاء مختلف می‌خواهد این حرکت را کند یا حرکت را متوقف کند، راه متوقف کردن حرکت هم با مبارزه بیرونی با جبهه خارجی نیست، راه مبارزه‌اش در داخل است و کاملاً دارد فعالیت می‌کند.

تهاجم فرهنگی شرکت مدلینگ بسیار بدتر از وابستگی اقتصادی است

برادران، خواهران، هوشیار باشید، یک مقدار دروازه مملکت به روی غربی‌ها که باز شد، صدتا شرکت ایتالیایی آمده‌اند اقتصاد مقاومتی ما را در داخل کشور هدف قرارگرفته‌اند تا ما را بیشتر وابسته کنند، تنها مسئله اقتصاد نیست، در این صد شرکت ایتالیایی، تهاجم فرهنگی به‌مراتب بدتر است.

یک شرکت مدلینگ که آمده اینجا پایگاه زده و مشغول فعالیت شده، جریان تجارتی خودش را به راه انداخته، جریان تجارتی مدلینگ در کشور می‌دانید به چه تمام‌شده و به کجا انجامیده است؟ جریان مدلینگ در کشور ما به این نکته انجامیده که مؤسسات طراحی مد و پوشش در داخل کشور به فاصله کمتر از دو ماه الآن فراگیر شده است، آرایشگاه‌های زنانه حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای به وجود آورده‌اند، مزون‌ها و فروشگاه‌های البسه زنانه ایجاد کرده‌اند، برگزاری مراسم مناسب با مدلینگ نظیر شوی لباس، جشنواره زن شایسته ایرانی در کشورهای ایرانی این شرکت ایجاد کرده.

فعالیت‌های گسترده فرهنگی شرکت ایتالیایی بعد از حضور دوماهه در ایران

در استودیوهای زیرزمینی تولید موسیقی و کلیپ‌های مبتذل، همین شرکت مدلینگ به وجود آورده، تبلیغ و پوشش کامل رسانه‌ای مدلینگ از سوی ضدانقلاب در شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های خبری در فضای مجازی و اجتماعی راه افتاده است و صفحات پربازدید و استفاده از تمام نرم‌افزارهای مشهور با موضوع خاص و جذاب، این کارهایی که این شرکت در کمتر از دو ماه از روزی که در کشور راه افتاده، را انداخته، آن‌وقت جوان امام زمانی می‌ماند؟ جوانی می‌ماند با این شکل، زن و مرد و خانواده‌ای می‌ماند که بخواهد انقلاب را به انقلاب امام زمان پیوند بدهد؟ ببینید دشمن چه می‌کند.

الآن ما در چه وضعی هستیم؟ ازیک‌طرف دستگاه‌های تولیدی ما خوابیده، کارگر ما بیکار شده‌اند، این‌ها بیایند پایگاه‌های عظیم تجارتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای راه بی اندازند برای کالای خودشان، 80 میلیون آدم یک بازار مصرفی کمی نیست و این سرمایه و زمینه را ما به دشمن بسپاریم، به همان‌هایی که می‌خواهند این انقلاب را متوقف کنند تا این انقلاب به انقلاب امام زمان متصل نشود و راه را برای آنان بازکنیم.

نمایندگان این مجلس و مجلس آینده ناظر بر مدیریت کشور باشند

امیدوارم عزیزان ما در مجلس شورای اسلامی هم این مجلس در چند صباح باقی‌مانده و هم مجلس آینده به‌عنوان ناظر بر تمام حرکت‌های مدیریت کشور واقعاً خودشان را مرید امام زمان بدانند و اگر این‌ها غفلت کنند در مقابل این مسائل سهمگین، چی جواب امام زمان را می‌دهند و چه جواب این شهدا را خواهند داد که روی پیشانی‌شان نوشتند «یا مهدی ادرکنی» و شب عملیات رفتند زیر باران آتش و یا روی میدان مین و پودر شدند، جواب آن‌ها را چه کسی می‌خواهد بدهد؟

ویدئو خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 23 دقیقه 18 ثانیه

ویدئو بخش عربی از خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 59 ثانیه

نظرات (۱)

  • مهدی رسولی
  • خدایی که عصای موسی رابرتاج وتخت فرعون غلبه داد و منطق ابراهیم رابر حکومت نمرود درتاریخ غلبه داد خدای ماهم هست و ملتی که تکیه اش بر چنین خدایی باشد شکست ناپذیر است باوجود چنین وعده هایی در قران در نصرت بخشی به مومنین :1-معناندارد عده ای ازرجل سیاسی دربرابر دشمن خبیثی چون امریکا که برای نابودی ما عزم راجزم کرده دم از رویکرد خطرناک بردبرد بزنند2-معناندارد دولت تدبیر(!) وامید(؟) باوجود داشتن تواناییهای باالقوه داخلی و جوانان مبارز وبانشاط دربرابر رفتارهای خدعه گرایانه امریکا انفعالی برخورد کند(بااین حال:1-ملت ما عاشورایی می بیند ومی اندیشد وعمل می کند 2-خواص مراقب باشند رفتارشان در نگاه عاشورایی ملت رصد می شود 3- غربال 9دی تکرار شدنی است وملت می داند با رجل سیاسی زاویه دار که بسمت غرب گرایش یافته اند چطور وکجا وچه زمانی برخورد کند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی