۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

اینکه مساجد باید انقلابی شوند یک واقعیت اعتقادی است

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۰۴ ب.ظ

   

اینکه مساجد باید انقلابی شوند یک شعار و یا تحلیل سیاسی نیست بلکه یک واقعیت اعتقادی است که قرنها انسانهای حقیقت طلب به دنبال آن بودند و امروز این بستر فراهم شده تا مساجد سنگرهای امام زمان(عج) باشند.تا مسجدها پایگاه فعالیتهای مردم نشود نمی توان مسجد انقلابی داشت.

به گزارش alamolhoda.com ، آیت الله سید احمد علم الهدی چهارشنبه شب در همایش فصلی ائمه جماعات مساجد شهر مشهد افزود: مساجد بنا به موقعیتهای اجتماعی دچار تحول مخاطب می شوند که باید اصل مدیریتی نیز بر اساس آن تغییر کند زیرا روش مدیریتی قبلی در شرایط جدید پاسخگوی جامعه و به خصوص نسل جوان نخواهد بود.
وی ادامه داد: انقلاب یک جریان متوقف نیست بطوری که در خود انقلاب نیز تغییر و تحول مشاهده می شود و انقلابی که در سال 57 در ایران به حرکت درآمد امروز توسعه یافته است.
امام جمعه مشهد گفت: اگر در دفاع مقدس از مرزهای کشور دفاع شد امروز مرزهای تقابل با استکبار به دریای مدیترانه و کویر عراق و شام رسیده است.
وی افزود: امروز به فاصله 20 متری مرز اسرائیل و لبنان تمثال مقام معظم رهبری به سوی اسرائیل نصب شده و صلابت اسلام را به رخ به صیونیستها می کشند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: انقلاب اسلامی رو به توسعه است و هر روز بیشتر می شود و در عرصه توسعه و رشد انقلاب به حدی رسیده که دشمن از جلوگیری رشد و بالندگی آن ناتوان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین گفت: تقارن نیمه شعبان امسال با سالروز آزادسازی خرمشهر یک نماد عظیم از انتظار فرج است که نزدیکی پیروزی و فتح جهانی اسلام را بشارت می دهد.
وی افزود: نمادهای روشنی از توجهات پروردگار به این نظام در هشت سال دفاع مقدس مشاهده شد که آزادسازی خرمشهر از همه روشنتر بود.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: نماد تقارن نیمه شعبان با سالروز آزادی خرمشهر بیانگر این امر است که خداوند از حجت خود در برابر تمام لشکر کفر حمایت می کند و از سوی دیگر مردم نیز در سوم خرداد دلدادگی خود را به حضرت ولیعصر(عج) نشان دادند.
وی گفت: این تقارن حامل یک پیام است که لازمه توجه به آن انقلابی سازی همه جریانها از قبیل روحانی، حوزه، دانشگاه، مسجد و در نهایت اسلام است.
امام جمعه مشهد افزود: هر چه انقلاب بیشتر گسترش یابد عمده جهان بیشتر آماده حضور امام زمان(عج) می شوند و هر چه بستر انقلاب در قالب عیش و نوش و زندگی آرام برای جامعه بیشتر منقبض شود امام زمان(عج) ظهور نخواهند کرد.
وی گفت: در چنین شرایطی فعالیت در مسجد به اندازه ای که فقط چراغ مسجد روشن باشد کفاف نمی کند و نمی تواند مسجد انقلابی ایجاد کند.
آیت الله علم الهدی افزود: اینکه مساجد باید انقلابی شوند یک شعار و یا تحلیل سیاسی نیست بلکه یک واقعیت اعتقادی است که قرنها انسانهای حقیقت طلب به دنبال آن بودند و امروز این بستر فراهم شده تا مساجد سنگرهای امام زمان(عج) باشند.
وی ادامه داد: برای انقلابی سازی باید تمام جلسات مذهبی که در محله وجود دارد از قبیل جلسات دعا و قرآن، هیاتهای مذهبی و مانند آن جذب مسجد شوند و محوریت مسجد در محله تقویت گردد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تا مسجدها پایگاه فعالیتهای مردم نشود نمی توان مسجد انقلابی داشت.
وی افزود: پس از جذب گروههای مختلف محله به مسجد باید آگاه سازی سیاسی صورت گرفته و امام زمان(عج) محور فعالیتها قرار بگیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی