۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

اگر جوانان را عنصر شماره یک ندانیم، جامعه سقوط می‌کند

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ق.ظ

   

جوان‌گرایی باید در جامعه نهادینه شود،زمانی که جوان‌گرایی در جامعه وجود داشته باشد آنگاه آن جامعه موفق خواهد بود.اگر مسئولین جوانان را عنصر شماره یک جامعه ندانند جامعه سقوط خواهد کرد.

به گزارش alamolhoda.com ،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در ویژه برنامه جوان نخبه انقلابی (دیدار جوانان نخبه خراسان رضوی با نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی) که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد اظهار داشت: من هم در دوران جوانی شور و حال شما جوانان را داشتم و در سن 30 سالگی به عنوان امام جماعت یکی از مساجد انقلابی تهران انتخاب شدم و فعالیت‌های زیادی را در دوران جوانی‌ام انجام دادم و به شما هم توصیه می‌کنم که قدر این دوران را هم بدانید زیرا تکرارشدنی نیست.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله طبسی، شهید هاشمی‌نژاد و مقام معظم رهبری در دوران ستم‌شاهی سه ضلع انقلابی مردم در مشهد مقدس بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: جوان وقتی وارد عرصه فعالیت می‌شود آنگاه خودبینی‌اش باید مقدم بر دگراندیشی باشد، در نتیجه دستگاه‌ها و موقعیت‌های اجتماعی را با رفتارش به خود وابسته کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جوانان در هر عرصه‌ای می‌توانند درها را باز کنند و مسیر را طی کنند، در نتیجه اگر بخواهیم از سیره پیامبر و ائمه راهبرد بگیریم آنگاه جوان‌گرایی را باید مورد توجه قرار بدهیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه جوان‌گرایی باید در جامعه نهادینه شود، تأکید کرد: زمانی که جوان‌گرایی در جامعه وجود داشته باشد آنگاه آن جامعه موفق خواهد بود.

وی، بی محابا بودن در جوانی برای تحقق موفقیت‌ها را یک راهبرد توصیف کرد و گفت: در عرصه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باید بی محابا کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به عوامل انحرافی دوران پیامبر، تصریح کرد: اگر مسئولین جوانان را عنصر شماره یک جامعه ندانند جامعه سقوط خواهد کرد، به عنوان مثال نقطه‌ای که باعث می‌شود جوانان مورد تخطئه قرار بگیرند عوامل انحرافی بودند که مقابل پیامبر هم ایستادند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: اخیراً از بنده به عنوان یک عنصر زن‌ستیز نام برده می‌شود، در دستگاه‌های اطلاع‌رسانی هم با این نگرش از بنده یاد می‌شود چراکه با منکرات مقابله می‌کنم، سؤال این است آیا برخورد با منکرات زن‌ستیزی است؟

وی تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از همین جوانانی که بی‌بند و بار هستند وقتی در هیات به عزاداری می‌پردازند عشق و ارادت به اهل بیت در وجودشان نمایان است اما مساله این است که با دین بصورت احساسی برخورد می‌کنند و واقعیت دین را نادیده می‌گیرند؛ ما باید آن‌ها را نسبت به واقعیت دین توجیه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر لزوم هوشیار کردن جوانان در موضوع دین و پرهیز از هر گونه زد و بند و برخورد و ایرادگیری در مواجهه با این مساله گفت: مشکل امروز ما نسبت به نسلی که احساس دینی دارد این است که باید واقعیت دین را برایشان تبیین کنیم و این جوان ستیزی نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان متذکر شد: اگر امروز این مشکل در عرصه دین مداری برای جوانان برطرف شود به راحتی در بین همه جوانان و در کل جامعه فراگیر و جاری خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی