۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

لباس روحانیت، لباس نوکری امام زمان(عج) است

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹ ق.ظ

   

عمامه، نشانه نوکری و خدمت به امام زمان (عج)  و لباس روحانیت، لباس نوکری ایشان است. این نوکر هم باید وقف این کار گردد، تمام وجودش و وقتش برای امام زمانش (عج) باشد.

به گزارش alamolhoda.com، مراسم عمامه گذاری طلاب به مناسبت اعیاد شعبانیه با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در این مراسم با تبریک میلاد حضرت بقیه‌الله (عج)، برای آیت‌الله واعظ طبسی طلب رحمت کرد و گفت: هرچه می‌گذرد و در جزئیات و دقایق صدقات جاریه و آثار وجودی این نیروی ارزشمند اسلام و روحانیت بررسی می‌کنیم، زندگانی مستمر و مداومی را برای این چهره فقاهتی و علمی در عرصه نظام احساس می‌کنیم.

وی دانشگاه علوم اسلامی رضوی را از نهادهای مقدس کم‌نظیر در عرصه‌های روحانیت و حوزه علمیه و نظام آکادمیک کشور خواند و تصریح کرد: این دانشگاه، یک تابلوی بسیار شفاف در فرآیندهای انقلاب مقدس اسلامی است که دقیقاً دستاورد این انقلاب در توسعه علم آمیخته با قداست را در برابر بینش اهل ایمان در روی کره زمین مشخص می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شاید با یک دقت بیشتر و تحلیل جامع‌تر بشود دانشگاه علوم اسلامی رضوی را یک نهاد علمی آموزشی بی‌نظیر در عرصه‌های کشور و نظام به حساب آورد، خاطرنشان کرد: علت این است که نهادهای آموزشی ما یا نهادهای آکادمیک‌اند که هرچه در توسعه بیشتر قرار می‌گیرند، نظام و جامعه از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند و یا نهادهای حوزوی هستند که در توسعه روحانیت مؤثرند و خود حوزه‌های علمیه در عرصه‌های تعلیم و تربیت از آن‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: یک نهاد عظیم مؤثر آموزشی و علمی که دارای دو کاربرد باشد؛ هم در توسعه روحانیت و تدریس در حوزه‌ها و هم در عرصه‌های مختلف نظام شامل عرصه‌های سیاسی و حقوقی بهره‌برداری کند، منحصر به دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.

وی این دانشگاه را با سایر مراکز علمی مقایسه کرد و گفت: دانشگاه امام صادق (ع) که در عرصه تربیت نیرو و کادرسازی برای نظام فعالیت دارد، فقط نهادهای نظام از آن تغذیه می‌کنند، یا نهادهای حوزوی مثل بعضی مؤسسات در قم، حوزه از آن استفاده می‌کند، اما یک نهاد عظیمی که در عرصه روحانیت و طلبگی توانسته در حوزه اعم از حوزه خراسان و سایر حوزه‌ها نقش حیاتی ایفا کند و در عرصه‌های اجرایی، سیاسی و قضائی حضور تأثیرگذار داشته باشد، دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: بهره‌برداری دوگانه از این دانشگاه این حقیقت را ثابت می‌کند که این دانشگاه یک نهاد بی‌نظیر است که مولود این انقلاب و جزو دستاوردهای مدیریت مؤثر استوانه انقلاب مرحوم آیت‌الله طبسی و شخصیت‌های انقلابی محسوب می‌شود.

لباس روحانیت لباس نوکری تمام وقت امام زمان است

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود در بیان فلسفه تأکید آیت‌الله واعظ طبسی بر معمم شدن طلاب و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، گفت: شاید تأکید ایشان به این خاطر بود که چون برخی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، جذب دستگاه‌های اجرایی کشور می‌شوند، یک عنصر نشان‌دار باشند و مشخص باشد که ایشان از سپاه امام زمان (عج) هستند که در این کار گماشته و مأمور شده‌اند.

وی در توصیه به طلابی که معمم می‌شوند، اظهار کرد: اینکه می‌گویند لباس روحانیت لباس افتخار و شرافت است، در مقام تعارف است، در حقیقت این لباس کار و خدمت است، رفتگران و نظامی‌ها هر کدام لباس مخصوص دارند، کسی هم که می‌خواهد مقام نوکری امام زمان (عج) را داشته باشد، باید لباس مخصوص داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه عمامه، نشانه نوکری و خدمت به امام زمان (عج) است گفت: نوکری در این خانه استخدامی نیست، گزینشی است و تا گزینش نکنند کسی نمی‌تواند خادم گردد، حتی ممکن است عمامه هم داشته باشد اما نمی‌تواند خدمت کند. این نوکر هم باید وقف این کار گردد، تمام وجودش و وقتش برای امام زمانش (عج) باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از رفتار عده‌ای که گاهی لباس روحانیت را کنار می‌گذارند، گفت: این لباس مانند لباس نظامی‌ها نیست که می‌روند پادگان آن را به تن می‌کنند و بعد هم در می‌آورند، بلکه لباس نوکری است که باید خود را وقف کند، وقتی این لباس را در می‌آوریم یعنی الان دیگر نوکر امام زمان (عج) نیستیم و نمی‌خواهیم به ایشان خدمت کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم امروز که با توجه به عنایت امام زمان (عج) عمامه به سر می‌گذارید تا آخرین قطره خونتان در این مسیر مجاهده و فداکاری کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی