۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

همایش ناظران شورای نگهبان

پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴ ق.ظ

مردم سالاری ، دروازه ی ولایتمداری است

اگر در این عرصه ولایت اهل بیت (علیهم السلام) نقش داشت نقش آن در سایر عرصه ها هم باقی می ماند اما اگر نقش آن گرفته شد در سایر عرصه ها هم گرفته می شود. ما در این کشور دروازه ای داریم برای دیوار ولایتمداری که دور تا دور کشور ما را گرفته و آن هم دروازه ی مردم سالاری است و تمام دشمنان این نظام می توانند نفوذ کنند.

همایش ناظران شورای نگهبان، رواق حر عاملی حرم امام رضا (علیه السلام)


آیت الله علم الهدی درهمایش ناظران شورای نگهبان خطاب به حضرین بیان کردند: این حضور شما در مشهد مقدس حضور پربرکتی است، معمولا در جلسات نماز جمعه به یک جمعیت خالص مشهدی کمتر برخورد می کنیم و این محفل مزیتش این است که با یک جمعیت مشهدی تشکیل شده و باعث می شود ما در این بحث در مور مشهدی بودن و رسالت آن سخن بگویم.

ایشان در ادامه تاکید کردند: یکی از خصایص مشهدی نسبت به سایر استان ها عمق ولایی بودن مشهدی هاست، البته مردم ما مردم ولایی و نظام ما نظام ولایت مدارانه ای است. این مجاورت با حضرت رضا(ع) ودیدن هر روزه ی این گنبد طلا برای شما بمانند بهره بردن از یک جسمی است که در کنار آتش قرار گرفته و ولایت در آن دمیده می شود.


آیت الله سید احمد علم الهدی در تبیین این ولایت مداری افزودند: اشکی که مشهدی دارد کمتر شهری دارد، عشقی که مشهدی در عرصه های ولایی از خود بروز می دهد کمتر در جاهای دیگر بروز پیدا می کند و خاصیت این شهر برای شما این است که عمق ولایی بودن را در شما ایجاد کرده است و حرارات وگرمی ولایت را ازمنبع اصلی آن یعنی امام رضا(ع) دریافت می کنید.


ایشان در بحث انقلاب ما تاکید کردند: در طی این 35 سال عمر انقلاب برحسب پیروزی انقلاب و برگت خون شهدا در عرصه ی مدیریت زندگی و سیاست مردم ولایت وارد شده اما مسئله ی مهم نگهداری این گوهر گرانبهای ولایت در عرصه ی سیاست و مدیریت اجتماعی مردم است چون در راس نظام ما هم حجت امام زمان(عج) و یک مجتهد جامع شرایط قرار گرفته اند و این ویژگی نسل شما و حفظ و سخت و به عنوان رسالتی بر گرده ی شمایی است که در چاشنی ولایت مداری از همه ی ملت ایران جلوتر هستید وجود دارد.


آیت الله سید احمد علم الهدی در نقش ولایت در زندگی اجتماعی مردم بیان کردند: اگر در این عرصه ولایت اهل بیت(ع) نقش داشت نقش آن در سایر عرصه ها هم باقی می ماند اما اگر نقش آن گرفته شد در سایر عرصه ها هم گرفته می شود. ما در این کشور دروازه ای داریم برای دیوار ولایتمداری که دور تا دور کشور ما را کرفته و آن هم دروازه ی مردم سالاری است و تمام دشمنان این نظام می توانند نفوذ کنند.


ایشان در بحث ولایتمداری در نظام افزودند: تمام درگیری ما در این جریان ولایتمداری نظام با آدم هایی است که می خواهند به قدرت این کشور دست پیدا کنند و وجود مدیریت ولایی حجت امام زمان(عج) در راس سیاست کشور مانع نفوذ آنها در قدرت است، مانند همان مسئله ای که یعد از رحلت حضرت رسول(ص) بوجود آمد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی