۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

تعلیم و تربیت در کشور ما نبایدنسخه خارجی داشته باشد

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۱۳ ب.ظ

   

تعلیم و تربیت در کشور ما نباید نسخه خارجی و دیکته ای داشته باشد بلکه باید محور اساسی سند تحول آموزش و پرورش بومی سازی فرهنگی و تعلیم و تربیت باشد.

به گزارش alamolhoda.com؛ آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته معلم از تلاش های انجام شده در آموزش و پرورش برای تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان قدردانی کرد.

آیت الله علم الهدی با تشریح حرکت انقلابی سید الشهدا و آموزه های امروز این حرکت انقلابی گفت: محور اقتدار انقلاب کربلا وجود حضرت ابوالفضل(ع) و عامل نهادینه ساز و تداوم این انقلاب وجود مقدس امام سجاد(ع) است. اگر امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در جریان انقلاب کربلا نبودند عاشورا به عنوان یک انقلاب ثبت نمی شد.

وی گفت: تداوم انقلاب تشکیل جبهه در تمامی زمان ها و برخورد حق و باطل است. جریان امروزی انقلاب کربلا در مردم ما مقاومت ما است. در شرایط کنونی که استکبار به دنبال براندازی دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است حرکت انقلابی برگرفته از فرهنگ عاشورا در مقاومت مردم در برابر استکبار معنا می یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: شرایط ما در مقابل استکبار همان شرایط سپاه امام حسین(ع) در مقابل سپاه یزید بود و ما وظیفه داریم بر حجم سپاه خود بیافزاییم و وظیفه ی این نیروسازی با آموزش و پرورش است. 

آیت الله علم الهدی گفت: نقش آموزش و پرورش تربیت انسان های خدامحور ، تابع حق و مقاوم در برابر ظالم و مستکبر است. مهم این است که ما نیروی انسانی باورمندانه در سپاه امام زمان(عج) داشته باشیم. تکریم معلم در برابر انسان سازی و بنده سازی برای خدا است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: سند تحول سند خوبی است و خصوصا از نظر جامعیت آن که به دستور مقام معظم رهبری تهیه شده است. مسئله ی بومی سازی آموزش و پرورش عامل تدوین سند تحول است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نمیشود بگوییم جریان تعلیم و تربیت جریان دیکته شده ای است که باید از یونسکو بیاید و کسانی که اینها را بیان میکنند یا در تعلیم و تربیت تجربه ای ندارند یا میخواهند خود را روشنفکر جلوه دهند. کشور ما همانطوری که از نظر اقلیمی پراکنده است در مسئله بینش ، استعداد و بینش ، درک و برداشت و نوع تفکر هم همینگونه است.

آیت الله علم الهدی گفت: تعلیم و تربیت در کشور ما نباید نسخه خارجی و دیکته ای داشته باشد بلکه باید محور اساسی سند تحول آموزش و پرورش بومی سازی فرهنگی و تعلیم و تربیت باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی