۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

   

نفوذ در منطقه تربت جام ، تایبد و خواف در مسائل اقتصادی است. چون شاهراه قاچاق از این منطقه است و بیکاری جوانان زمینه این نفوذ می شود. و متاسفانه با تشکیل احزاب سیاسی به ظاهر روشنفکر جوانان این منطقه را با درآمد های کاذب جذب و از دامن شما جدا می کنند.

به گزارش alamolhoda.com ، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه ی مشهد در دیدار با مدیران مدارس اهل سنت و ائمه جمعه ی اهل سنت استان خراسان رضوی ضمن تشکر از حضور آنها بیان داشت: در مسئله اهل سنت منطقه ی سرجام ، تایباد و خواف امتیازی دارد که در کشور منحصر است، این منطقه منسجم است و در طول این 37 سال هیچ جریانی نا مناسب و مشکل ساز و تنش زایی در جریان نظام نداشتیم.
وی گفت: عامل اصلی این انسجام علی رقم مجاورت با افغانستان، بخاطر اصالت مردم سرجام، تایباد و خواف است که از یک اصالت ایرانی و اسلامی برخوردارند و حاکمیت دینی و علما در این منطقه سبب این امر شده است. در طول تاریخ این منطقه بخاطر حکومت روحانیت و نفوذ علما این انسجام را داشته و دارد. ارتباط بین شیعه و اهل سنت در این منطقه به خاطر حضور قاضی جلال الدین بسیار خوب شده بود و این مسئله در کشور بی نظیر است.
آیت الله علم الهدی افزود: خصوصیت این منطقه نسبت به دیگر مناطق به زبان و نظر نیامده است. این نفوذ روحانیت و علما در منطقه و این خصوصیت باید پاسداری شود و این وظیفه ی شماست. آفت این خصوصیت الان در مسئله ی جوانان است و بینش سیاسی در بین جوانان این منطقه خیلی نفوذ کرده و فشار هایی که از خارج در این زمینه وارد می شود خطر بزرگی است. با نفوذ علما و اصالت مردم، جریان های تکفیری با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی زمینه ای در این منطقه ندارد. اما خطر نفوذ در مسائل اقتصادی است چون شاهراه قاچاق از این منطقه است و بیکاری جوانان زمینه این نفوذ می شود. و متاسفانه با تشکیل احزاب سیاسی به ظاهر روشنفکر جوانان این منطقه را با درآمد های کاذب جذب و از دامن شما جدا می کنند.
نماینده ولی فقیه تصریح کرد: تحجر شیعی هم یک بلایی در این زمینه است که ما در این مورد خصوصا در حاشیه ی شهر مشهد قدم های بزرگی برداشته ایم و جلوی آن تقریبا گرفته شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در نفوذ جریان های انحرافی و سیاسی عمده ی نفوذ در حوزه است، بهائیت و وهابیت همه از نفوذ در حوزه ایجاد شده و شما که مدیران مدارس اهل سنت هستید نسبت به نفوذ این جریانات در مدارس خود مراقبت کنید. حفظ طلاب در مقابل القاء افکار بیرونی و ارتباطات بیرونی با خارج خصوصا برای ارتقاء تحصیلی در حفظ این انسجام مهم است. چون اول ضربه در این ارتباطات به خود علماء منطقه تربت جام ، تایباد و خواف و خود مردم منطقه است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی